سرویس گوگل کلود (Google Cloud) چیست؟ روش های پرداخت سرویس Google Cloud

سرویس گوگل کلود Google Cloud به عنوان یک پلتفرم عالی با کارآیی بالا و استفاده آسان، به ویژه در زمینه تحلیل Big Data ها می باشد که مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است. در اینجا ما به معرفی این سرویس میپردازیم تا با شناخت آن بتوانید به کمک پرداختینو از خدمات آن استفاده کنید.

سرویس گوگل کلود (Google Cloud) چیست؟

پلتفرم ابر گوگل (Google Cloud Platform) یا همان سرویس گوگل کلود ، ارائه دهنده منابع محاسباتی به منظور استقرار و بهره برداری از برنامه های کاربردی در وب میباشد. علاوه بر این، محلی را برای اشخاص و شرکت ها به منظور تهیه و اجرای نرم افزار ها ایجاد میکند، که از طریق وب کاربران را به آن نرم افزار متصل می کند. برای فهم بهتر موضوع، به ده ها هزار وبسایتی که در شبکه ای بسیار بزرگ و در عین حال قابل تقسیم از مراکز داده ها، فعالیت دارند، فکر کنید.

زمانی که شما یک اپلیکیشن، یک سرویس و یا یک وبسایت را در پلتفرم Google Cloud  اجرا می کنید، Google Cloud حواسش به تمام منابعی که این اپلیکیشن یا وبسایت استفاده می کند هست. به طوری که میداند چقدر قدرت پردازش، فضای داده، کاوش پایگاه داده و اتصال به شبکه مصرف کرده است.

شما می توانید درعوض اجاره یک سرور و یا یک آدرس DNS به طور ماهیانه (که همان روش های معمولی تهیه کنندگان وبسایت هاست)، برای استفاده از هر یک از این منابع به طور ثانیه ای پرداخت کنید. همچنین اگر سرویس های شما به میزان زیادی توسط مشتریانتان استفاده شود، به شما تخفیفی تعلق خواهد گرفت.

گوگل کلود

حساب پرداخت Google Cloud (Cloud Billing Account) در سرویس گوگل کلود چیست؟

حساب کاربری Cloud Billing برای پرداخت های پروژه های Google Cloud و Google Maps مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشد که پرداخت هزینه منابع یک پروچه تنها با یک حساب پرداخت Google Cloud ممکن است. هر حساب کاربری Cloud Billing تنها با یک ارز واحد کار می کند و به یک پروفایل پرداخت  (Google Payments Profile)Google مرتبط است، اما هر حساب پرداخت Cloud Billing میتواند به چندین پروژه لینک شود. شما میتوانید از طریق کنسول Google Cloud حساب پرداخت Cloud Billing خود را مدریت کنید.

با ما همراه باشید تا نحوه ساخت حساب پرداخت Cloud Billing را به شما آموزش دهیم.

نحوه ساخت حساب پرداخت Cloud Billing

برای ساخت حساب پرداخت Cloud Billing، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به صفحه مدیریت حساب های پرداخت (Manage billing accounts page) به کنسول گوگل(Google Console) وارد شوید.
  2. روی گزینه "Create Billing Account" کلیک کنید.
  3. نام حساب و اطلاعات صورتحساب خود را وارد کنید
  4. اگر از شما خواسته شده است که یک کشور را انتخاب کنید ، کشوری را انتخاب کنید که با آدرس پستی صورتحساب شما مطابقت دارد. کشوری که شما انتخاب می کنید روی گزینه های پرداخت در مرحله بعدی تأثیر می گذارد. واحد پول برای حساب Cloud Billing به طور خودکار براساس کشور انتخابی شما، تعیین می شود.
  5. یک پروفایل پرداخت گوگل (Google Payment Profile) برای متصل شدن به حساب پرداخت Cloud Billing انتخاب کنید. در صورتی که از قیل پروفایل پرداخت ندارید، اقدام به ساخت یک پروفایل کنید.
  6. در نهایت گزینه ارسال و فعال کردن صورتحساب (Submit and enable billing) را انتخاب کنید.

نحوه عملکرد گوگل کلود

روش های پرداخت موجود:

روش پرداخت متناسب به شما، بستگی به کشور و ارز شما دارد. در بیشتر کشورها، کارت اعتباری ، کارت بدهی یا حساب بانکی به عنوان روش پرداخت اولیه تنظیم می شود.

شما همچنین میتوانید یک روش پرداخت جایبگزین نیز انتخاب کنید، تا در صورت مشکل در روش پرداخت اولیه، هزینه ها به روش پرداخت ثانویه انتقال پیدا کنند. این روش، این اطمینان را به شما می دهد که خدمات Google Cloud متوقت نخواهد شد. با ما همراه باشید تا با شیوه افزودن روش های پرداخت آشنا شویم.

نحوه افزودن روش پرداخت:

  1. وارد صفحه کنسول Google Cloud شوید.
  2. قسمت Navigation Menu را بازکنید و گزینه  Billing را انتخاب کنید.
  3. در قسمت منو Billing Navigation، روی گزینه Payment Method کلیک کنید.
  4. سپس Add Payment Method را انتخاب کنید. نوع روش پرداخت بستگی به آدرس کسب و کار و ارز کشور شما دارد.
  5. اطلاعات پرداخت خود را وارد کرده و Save را بزنید.

همانطور که بیان شد، سرویس گوگل کلود با وجود مزیت های چشمگیری که نسبت به پلتفرم های معمولی دارد، به شدت مورد استقبال گرفته است. این سرویس با ارائه خدمات به صرفه افراد بسیاری را جذب کرده است.

درصورتی که مایل به استفاده از سرویس این پلتفرم هستید، می توانید برای تهیه کارت اعتباری از پرداختینو اقدام کنید و از خدمات این وبسایت بهره ببرید.

پرسش و پاسخ

  • تصویر آواتار
    معین خلیلی ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    سلام بسیار سپاسگزارم از آموزش خدمات گوگل کلود، آیا این امکان وجود دارد در مورد سایر خدمات مقاله بگذارید؟

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت