آموزش حذف حساب وب مانی

با وجود اینکه افتتاح حساب وب مانی در ایران و استفاده از آن بدون هیچگونه محدودیتی قابل انجام است، اما گاهی اوقات بنا به دلایل مختلف، افراد به حذف حساب وب مانی نیاز پیدا می‌کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، در ادامه این مقاله با موضوع آموزش حذف حساب وب مانی همراه ما باشید.

وب مانی یکی از انواع شبکه‌های پرداخت آنلاین و ارزی است که از آن می‌توان برای خرید از سایت‌های خارجی و انتقال ارز به کشورهای دیگر استفاده کرد. مهمترین مزیتی که در خصوص این کیف پول الکترونیکی می‌توان به آن اشاره کرد، در دسترس بودنش برای کاربران ایرانی است. به این معنا که شما برخلاف پی پال، می‌توانید خودتان به راحتی یک حساب وب مانی ایجاد کرده و آن را وریفای نمایید.

اما گاهی اوقات شما دیگر نیازی به این کیف پول الکترونیکی نداشته و تصمیم می‌گیرید که حساب کاربریتان را مسدود کنید. برای انجام این کار، شما می‌توانید از یکی از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده نمایید.

آموزش حذف حساب وب مانی

روش‌های حذف حساب وب مانی

در ادامه 3 روشی که برای حذف حساب کاربریتان وجود دارد را به شما معرفی می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که فرقی نمی‌کند که از کدام یک از روش‌های گفته شده استفاده می‌کنید. حساب کاربری شما بعد از 7 روز به صورت خودکار مسدود می‌شود. و انجام این کار هیچگونه هزینه اضافی برای شما ندارد.

حذف حساب وب مانی از طریق سایت

ساده‌ترین راهی که جهت حذف حساب کاربری به شما پیشنهاد می‌شود، ارسال یک درخواست از طریق تیکت برای تیم پشتیبانی وب مانی است. شما برای ارسال درخواست باید وارد سایت شده و سپس وارد بخش پشتیبانی شوید.

در صفحه‌ای که برایتان نمایش داده می‌شود، روی گزینه ای به نام New Ticket جهت ارسال درخواست، کلیک کنید.

در مرحله بعد، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که مطابق زیر باید گزینه‌ها ا را انتخاب نمایید. در بخش اول، نوع دریافت پاسخ از پشتیبانی تعیین می‌شود. به این معنا که تمایل دارید نتیجه درخواست حذف حساب وب مانی از طریق ایمیل به شما ارسال گردد و یا از طریق برنامه وب مانی کیپر. در بخش دوم نیز باید نوع تیم پشتیبانی را انتخاب نمایید. با توجه به اینکه درخواست شما در خصوص حذف حساب است، باید WebMoney Technical Support را انتخاب نمایید.

در صفحه بعد، باید در فرمی که برایتان نمایش داده می‌شود، درخواست خود را وارد نمایید. علاوه بر این، باید دلیلتان را از انجام این کار برای کمپانی وب مانی توضیح داده و در نهایت گزینه Send را انتخاب کنید. فراموش نکنید که پر کردن تمام فیلدهای موجود در این صفحه، اجباری است.

حذف اکانت وب مانی از طریق ایمیل

برای حذف اکانت از این طریق باید وارد آدرس ایمیلی که با آن افتتاح حساب وب مانی را انجام داده‌اید، بشوید. بعد از آن باید شرح درخواست خود را به همراه دلیل انجام این کار به آدرس Privacy@webmoney.eu ارسال نمایید.

حذف حساب وبمانی از طریق تنظیمات

در نهایت، برای حذف حساب وب مانی می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و درخواست خود را ثبت کنید. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. وارد حساب وب مانی خود شوید.
  2. وارد تب Information شوید.
  3. وارد بخش about yourself شوید.
  4. در قسمت پایین صفحه، روی گزینه terminate the service کلیک کنید.
  5. سپس روی Request to terminate the serv کلیک کنید.
  6. جهت تایید درخواست حذف حساب وب مانی باید کدی که از طریق پیام کوتاه و یا اپلیکیشن E-Num برایتان ارسال می‌شود را وارد نمایید.

آموزش حذف حساب وب مانی

آیا امکان بازگردانی حساب وب مانی بعد از حذف آن وجود دارد؟

همان‌طور که گفته شد در هر 3 روش، 7 روز برای حذف حساب وب مانی زمان نیاز است. در صورتی که شما در طی این 7 روز منصرف شدید، می‌توانید از طریق لینکی که در ایمیل برایتان ارسال شده، درخواست خود را لغو کنید. اما در صورتی که بعد از این مدت، از انجام این کار منصرف شدید، باید با استفاده از یک آدرس ایمیل جدید، یک حساب کاربری جدید برای خودتان ایجاد نمایید.

مهمترین نکاتی که قبل از حذف حساب وب مانی باید بدانید

  • حساب خود را خالی کنید. چرا که بعد از بسته شدن حساب هیچگونه دسترسی به آن نخواهد داشت.
  • در صورتی که درخواست و یا شکایتی از وب مانی داشته‌اید، ابتدا آن را پیگیری کرده و سپس درخواست حذف حساب را ارسال نمایید.
  • در صورتیکه از طریق این حساب، مبلغی را به صورت مقرر پرداخت می‌کرده‌اید، ابتدا حسابتان را صاف کنید.

نتیجه‌گیری

برای حذف حساب وب مانی روش‌های مختلفی وجود دارد. مدت زمان حذف حساب 7 روز است. در صورتی که بعد از این مدت شما مجددا به یک حساب وبمانی نیاز پیدا کردید، باید با استفاده از یک آدرس ایمیل جدید، مجددا مراحل افتاح حساب وب مانی را طی کنید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت