تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی

امروزه با رشد فناوری و روی کار آمدن خدمات اینترنتی، ارز دیجیتالی و دیگر خدمات پرداخت آنلاین، نیاز به مبرم به درگاه‌های بانکی احساس می‌شود. شما برای تکمیل فرآیندهای خرید خود، برای پرداخت‌های اینترنتی و خرید از سایت‌های خارجی، معاملات ارزهای مجازی و ... نیاز به یک درگاه بانکی دارید. درگاه‌هایی که خدمات پرداختی بسیاری را ارائه داده و بسیاری از تراکنش‌های الکترونیکی را در سرتاسر دینا برای کاربران سهل و آسان می‌کنند. شاید شما نیز اسم برخی از این درگاه‌ها به گوشتان خورده باشد. پرفکت مانی، وب مانی، پی پال و درگاه‌هایی از این نظیر، نمونه هایی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی هستند. اما این نکته که کدام یکی از این درگاه‌ها بیشتر مورد توجه کاربران است و چه تفاوت‌هایی با هم دارند جای سوال است. عده ای درصدد هستند تا بدانند کدام درگاه بانکی برای استفاده از خدمات بهتر و بیشتری برخوردار است. در این مقاله ما قصد داریم به دو درگاه پرداخت الکترونیکی پرفکت مانی و وب مانی بپردازیم. لطفا در ادامه با پرداختینو همراه باشید تا درباره تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی بیشتر بدانید.

تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی

وب مانی WebMoney

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و درگاه پرداخت آنلاین با ابزارهای جامع حسابداری را و پیام‌رسانی و ویژگی‌های ارتباطی ایمن بین کاربران ثبت شده، که امروزه در دسترس است وب مانی است. این سیستم پرداخت متعلق به WM Transfer Limited آمریکای مرکزی است و در سال 1998 تأسیس شد. این روش پرداخت در ابتدا طراحی شده است تا توسط مشتریان روسی مورد استفاده قرار گیرد؛ با این وجود، وب مانی اکنون در سراسر جهان استفاده می‌شود و بیش از 11 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این سیستم پرداخت دارای نرم افزار قابل نصب روی رایانه و تلفن‌های همراه یا تبلت که  است، این کار را برای کاربران راحت‌تر و انعطاف پذیرتر می‌کند.

 

آیا مایلید درباره شارژ حساب وب مانی بیشتر بدانید؟

 

آیا استفاده از وب مانی بی خطر است؟

وب مانی یک روش پرداخت بسیار ایمن برای استفاده است و در واقع از بسیاری از روش‌های پرداخت آنلاین ایمن‌تر است. این امر به این دلیل است که اطلاعات شخصی شما مانند سایر سیستم‌های پرداخت الکترونیکی که در برابر برنامه‌های فیشینگ آسیب‌پذیر هستند، در سیستم وب مانی ذخیره نمی‌شوند. وب مانی معامله گران آنلاین را از هک شدن محافظت می‌کند. به علاوه، وب مانی یک سیستم پیام‌رسانی فوری است و شما می توانید با استفاده از رمز عبور شخصی که فقط خودتان می‌دانید، از پرداخت خود محافظت کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از وب مانی

برای درک بهتر تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی به مزایای هر کدام می‌پردازیم. مزایای بسیاری در ارتباط با استفاده از وب مانی وجود دارد. اول از همه، واریز و انتقال پول به روش ایمن از طریق اینترنت بسیار راحت است. مزیت دیگر استفاده از وب مانی این واقعیت است که اطلاعات مالی خصوصی شما با معامله گران دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این مزیت خصوصاً برای کسانی که مایل به استفاده از کارت‌های اعتباری خود به صورت آنلاین نیستند بسیار پر فایده است. علاوه بر این، نقل و انتقالات وب مانی در زمان واقعی اتفاق می افتد که می‌توانید در زمان واقعی، دسترسی فوری به وجوه خود داشته باشید.

مزیت دیگر استفاده از وب مانی این است که می‌توانید وجوه خود را در سایت‌های آنلاین واریز کرده و پس بگیرید. برخلاف وب مانی، برخی از روش‌های پرداخت الکترونیکی دیگر در خارج از کشور تنها به شما امکان می‌دهند سپرده‌هایی را تهیه کنید که هنگام تلاش برای برداشت وجه، نگرانی‌ها و مشکلات را برای شما به وجود می‌آورند.

علیرغم بسیاری از این جنبه‌های خوب، وب مانی بی نقص نیست و اشکالاتی دارد که حتما باید از آن آگاه باشید.

یکی از واقعیت‌های ناگوار در مورد وب مانی این است ک برای بالا بردن مانده موجودی شما را ملزم به پرداخت کارمزد می‌کند. مبالغی که در آن نگهداری می‌شود خیلی زیاد نیستند، غالباً از 4٪ تجاوز نمی‌کنند؛ اما برخی از معاملات ممکن است با کارمزد از 11٪ تا 13٪ انجام شود. بیشتر کارمزد ها خیلی بد نخواهد بود و به احتمال زیاد شما به ندرت متوجه آن‌ها خواهید شد. با این وجود، با گذشت زمان این مبالغ جمع خواهد شد و شاید متوجه شوید که مبلغ قابل توجهی صرف هزینه‌های خود کرده‌اید. به طور طبیعی، غیر منطقی است که انتظار داشته باشید یک سرویس خوب رایگان باشد، اما چندین رقیب در خارج از کشور وجود دارند که خدمات مشابهی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و دارای طرح‌های قیمت‌گذاری بهتری هستند.

تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی

پرفکت مانی Perfect Money

پرفکت مانی نیز به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای پرداخت‌های غیر نقدی در اینترنت ایجاد شد. این شبکه در سال 2007 تأسیس و در پاناما ثبت شد. این سیستم در ابتدا به عنوان یک ابزار پرداخت برای تسویه حساب‌های فوری و امن در محیط کسب و کار و بین کاربران خصوصی ایجاد شده است.

بیشتر بدانید:

بروکر پرفکت مانی چیست؟

 

آیا استفاده از وب مانی بی خطر است؟

3 راه اصلی وجود دارد که این شبکه برای استفاده ایمن از این سیستم در اختیار شما قرار می‌دهد. همه این کارها برای جلوگیری از هک شدن و سرقت اطلاعات شخصی و پول شما انجام می شود. مدیریت کلیه تنظیمات امنیتی از طریق حساب کاربری انجام می‌شود.

 

مزایا و معایب استفاده از پرفکت مانی

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های رقابتی پرفکت مانی کارمزد پایین است. هزینه نقل و انتقال داخلی وجوه فقط 0.5٪ (برای یک حساب وریفای شده) است. برای آگاهی از تفاوت‌های وب مانی و پرفکت مانی شاید بهتر است به چند مورد از مزایای پرفکت مانی بپردازیم. مزایا همچنین شامل:

  • انتقال فوری پول بین کاربران سیستم؛
  • وجود بسیاری از دفاتر صرافی برای پرداخت و برداشت پول؛
  • عدم محدودیت برای اجرای معاملات مالی؛
  • محاسبه بهره در مانده صندوق (4٪ در سال)؛
  • وجود زبان فارسی برای انتخاب، در درگاه بانکی؛

از معایب اساسی این سیستم پرداخت غیرقابل برگشت بودن عملیات است. در صورت پرداخت اشتباه یا در صورت کلاهبرداری، بازپرداخت امکان پذیر نیست.

 انتخاب محدود ارز، هزینه بالا برای بازیابی دسترسی به حساب هنگام از بین رفتن رمز عبور، از جمله معایب دیگر درگاه پرداخت پرفکت مانی هستند.

تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی

با تعاریفی که به تفصیل خدمت شما عزیزان شرح دادیم، تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی واضح هستند. از درصد محبوبیت شان در کشور ما و کارمزدهایشان برای معاملات گرفته، تا خدمات جزیی درون برنامه ای مثل وجود زبان فارسی و محدودیت‌هایشان، این دو درگاه پرداخت الکترونیکی به وضوح برای شما قابل سنجش خواهند بود.

عزیزان، امید است با دانستن تفاوت های وب مانی و پرفکت مانی ، تصمیم درستی در انتخاب درگاه پرداخت الکترونیکی خود داشته باشید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت