کارت های پیش پرداخت چه نوع کارت هایی هستند؟

شما کارت‌های اعتباری را می‌شناسید و ممکن است تا کنون بارها با استفاده از این کارت‌ها پرداخت هزینه‌ی خرید از فروشگاه‌های آنلاین را انجام داده باشید فروشگاه‌هایی نظیر دبنهامز  و ... . اما آیا تا کنون در مورد کارت های پیش پرداخت چیزی شنیده‌اید؟ در این مقاله با پرداختینو همراه شوید تا در مورد این کارت‌ها مطالبی را برای شما بیان کنیم.

بیشتر بدانید : گیفت کارت چیست؟

با کارت های پیش پرداخت آشنا شوید

این نوع کارت‌ها هم مانند دیگر کارت‌های بانکی و کارت‌های اعتباری قطعه‌ای کوچک از جنس پلاستیک می‌باشد که شما می توانید به جای پول نقد همراه خود داشته باشید. کارت های پیش پرداخت به عنوان کارت‌های روزانه نیز نامیده می‌شوند.

این نوع کارت‌ها، مانند کارت اعتباری نیستند که شما ابتدا با آن خرید کنید و سپس پرداخت کنید، بلکه باید ابتدا کارت های پیش پرداخت را شارژ کنید و سپس با آن خرید کنید.

کارت های پیش پرداخت

از آنجا که کارت های پیش پرداخت، به صورت اعتباری شارژ نمی‌شود، در صورتی که با آن از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید و به طور اتفاقی مورد حمله‌ی کلاهبردارها قرار بگیرید، تنها موجودی کارت شما و نه کل اعتبار کارت، ممکن است برداشت شود و این یک مزیت کارت های پیش پرداخت نسبت به کارت‌های اعتباری می‌باشد.

عملکرد کارت های پیش پرداخت چگونه است؟

کارت های پیش پرداخت به گونه‌ای است که شما باید پس از خرید آن تصمیم بگیرید که به چه میزان آن را شارژ کنید. معمولا یک حد ماکزیممی دارد که شما می‌توانید به آن اندازه کارت خود را شارژ کنید.

برای شارژ کارت های پیش پرداخت از چند روش می‌توانید اقدام کنید. به طور مثال برخی از فروشگاه‌ها هستند که کارت را برای شما شارژ می‌کنند، یا اینکه با مراجعه به اداره‌ی پست می‌توانید کارت پیش پرداخت خود را شارژ کنید. به علاوه از طریق تلفن می‌توانید به صورت آنلاین آن را شارژ کنید.

کارت های پیش پرداخت برای شارژ شدن باید به حساب بانکی شما وصل بشود. به این معنا که شما می‌توانید از طریق موجودی حساب خود آن را شارژ نمائید.

همه‌ی کارت های پیش پرداخت به حساب بانکی شما متصل می‌شوند و دارای لوگوی ویزا یا مسترکارت می‌باشند و شما می‌توانید در هر کجا که این کارت‌ها را می‌پذیرند، با استفاده از کارت های پیش پرداخت خرید کنید. برای خرید با استفاده از کارت های پیش پرداخت از یک رمز استفاده می‌شود. با وارد کردن رمز کارت، مقدار مورد نظر از شارژ کارت شما کسر خواهد شد.

هزینه‌ی کارت های پیش پرداخت چقدر است؟

طیف گسترده‌ای از هزینه‌های احتمالی برای کارت های پیش پرداخت وجود دارد که شما می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

اما به طور کلی برای تهیه‌ی کارت پیش پرداخت باید یک هزینه‌ی اولیه‌ای را بپردازید. به علاوه باید برای شارژ آن نیز هزینه‌ای را بپردازید. برخی از انواع کارت های پیش پرداخت هزینه ی ماهانه‌ای دارد که باید برای آن بپردازید.

کارت های پیش پرداخت

برخی دیگر از کارت های پیش پرداخت در ازای پرداخت هزینه‌ی خرید کالاها با استفاده از آن، هزینه‌ای را به عنوان کارمزد از شما کم خواهد کرد.

بنابراین هنگامی که قصد تهیه کارت های پیش پرداخت را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که آیا هزینه‌هایی که برای استفاده از آن کارت باید بپردازید برای شما قابل قبول است یا نه! پس ابتدا مشخصات، مزایا و معایب کارت را به دقت مد نظر قرار دهید و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

بیشتر بدانید : کاربرد کارت اعتباری و دبیت کارت ها

کلام آخر

برخی از انواع کارت‌های بانکی وجود دارد به نام کارت های پیش پرداخت که یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرداخت هزینه‌ی خرید روزانه به حساب می‌آید. تفاوتی که این نوع کارت‌ها با کارت‌های اعتباری دارد این است که کارت‌های پیش پرداخت را باید ابتدا شارژ کنید و سپس از آن استفاده کنید؛ این کارت‌ها نه مانند کارت‌های بانکی است که به حساب بانکی شما متصل شود و نه مثل کارت‌های اعتباری است که پس از خرید در زمان مشخص شده هزینه را پرداخت کنید. در حقیقت کارت های پیش پرداخت را ابتدا باید شارژ کنید که هنگام خرید با آن‌ها از میزان شارژ کارت کم می‌شود.

تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که کارت های پیش پرداخت چند نوع می‌باشد و هر کدام از آن‌ها دارای هزینه‌های متفاوتی است که قبل از تهیه‌ی کارت باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت