چگونه به یک فریلنسر موفق تر تبدیل شویم؟

این روزها افراد زیادی هستند که به سمت کسب در آمد از مشاغل فریلنسری روی آورده‌اند. وب سایت‌های بسیاری هم در این حوزه راه اندازی شده‌اند که فریلنسرها می‌توانند از طریق آن‌ها به مشاغل مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و با کارفرمایان از طریق آن پلتفرم‌ها در ارتباط باشند نظیر وب سایت Freelancer.com و ده ها وب سایت دیگر. اگر شما از کار در مشاغل فریلنسری رضایت کافی دارید، پس بدانید که این رضایت قطعا دو طرفه است و از سوی کارفرمای شما نیز چنین حد از رضایت وجود دارد. اما این همیشه کافی نیست و شما باید همه‌ی تلاش خود را بکنید تا به یک فریلنسر موفق تر تبدیل شوید. در این مقاله با پرداختینو همراه باشید تا نکاتی را در این زمینه برای شما بیان کنیم.

شغل فریلنسری این روزها بسیار پر طرفدار شده است و به عنوان یکی از مشاغل جذاب به حساب می‌آید. براساس مطالعاتی که توسط شرکت نرم افزاری Intuit انجام شده است ، انتظار می‌رود تا سال 2020 حداقل 40 درصد از نیروی کار شهروندان آمریکایی را فریلنسرها تشکیل دهند و با توجه به افزایش تعداد فریلنسرها، رقابت در این بخش نیز بسیار افزایش یافته است. صرف نظر از اینکه در چه زمینه‌ای به عنوان یک فریلنسر در حال فعالیت هستید،  چه عکاس ، چه توسعه دهنده نرم افزار یا بازاریاب اینترنتی و ... لازم است نکات زیر را که به شما کمک می‌کند تا به یک فریلنسر موفق تر تبدیل شوید، مورد توجه قرار دهید.

فریلنسر موفق

راه کارهایی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

در این بخش از مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید خود را به فریلنسر موفق تری تبدیل کنید. پس این نکات را به دقت مطالعه کنید.

کیفیت مهم است، نه کمیت!

اگر به تازگی به عنوان یک فریلنسر فعالیت خود را آغاز کرده‌اید،  می‌توانید برای یافتن فرصت‌های شغلی از بازارهای آنلاین به وب سایت‌هایی مثل : Freelancer.com و Elance.com مراجعه کنید. شما می‌توانید از میان مشاغل موجود بر اساس مهارت‌های خود، هر تعداد که مایل هستید پروژه بردارید. اما درس مهمی که در اینجا باید بیاموزید این است که قبل از هر چیز کیفیت کار خود را در نظر داشته باشید. شما باید سعی کنید کارهایی که انجام می‌دهید تا حد امکان با کیفیت انجام شود. در این صورت کارفرمایان مشاغل موفق‌تر و پردرآمدتر، با مشاهده‌ی کیفیت کارتان، شما را برای همکاری انتخاب خواهند کرد. پس تا جای ممکن تنها به کیفیت فکر کنید، نه به کمیت.

در کار خود شفاف سازی کنید

به طور کلی مشتری به طور طبیعی می‌خواهد بداند در کاری که برایش انجام خواهید داد چه فرایندی را دنبال خواهید کرد تا او را به هدفش برسانید. این گونه ارتباطات نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد بین مشتری و فریلنسر بازی می‌کند. بنابراین از این نوع ارتباط برای مشخص کردن استراتژی خود در کارتان استفاده کنید.

مشتریان خود را سورپرایز کنید

به منظور تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق تر ، مشتریان خود را شگفت زده کنید. مشتری‌های شما نیز انسان‌های عادی هستند که عاشق هیجان‌های غافلگیرکننده هستند. در این راستا شما همیشه سعی کنید به قول‌های خود متعهد باشید و زودتر از زمان مقرر، کار را به آن‌ها تحویل دهید. علاوه بر این می‌توانید کارهای دیگری را که جزء پروژه نبودند را برای شاد کردن مشتری انجام دهید. این نشانگر تمایل شما برای بدست آوردن پروژه‌ها است. این عامل مهمی در ایجاد مشتری‌های وفادار است.

فریلنسر موفق

مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشید

به عنوان یک فریلنسر که از راه دور کار می‌کند ، یکی از دارایی‌های ارزشمند شما، که بسیار هم مهم است، ارتباطات (شفاهی و کتبی) با مشتریان و کارفرمایان است. زبان در ایجاد اقتدار شما نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر زبان انگلیسی زبان اصلی شما نیست ، حتما در یکی از موسسات آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنید. این را بدانید که حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید ، خطاهای تایپی معمولی همیشه احساس بدی را در چشم مشتری ایجاد می‌کند. بنابراین این نکته را مد نظر داشته باشید که مهارت‌های زبان خود را قبل از جستجو برای پروژه‌های مستقل آنلاین بطور منظم تقویت کنید. این یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق تر است.

سخن آخر

در این مقاله شما را با برخی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق تر و جذب مشتریان وفادار آشنا کردیم. در کنار این موارد نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که شما باید مهارت‌های تخصصی خود را نیز همواره به روز رسانی کنید تا محصولات نهایی شما از کیفیت بهتری برخوردار شود.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت