تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت چیست؟

کاربران در سراسر دنیا می‌توانند از طریق وسترن یونیون یا بانک واقعی و فیزیکی برای شخص یا نهادی پول ارسال کنند. تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت که همان حواله از طریق بانک است ممکن است برجسته باشد. برای هر نوع انتقال تغییرات زیادی در روند پرداخت و انتقال وجود دارد، اما هر دو منجر به دریافت پول به مقصد می‌شوند. روشی که برای شما در انتقال و حواله پول مناسب است، به نیازهای شما بستگی دارد. پرداختینو در این مقاله اطلاعات مربوط به تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت را در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد داد.

تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

انتقال بانکی یا همان حواله سوییفت می‌تواند شکل‌های زیادی داشته باشد. از طرف دیگر، استفاده از Western Union در حقیقت نوعی انتقال سیمی (wire transfer) است. دلیل این امر این است که "انتقال سیمی" اصطلاحی است به معنای استفاده از روش‌های الکترونیکی برای انتقال پول از یک مکان به مکان دیگر. همانطور که ذکر کردیم، علیرغم اشتراک هدف و نتیجه یکسان هر دو روش برای انتقال پول، از تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت نمی‌توان چشم پوشید.

 

ارسال پول از طریق حواله سوئیفت یا انتقال بانکی

نقل و انتقال بانکی روشی است که بطور الکترونیکی وجوه را از یک حساب بانکی به حساب دیگر ارسال می‌کنید. این حساب می‌تواند در همان بانک یا در یک بانک متفاوت باشد، در داخل ایالت، کشور یا حتی به صورت بین المللی. بسته به خدمات موجود در بانک خود می‌توانید این روند را بصورت آنلاین، از طریق تلفن یا حضوری انجام دهید. شما باید نام گیرنده، شماره حساب و نام بانک را داشته باشید. برای انتقالات بانکی بین المللی، برای شناسایی حساب، به کد SWIFT (انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان) و نیز IBAN (شماره حساب بانکی بین المللی) نیاز دارید.

 

ارسال پول از طریق وسترن یونیون (Western Union)

شما می‌توانید برای هر کسی که دارای وسترن یونیون باشد پول ارسال کنید، چه حساب بانکی داشته باشد چه نداشته باشد. Western Union پرداخت از حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری یا وجه نقد را می‌پذیرد. شما می‌توانید پول را به حساب گیرنده ارسال کنید یا اینکه گیرنده آن را در هر شعبه Western Union در سراسر دنیا برداشت کند. شما باید نام شخص و شغل او را دانسته و بسته به موقعیت مکانی ممکن است به شماره تلفن و آدرس گیرنده نیز نیاز داشته باشید.

 

کارمزدهای حواله سوئیفت

بانک‌ها مبلغی را برای نقل و انتقالات سیمی یا همان حواله سوییفت در نظر می‌گیرند. براساس وب سایت MyBankTracker، هزینه‌های حواله سوئیفت جهت ارسال پول از 25 تا 30 دلار برای ارسال داخلی و 45 تا 65 دلار برای نقل و انتقالات بین المللی در 10 بانک برتر ایالات متحده آمریکا است. هزینه نقل و انتقالات جهت دریافت پول از 15 تا 20 دلار برای نقل و انتقالات داخلی و 15 تا 30 دلار برای نقل و انتقالات بین المللی است. بانک‌های واسطه در طی واگذاری پول به گیرنده، هزینه‌های خود را کسر می‌کنند و بانک گیرنده نیز هنگام دریافت، هزینه‌ای را از آن کسر می‌کند. مقدار پولی که سرانجام گیرنده دریافت می‌کند از آنچه شما ارسال کرده اید کمتر خواهد بود و روند کار در همان روز به پایان می‌رسد.

آیا می دانستید که در پرداختینو می توانید ارسال حواله وسترن یونیون را انجام دهید؟

تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت

کارمزدهای وسترن یونیون

هزینه‌ها و کارمزدهای معامله وسترن یونیون بستگی به مبلغ ارسال شده، نحوه ارسال آن و مقصد دارد. این شرکت به مشتریان این امکان را می‌دهد تا پول را بصورت آنلاین، از طریق تلفن یا حضوری بفرستند. با هر یک از این گزینه‌ها و به صورت حضوری می‌توانید از حساب بانکی یا کارت اعتباری خود پول دریافت کنید. هنگام ارسال پول به صورت آنلاین و در صورت استفاده از حساب بانکی، هزینه‌ها کمتر است.

به عنوان مثال، در داخل کشور آمریکا در صورت پرداخت با حساب بانکی خود به صورت آنلاین، انتقال 400 دلار، حدودا 5 دلار هزینه خواهد داشت و در صورت استفاده از کارت اعتباری، هزینه و کارمزد ارسال در داخل این کشور حدودا 35 دلار است. هزینه‌های مربوط به نقل و انتقالات بین المللی بیشتر است. شما می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید پول از چند دقیقه تا حداکثر شش روز با چه سرعتی به مقصد برسد. گزینه‌های خدمات سریعتر هزینه بیشتری دارند.

 

مزایا و معایب

محدودیت‌هایی در میزان پولی که می‌توانید از طریق وسترن یونیون (Western Union) ارسال کنید، مانند کشور گیرنده، خدمتی که انتخاب می‌کنید، تاریخچه مشتری شما و مکان انجام معامله وجود دارد. در نقل و انتقالات بانکی هیچ محدودیتی وجود ندارد. در هنگام ارسال پول بیشتر، هزینه‌های Western Union افزایش می‌یابد، در حالی که معمولاً هزینه‌های یک بانک یکسان است. هزینه حواله سوئیفت به صورت بین المللی می‌تواند بسیار مهم باشد و شما نمی‌دانید قبل از رسیدن پول، چه هزینه‌هایی از شما در این راه کسر می‌شود. Western Union کارمزد یک سرویس را که شما هنگام انجام معامله پرداخت می‌کنید، پرداخت می‌کند.

 

با شرح تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت امیدواریم به خوبی در درک اینکه کدام مورد جهت نقل و انتقالات پول برای شما مناسب‌تر است، یاری رسانده باشیم.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت