کارمزد پی پال | نحوه ی محاسبه کارمزد پی پال

شما ممکن است هنگام انجام تراکنش‌های بین المللی با درگاه پرداخت‌های ارزی پی پال آشنا شده باشد. پی پال یک سیستم پردازش پرداخت بسیار معتبر است که خدمات پرداخت ارزی را با سرعت ایده‌آل و مطمئن برای کاربران انجام می‌دهد. شما با استفاده از این سیستم پرداخت می‌توانید از طریق کامپیوتر یا تلفن همراه هوشمند خود نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهید. سیستم پردازش پرداخت پی پال برای انجام تراکنش‌های مختلف کارمزدی را برای کاربران در نظر گرفته است که بسته به نوع تراکنشی که انجام می‌شود، کارمزد پی پال متفاوت می‌شود. با ما در پرداختی نو همراه شوید تا برای شما چگونگی محاسبه‌ی کارمزد تراکنش‌ها در پی پال را برای شما عزیزان بیان کنیم.

در ابتدا قبل از هر چیز برای بهره‌مندی از خدمات پی پال و نقل و انتقالات ارزی باید اکانت پی پال ایجاد کنید. البته پی پال برای افتتاح حساب هیچ هزینه‌ای در نظر نگرفته است.

توجه کنید که از آنجا که برای کاربران ایرانی جهت افتتاح حساب محدودیت وجود دارد و دلیل آن هم وجود تحریم‌ها هست، کاربران ایرانی نمی‌توانند برای افتتاح حساب پی پال اقدام کنند. شما می‌توانید افتتاح حساب را به پرداختی نو بسپارید.

همچنین توجه کنید که حساب شما باید وریفای شود، که ما وریفای حساتب شما را نیز برایتان انجام خواهیم داد.

کارمزد پی پال

آشنایی با انواع کارمزد پی پال و نحوه‌ی محاسبه آن

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که سیستم پرداخت‌های ارزی پی پال کارمزدی که برای انجام خدمات خود در نظر گرفته است، شامل کدام خدمات می‌شود و این کارمزدها چگونه محاسبه می‌شود. لطفا همچنان با ما همراه شوید.

کارمزد پی پال برای ارسال پول از حساب شخصی پی پال

اگر شما در آمریکا هستید و در همان کشور هم قصد دارید از حساب پی پال خود به نقل و انتقال ارز بپردازید، بابت این نقل و انتقال نباید هزینه‌ای را بپردازید. در واقع کارمزد پی پال برای کاربران آمریکایی صفر می‌باشد.

اما اگر این نقل و انتقال را از طریق کارت اعتباری یا دبیت کارت انجام دهید، کارمزد پی پال عبارتست از 2.9 درصد از کل مبلغ ارسالی به علاوه 0.3 دلار آمریکا.

اگر قصد نقل و انتقال پول از حساب پی پال به خارج از آمریکا را داشته باشید کارمزد پی پال از 0.3 درصد تا 3.9 درصد متغیر خواهد بود. و اگر با استفاده از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت خارج از مرزهای آمریکا به نقل و انتقال پول بپردازید از 2.9 درصد تا 7.4 درصد مبلغ ارسالی باید کارمزد بپردازید.

کارمزد پی پال برای دریافت پول در حساب شخصی پی پال

به طور کلی برای گیرنده کارمزدی در نظر گرفته نمی‌شود مگر اینکه فرستنده کسر مبلغ کارمزد را به گیرنده واگذار کند.

لازم است بدانید که واگذاری پرداخت کارمزد از سوی فرستند به گیرند تنها در حساب شخصی پی پال امکان پذیر است.

کارمزد پی پال

 

کارمزد پی پال برای خرید و فروش کالا از طریق پی پال

در حالت کلی پی پال برای خرید ، از خریدار کارمزدی را دریافت نمی‌کند مگر اینکه خرید به صورت بین المللی انجام شده باشد که این کارمزد باید توسط خریدار پرداخت شود.

برای فروش کالا از طریق پی پال، در داخل آمریکا مبلغ 2.9 درصد به اضافه ی 0.3 دلار کارمزد پی پال در نظر گرفته شده است و برای فروش کالا در خارج از آمریکا و به صورت بین المللی به اندازه ی 3.9 درصد مبلغ تراکنش به اضافه ی یک مقدار ثابت و تعیین شده از فروشنده کسر خواهد شد.

کارمزد پی پال برای درخواست پرداخت از طریق پی پال و ارسال صورتحساب

کارمزد پی پال برای ارسال صورتحساب در حال حاضر برابر است با درصدی از مبلغ ارسالی به اضافه 0.3 دلار آمریکا.

این را هم بدانید که انتقال پول از حساب پی پال به حساب بانکی، شامل کارمزد نمی‌شود. اما در صورتیکه مبلغ بصورت چک باشد، 1.50 دلار به عنوان کارمزد پی پال از حساب کاربر کسر خواهد شد.

دوستان دیدید که سیستم پرداخت‌های الکترونیکی پی پال برای انجام تراکنش‌ها و نقل و انتقالات بین المللی هزینه‌هایی را برای کاربران در نظر گرفته است و بسته به نوع تراکنش و نوع خدمتی که برای کاربران ارائه می‌دهد، این هزینه‌ی متفاوت از یک دیگر محاسبه می‌شود و کاربران یا در سمت فرستند و یا در سمت گیرنده باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. لطفا با ما در تماس باشید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت