کارمزد پی پال (PayPal) و نحوه محاسبه آن

می‌دانید که پی پال (PayPal) یک سیستم پرداخت آنلاین و الکترونیکی است که در سراسر جهان است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم از انتقال پول آنلاین پشتیبانی می‌کند و به عنوان یک جایگزین الکترونیکی برای روش‌های کاغذی و سنتی مانند چک و سفارشات پول عمل می‌کند.

این شرکت به عنوان یک پردازنده پرداخت برای فروشندگان آنلاین، سایت‌های حراج و بسیاری دیگر از کاربران تجاری فعالیت می‌کند که در ازای سودهای ایجاد شده برخی معاملات و تراکنش‌ها هزینه یا کارمزدی را برای پرداخت پی پال در نظر می‌گیرد. البته این کارمزد پی پال در همه تراکنش‌ها وجود ندارد. سیستم پرداخت پی پال، در واقع نوعی راه آهن پرداخت محسوب می‌شود.

در این مقاله در کنار پرداختینو، درباره آشنایی با کارمزد پی پال و نحوه محاسبه هزینه‌های آن مطالعه بفرمایید.

درباره کیف پول پی پال و انواع آن بیشتر بدانید.

کارمزد پی پال

کارمزد پی پال

همانطور که می‌دانید بسیاری از تراکنش‌های مالی به صورت الکترونیکی دارای کارمزد هستند. پی پال نیز از این گزینه مستثنی نیست و برای برخی از تراکنش‌ها و خدمات خود کارمزدی را در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، به هنگام خریدهای الکترونیکی، انتقال پول، برداشت و واریز پول و... کارمزد و هزینه‌ای برای کاربران این سیستم الکترونیکی در نظر گرفته شده است. با هزینه معاملات و تراکنش‌ها و یا خدمات پی پال آشنا شوید و این مقاله را دنبال کنید.

کارمزد استفاده از پی پال و افتتاح یک حساب PayPal چقدر است؟

پی پال برای باز کردن یک حساب پی پال در سایت خود www.paypal.com هزینه و کارمزدی در نظر نگرفته است. (اما در نظر داشته باشید که در ایران به دلیل تحریم‌های وارد شده، این کار برای کاربران مشکل ایجاد می‌کند و احتمال محدود شدن حساب پی پال شما وجود دارد. برای این کار نیاز به یک سرور مجازی است. پرداختینو به سادگی و با دریافت هزینه‌ای مناسب امکان افتتاح یک حساب پی پال وریفای شده برای شما فراهم کرده و سرور مجازی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.)

کارمزد پی پال برای ارسال پول - حساب شخصی (Personal) پی پال:

اگر ساکن آمریکا هستید و می‌خواهید برای اقوام یا دوستانتان در آمریکا با استفاده از پی پال پول ارسال کنید کارمزدی به شما تعلق نخواهد گرفت. اما اگر برای ارسال پول از دبیت کارت یا کارت اعتباری استفاده کنید، کارمزد پی پال 2.9% مبلغ ارسالی به اضافه 0.30 دلار آمریکا است. مثلا اگر بخواهید 1000 دلار با کارت اعتباری بفرستید، کارمزد آن 3.20 دلار (2.9+0.30) می‌باشد.

در صورتی که ساکن آمریکا نیستید و هرکجای دنیا زندگی می‌کنید و می‌خواهید مبلغی برای دوست یا آشنای خود به هر کشوری بفرستید و از موجودی پی پال یا حساب بانکی، و یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید، کارمزد پی پال بین 0.3 درصد تا 3.9 درصد است. اما اگر از دبیت کارت یا کارت اعتباری استفاده کنید، از 2.9 تا 7.4 درصد مبلغی که ارسال کردید به عنوان کارمزد کسر می‌شود.

کارمزد پی پال برای دریافت پول - حساب شخصی (Personal) پی پال:

دریافت پول از دوستان یا خانواده هنگامی که آن‌ها با استفاده از حساب پی پال، دبیت کارت یا حساب بانکی (یا ترکیبی از آن‌ها) که هیچ تبدیل ارز در آن دخیل نیست، بدون هیچ کارمزدی است، مگر اینکه ارسال کننده پول کارمزد را نپرداخته و آن را از گیرنده تقاضا کند که در این صورت نیز گیرنده می‌تواند از پرداخت آن صرف نظر کند و پول در این صورت به ارسال کننده برگردانده می‌شود.

کارمزد پی پال

کارمزد پی پال برای کالا و خدمات - پرداخت خرید:

به طور کلی، هیچ کارمزدی برای استفاده از PayPal برای خرید کالا یا خدمات وجود ندارد.

کارمزد پی پال برای فروش کالا و خدمات از طریق پی پال

اگر ساکن آمریکا باشید، برای فروشندگانی که محصول خود را در سایت‌هایی مثل ebay می‌فروشند و هزینه فروش محصولات با پی پال دریافت می‌کنند کارمزدی در نظر گرفته شده است. این کارمزد برای هر تراکنش 2.9 درصد بعلاوه 0.30 دلار آمریکا است.

اگر ساکن آمریکا نیستید، در این صورت 3.9 درصد از هر تراکنش، به علاوه یک مبلغ ثابت کارمزد از شما دریافت می‌شود. این مبلغ بستگی به ارزی دارد که پرداخت با آن انجام شده است.

کارمزد پی پال برای پرداخت های بین المللی:

در هنگام پرداخت وجه به شخص دیگری در یک کشور دیگر یا در صورت دریافت پول از طرف کسی در یک کشور دیگر بدون حساب پرسونال پی پال، هزینه و کارمزدی وجود ندارد.

کارمزد پی پال برای برداشت پول:

شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از حساب پی پال خود به حساب بانکی خود برداشت کنید. اما اگر بخواهید مبلغ مورد نظر را به صورت چک دریافت کنید، 1.50 دلار بعنوان کارمزد پی پال از حساب شما کسر خواهد شد.

پرسش و پاسخ

  • تصویر آواتار
    Sana Sp ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    هزینه شما برای یک حساب پی پال که بتواند دلار رو به تومان یا ریال تبدیل کند چقدر هست

  • تصویر آواتار
    محمد ۰۴ تیر ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    سلام خسته نباشید میشه از طریق پی پال به کارت بانکی تو ایران پول فرستاد؟

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت