وب مانی چیست؟ و طرز کار آن | انواع کیف پول وب مانی

وب مانی، یک سیستم تسویه حساب پرداخت آنلاین است. این شرکت در نوامبر 1998 در روسیه به عنوان یک سیستم انتقال پول، تأسیس شد. وجوه کاربران وبمانی در "purse" ذخیره و برای انتقال آن از ارز الکترونیکی استفاده می‌­شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از وب مانی در ادامه این مقاله با پرداختینو همراه باشید.

وب مانی

دارایی‌های موجود در واحدهای وبمانی توسط یک شبکه جهانی از شرکت­‌ها نگهداری می­‌شوند که به عنوان ضامن سیستم پرداخت عمل می‌­کنند. سیستم پرداخت انتقال وب مانی می‌­تواند برای پرداخت‌­های نقطه به نقطه استفاده شود و شامل یک سیستم سپرده است.

وب مانی همانند پی پال، یک سیستم پرداخت و یک پردازنده پرداخت قابل اعتماد است که کاربران برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌­کنند. از طریق این سیستم می­‌توانید انواع خدمات مرتبط به پرداخت پول الکترونیکی از جمله ارسال، دریافت و خرید را انجام دهید.

وب مانی در انجام معاملات تجاری برای افراد و مشاغل نقش بسیار تاثیر گذاری دارد. طبق گفته وب مانی، این سرویس بیش از 36 میلیون کاربر دارد و قادر به پذیرش بیش از 100000 پرداخت می‌باشد. این سیستم همچنین، یکی از بزرگترین پردازنده‌­های پرداخت الکترونیکی در روسیه است.

وب مانی

کیف پول وب مانی و ارزهای پشتیبانی شده

برای کمک به کاربران در انجام کارهای مختلف و تأمین نیازهای آنلاین، وب مانی کیف پول‌­های مجزایی را برای هر ارز در نظر گرفته است. کاربران می‌­توانند هر یک از این 10 کیف پول مختلف را از طریق حساب وبمانی بر اساس نیازهای تجاری آنلاین خود ایجاد کنند. این سرویس در حال حاضر از انواع کیف پول­‌ها پشتیبانی می‌­کند که هر یک از آنها ارزهای مختلفی را می‌پذیرند. انواع کیف پول­‌های وب مانی عبارتند از:

  • کیف: دلار (WMZ)
  •  کیف پول الکترونیکی: یورو (WME)
  •  R-Purse: روبل روسی (WMR)
  •  U-Purse: Hryvnia اوکراین (WMU)
  •  B- کیف پول: روبل بلاروس (WMB)
  •  جی کیف پول: طلا (WMG)
  •  X-Purse: Bitcoin (WMX)
  •  H-Purse: Bitcoin Cash (WMH)
  •  L-Purse: Litecoin (WML)
  •  V-Purse: ویتنامی دونگ (WMV)

آیا وب مانی امنیت دارد؟

این سوال اهمیت زیادی دارد؛ چرا که شما به یک موسسه مالی اجازه می‌­دهید تا به وجوه‌­تان به صورت کامل دسترسی پیدا کند، از این رو امنیت آن اهمیت زیادی دارد. وب مانی مانند سایر موسسات توسط یک سیستم واحد اداره نمی‌­شود. در حقیقت، یک شرکت جداگانه برای هر کیف پول به نام " the guarantor" وجود دارد که آدرس‌های آنها را می‌­توانید در وب سایت رسمی وبمانی مشاهده کنید.

وب مانی سطوح مختلف امنیتی را برای محافظت از حساب‌­ها و وجوه شما در این پلتفرم در نظر گرفته که بهترین آنها ارسال پیام متنی است. اگر با دسترسی به حساب کاربری خود با مشکل روبرو شدید اصلا نگران نباشید! شما می‌­توانید حساب خود را از طریق سوال­‌های اعتبارسنجی که فقط خودتان از آنها اطلاع دارید، بازیابی کنید.

این لایه­‌های امنیتی، وب مانی را به گزینه‌‌ای مطمئن برای پرداخت‌­های آنلاین تبدیل کرده است. نکته جالب در مورد پردازش معاملات در این سیستم مالی این است که کلیه کارها توسط یک مرکز واحد انجام نمی‌­شود و بسته به نوع کیف پول، شرکت­‌های جداگانه‌­ای این کار را انجام می‌­دهند.

استفاده از خدمات این سیستم پرداخت با برخی از روش­‌های تأیید اعتبار از جمله تأیید توسط پیام متنی امکان پذیر است. از این رو برای استفاده از حساب کاربری خود، باید به شماره تلفن همراهی که در پنل کاربری خود ثبت کرده‌­اید، دسترسی داشته باشید.

وب مانی

وب مانی چگونه کار می‌­کند؟

معاملات در این سیستم با سرعت بالا، ایمن، ارزان، غیر قابل شناسایی و البته غیر قابل برگشت انجام می­‌شوند. برای استفاده از این سرویس نیازی به حساب بانکی یا کارت اعتباری ندارید. مهمترین ویژگی این سیستم امنیت بالای آن است.

هنگام استفاده از نرم افزار وب مانی که در ویندوز با یک حساب کاربری نصب شده، به کاربر فایل‌هایی داده می‌­شود که حاوی کلید حساب است، بنابراین کاربر برای دسترسی به حساب خود به کلید نیاز دارد. همچنین کاربر می­‌تواند دسترسی به یک یا چند IPرا در تنظیمات حساب خود محدود کند تا از دسترسی دیگران به حساب­‌های خود جلوگیری کند.

وب مانی برای چه مواردی استفاده می‌­شود؟

محدودیتی در استفاده از وب مانی به عنوان روش پرداخت وجود ندارد، اما تعداد محدودی از فروشگاه‌ها وب مانی را به عنوان روش پرداخت محصولات و خدمات خود می‌پذیرند. با این وجود، می­‌توانید از هر وب سایت یا فروشگاهی که از وب مانی پشتیبانی می­‌کند، به عنوان یک روش پرداخت امن و سریع استفاده کنید. در ادامه به توضیح برخی از آنها پرداخته شده است:

  • Aliexpress.com: فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس راهی مستقیم برای خرید از فروشندگان چینی است که با ارائه تخفیف و فروش اقلامی که پیدا کردن آنها در فروشگاه‌­های دیگر دشوار است، محبوبیت بسیاری کسب کرده است.
  • Tinydeal.com: وب سایتی مشابه Aliexpress.
  • Resello: این وب سایت به دلیل خدمات میزبانی وب و دامنه مشهور است.
  • freelancer.com : در این وب سایت می‌توانید به عنوان یک فریلنسر یا کار آفرین کار کنید.
  • UralAirLines:اگر قصد سفر با این شرکت را دارید، می­‌توانید به راحتی با وب مانی هزینه‌­ی خود را پرداخت کنید.
  • Iglobe.ru: از طریق این وب سایت می‌توانید به خدمات مسافرتی و گردشگری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

خدمات پرداختینو در زمینه وب مانی

برای استفاده از حساب های وب مانی میتوانید خدمات زیر را با ثبت نام در وبسایت پرداختینو از ما دریافت کنید و برای سایر خدمات تنها کافیه با ما در ارتباط باشید.

  1. خرید با وب مانی
  2. افتتاح حساب وب مانی
  3. شارژ حساب وب مانی
  4. نقد کردن درآمد ارزی

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت