مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

وسترن یونیون و سوئیفت هر دو روشی برای انتقال ارز به سرار جهان هستند که هر یک دارای مزایا و معایب منحصر به فردی، خصوصا برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، هستند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت بپردازیم. همراه ما باشید.

مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

همان‌طور که می دانید این روزها با استفاده از شبکه‌های مالی که از طریق اینترنت کار می‌کنند، روش های مختلفی برای انتقال ارز به سایر نقاط جهان وجود دارد. اما کدام یک از این روش‌ها بهتر است؟ یا بهتر بگوییم، کدام یک از روش‌های ارسال ارز مناسب نیاز شما می‌باشد؟

این سوالی است که شما قبل از هر بار انتقال ارز به خارج از کشور باید از خود بپرسید. چرا که در غیر این صورت احتمالا به دلیل عدم آگاهی کافی،روشی را انتخاب می‌کنید که چندان برای آنچه که شما مد نظر دارید مناسب نمی‌باشد. و در نتیجه شما را مجبور به پرداخت کارمزد زیادی می‌کند.

در ادامه به مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت می‌پردازیم. چرا که انتقال ارز از این دو طریق، یکی از رایج‌ترین روش های ارسال وجه به خارج از کشور در میان ایرانیان می‌باشد.

مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

نحوه انتقال ارز

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص روش وسترن یونیون می‌توان به آن اشاره کرد، این است که شما بدون حساب بانکی می‌تواند به هرکجای دنیا، ارز انتقال دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یک نمایندگی وسترن یونیون در ایران مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. (با توجه به تحریم‌های موجود، وسترن یونیون هیچگونه نمایندگی در ایران ندارد. بنابراین شما باید به یکی از شرکت های خدمات ارزی مانند پرداختینو مراجعه نمایید.)

ارسال ارز از طریق شبکه مالی سوئیفت، مستلزم یک حساب بانکی می‌باشد. بنابراین، برای انتقال ارز از این طریق، شخص گیرنده حتما باید دارای یک حساب بانکی باشد.

مدت زمان انتقال ارز به خارج از کشور

مدت زمانی که نیاز است تا ارز به کشور مقصد برسد، یکی از مهمترین سوالاتی است که بسیاری از شما عزیزان از ما داریم. مدت زمان انتقال ارز، یکی دیگر از مواردی است که در رابطه با مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت می‌توان به آن اشاره کرد. در وسترن یونیون، شما می‌توانید مبالغ زیاد را در کوتاه طریق زمان ممکن و ظرف چند ساعت به دست فرد گیرنده برسانید. در حالی که در حواله ارزی سوئیفت، به دلیل وابستگی سیستم به حساب‌های بانکی، مدت زمان انتقال ارز، بین 1 الی 7 روز می‌باشد.

کارمزد انتقال ارز به خارج

میزان کارمزدی که برای انجام انتقال باید پرداخت کنید، یکی دیگر از مواردی است که قبل از انتقال ارز حتما باید به آن توجه داشته باشید. چرا که در صورتی که روش درست را انتخاب نکنید، احتمال اینکه مجبور به پرداخت کارمزد بالایی شوید، وجود دارد.

باید بدانید که وسترن یونیون یکی از شبکه‌های مالی است که برای ارائه خدمات خود، کارمزد زیای از افراد دریافت می‌کند. بنابراین، تنها در صورتی که برای انتقال ارز عجله دارید از این روش استفاده کنید. (به خاطر داشته باشید که کارمزد وسترن یونیون، متناسب با مبلغ انتقالی، تغییر می‌کند. بنابراین، هرچه که مبلغ انتقالی بیشتر باشد، کارمزدی که باید پرداخت کنید نیز بیشتر می‌شود.)

ارسال حواله سوئیفت به طور کلی، بین 20 الی 60 دلار متفاوت است. بنابراین، در حالت عادی، با توجه به کارمزد کمتر این شبکه مالی نسبت به وسترن یونیون، استفاده از این نوع حواله ارزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

راحتی انتقال ارز به خارج

یکی دیگر از مواردی که در خصوص مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت می‌توان به آن اشاره کرد، این است که استفاده از وسترن یونیون بسیار راحتتر از حواله سوئیفت می‌باشد. چرا که برای انتقال ارز از این طریق شما به اطلاعاتی نظیر نام بانک، شماره حساب و ... نیازی ندارید.

حداقل و حداکثر میزان انتقال ارز

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود بسیاری استفاده از وسترن یونیون را به حواله سوئیفت ترجیح دهند، حداقل و حداکثری است که از طریق این شبکه مالی می‌توانند، انتقال دهند. در وسترون یونیون شما می‌توانید کمتر از هزار دلار تا 8 هزار دلار را انتقال دهی. در صورتی که در حواله ارزی سوئیفت، شما قادر به انتقال ارز کمتر از 2 هزار دلار نخواهید بود.

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در رابطه با مقایسه حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت بیان شد، می‌توان گفت که انتخاب نهایی به شما بستگی دارد. به مسائلی مانند مدت زمان انتقال، کشور مقصد و مبلغی که قصد انتقالش را دارید. فراموش نکنید که برای انتقال ارز از هر دو روش می‌توانید از خدمات ارزی پرداختینو استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت