راهکار های مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون

وسترن یونیون یکی از شرکت های محبوب ارائه دهنده ی خدمات مالی در سراسر دنیا استکه خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد، اما متاسفانه به ابزار مورد علاقه کلاهبرداران اینترنتیتبدیل شده است. در صورتیکه برای مبادله پول در سطح بین المللی از وسترن یونیون استفاده می کنید، باید حتما مراقب کلاهبرداری های اینترنتی باشید؛ چرا که اگر پول شما دزدیده شود دیگر نمی توانید به پول خود دست پیدا کنید. پس باید یاد بگیرید چگونه از کلاهبرداری  های وسترن یونیون جلوگیری کنید. امروز بهترین فرصت هست که با راهکار های مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون آشنا شده و با رعایت آن ها از دزدیده شدن پول خود جلوگیری کنید. برای اطلاع از این راه کارها با پرداختینو همراه شوید.  

 

مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون

 

انتقال پول با وسترن یونیون


هنگامی که با استفاده از وسترن یونیون پول منتقل می کنید، گیرنده می تواند به هر دفتری از وسترن یونیون برود و پول را دریافت کند. لازم به ذکر است که هیچ راهی برای باز پس گرفتن پول یا لغو پرداخت وجود ندارد. در بسیاری از موارد، هیچ راهی برای فهمیدن اینکه چه کسی پول را دریافت کرده وجود ندارد. شما ممکن است گیرنده را مشخص کرده باشید و حتی نمایندگی وسترن یونیون هم نیز یک مدرک شناسایی از او درخواست کند و با ویژگی هایی که ذکر کرده اید تطابق دهد، اما باید گفت دور زدن این قوانین برای سارقان نسبتاً آسان است.

با توجه به این نکته، مهم ترین راه کار برای مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون این است که فقط از وسترن یونیون برای ارسال پول به کسی که او را می شناسید استفاده کنید زیرا وقتی کلاهبرداری صورت می گیرد، پول شما دیگر قابل برگشت نخواهد بود. پس با این علم باید تصمیم بگیرید که آیا ریسک انجام این کار را دارد؟ حتی اگر قبلاً با گیرنده کار کرده باشید، باز هم خطر کلاهبرداری در انتقال پول وجود خواهد داشت.

 

انواع کلاهبرداری ها با وسترن یونیون

 

در ادامه به برخی از  انواع روش های کلاهبرداری از طریق وسترن یونیون اشاره شده است:
متداول ترین نوع کلاهبرداری شخصی است که می خواهد آنچه را که شما به صورت آنلاین می فروشید، خریداری کند. خریدار ممکن است مبلغی را برای شما ارسال کند و سپس از شما بخواهد که پول را از طریق وسترن یونیون برای او برگردانید. 

خریدار به ویژه برای کالاهای گران قیمت، هزینه ی بیشتری از پول کالا را برای شما ارسال می کند تا پول حمل و نقل هم نیز پرداخت کند.

شخصی از خارج از شهر قصد دارد آپارتمان شما را اجاره کند، اما اوضاع خوب پیش نرفت و آنها می خواهند سپرده خود را پس بگیرند.

صندوقدار به اشتباه چکی را به خریدار می دهد، اما خریدار به شما اطمینان می دهد که هرگونه مبلغ اضافی را پس بدهید.

علاوه بر کلاهبرداری که از شما درخواست بازپرداخت پول می کند، سارقان نیز می توانند با فروش اقلام آنلاین، هزینه پرداختی شما که توسط مانی گرام و وسترن یونیون ارسال کرده اید را دریافت کنند و کالا را هم ارسال نکنند.

ممکن است تعجب کنید که چطور امکان دارد از خریدار پول را دریافت کرده باشید اما هیچ پولی در میان نباشد. متأسفانه، پول به همان سرعتی که انتظار دارید از طریق سیستم بانکی حرکت نمی کند، مگر اینکه روش انتقال wire سنتی استفاده کرده باشید.

اگر یک چک دریافت می کنید، حتی یک چک رسمی، امکان دارد که این چک پس از پاس شدن، برگشت بخورد. اگر چک پس از برداشت وجه نقدی برگشت بخورد، باید آن وجوه را جایگزین کنید.

در مورد پرداخت های الکترونیکی نیز همین موضوع صادق است. یک کلاهبردار ممکن است به حساب پی پال یا Venmo شما پول ارسال کند و شما فکر کنید همه چیز خوب پیش می رود، اما این هزینه برگردانده شود. فرستنده می تواند از کارت اعتباری سرقت شده یا یک حساب هک شده استفاده کند. در هر صورت، شما در مورد آن اطلاعاتی کسب نخواهید کرد تا زمانی که پول کلاهبردار را ارسال کنید که دیگر قابل بازیابی نیست.

 

مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون

 

مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون

 

برای مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون همانند دیگر کلاهبرداری ها تنها قادر به استفاده از راه کارهای قانونی می باشید. در ادامه به این راه کارها اشاره شده است:

منطقی است که فرض کنیم پلیس با استفاده از اطلاعات حساب های بانکی مورد استفاده و نظارت تصویری، می تواند به راحتی سارق را پیدا کند. اما در بیشتر موارد، سازمان های اجرای قانون نمی توانند کاری انجام دهند؛ چرا که بیشتر کلاهبرداران در خارج از کشور زندگی می کنند و یافتن آنها غیر ممکن است.  در صورتیکه سارق داخل کشور باشد، به راحتی قابل شناسایی و دستگیری است.

آگاهی و آموزش بهترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری است. اگر فکر می کنید که قربانی کلاهبرداری شده اید، Western Union خط تلفن دائمی hotline را فراهم کرده و  از این طریق می توانید برای دادن اطلاعات و کمک از آنها تماس بگیرید. همیشه اگر شما یا شخصی که می شناسید قربانی کلاهبرداری است، از طریق قانون وارد عمل شوید.

یکی دیگر از روش های مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون، پر کردن فرم remission claim وسترن یونیون از سایت رسمی آن به صورت آنلاین است. از این طریق می توانید با استفاده از جزییات پرداختی به کلاهبردار، مبلغ ارسالی خود را مطالبه کنید.

در آخر باید بگوییم که اصلی ترین راه کار جلوگیری و مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون تنها باید به افرادی که به صورت کامل می شناسید، از این طریق پول ارسال کنید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت