فریلنسر (freelancer) کیست؟ به چه کسی فریلنسر گفته می شود؟

این روزها کسب درآمد از شغل‌های فریلنسری بسیار باب شده است. آیا شما با این اصطلاح آشنا هستید؟ آیا می‌دانید به چه کسی فریلنسر می‌گویند؟ شاید این واژه به گوشتان آشنا باشد اما ندانید که منظور از فریلنسر (freelancer) و مشاغل فریلنسری چیست. در این مقاله تیم پرداختینو سعی کرده است تا علاوه بر معرفی یک فریلنسر، انواع بازار کار فریلنسری را نیز برای شما معرفی کند. همراه ما باشید.

بیشتر بدانید : معرفی سایت Proz.com

به چه کسی فریلنسر (freelancer) گفته می‌شود؟

فریلنسر (freelancer) شخصی است که برای خودش کار می‌کند، به عبارتی خود اشتغالی دارد و می‌تواند در منزل یا هر جای دیگری که خودش ترجیح می‌دهد، مشغول به کار باشد. فریلنسرها با کلاینت‌ها یا همان مشتریان خود از راه دور در ارتباطند و در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، سفارشات کار را از آن‌ها دریافت نموده و با کمک یک سیستم کامپیوتر شخصی و با اتصال به اینترنت، تسک‌ها را پس از انجام آن‌ها، از طریق اینترنت مجددا بری کارفرما ارسال نموده و در قبال آن مبلغی را دریافت می‌کنند.

فریلنسر (freelancer)

فعالیت‌های فریلنسری می‌تواند به صورت بین المللی انجام شود. یعنی شخص می‌تواند به عنوان یک فریلنسر (freelancer) با کلاینت‌ها در هر جای دنیا کار کند. این یکی از دلایل محبوبیت شغل فریلنسری است چرا که شغل بسیار انعطاف پذیری  است، به علاوه ساعات کاری فرد فریلنسر توسط خود او تنظیم می‌شود و در هر ساعت از شبانه روز و به هر میزان که مایل باشد می‌تواند کار کند.

یک فریلنسر (freelancer) برای انجام کارهای بین المللی، ممکن است درآمد خود را از طریق درگاه‌های پرداخت بین المللی نظیر پی پال و ... دریافت کند. به این ترتیب برای نقد کردن در آمد خود چه کار کند؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است.

شرکت خدمات پرداخت‌های ارزی پرداختینو، عملیات نقد کردن دلار پی پال را برای فریلنسرهای عزیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داده و معادل ریالی آن را به حساب شخص، با کسر کارمزد بسیار ناچیز، واریز خواهد کرد. شما می‌توانید با خیال راحت خدمات پرداخت و نقل و انتقالات ارزی خود را به ما بسپارید.

معرفی تکنیک‌های فریلنسری

به طور کلی فریلنسری با توجه به بازار کار آن با دو تکنیک انجام می‌شود، تکنیک سنتی (traditional) و غیر سنتی (Non-traditional). در ادامه به توضیح این دو تکنیک خواهیم پرداخت.

فریلنسری با تکنیک سنتی

در تکنیک سنتی، کارفرمایان، یکسری کار را برای فریلنسرها بر روی وب سایت های فریلنسری قرار می‌دهند. هر فریلنسری که این پروژه را مشاهده کرد، در صورتی که کار مطابق با مهارت‌های او بود و در صورت تمایل به انجام آن، پیشنهاد انجام آن را برای کارفرما ارسال می‌کند و کارفرما پس از مطالعه‌ی شرایط فریلنسر (freelancer) ، در صورتی که تمایل داشته باشد انجام پروژه را به او می‌سپارد. فریلنسر پس از اتمام کار، پروژه‌ی تکمیل شده را برای کارفرما ارسال کرده و در قبال آن پولی را دریافت می‌کند. سایت‌هایی نظیر Upwork, Freelancer, Guru و Peopleperhour با این روش کار می‌کنند.

فریلنسر (freelancer)

فریلنسری با تکنیک غیر سنتی

فریلنسری با این تکنیک مفهومی متفاوت دارد و توانسته است موفق هم عمل کند به این ترتیب که فریلنسرها بسته‌های خدماتی خود را از طریق اینترنت به نمایش می‌گذارند. این بسته‌ها شامل فیلم ، مشخصات پروفایل، توضیحات، قیمت‌ها و ... هستند. کارفرمایان بسته‌ها را مطالعه می‌کنند و فریلنسری را برای خود استخدام می‌کنند. هنگامی که یک کارفرما تقاضای انجام کاری را از فریلنسر می‌کند، پرداخت هزینه‌ی  آن را در Escrow انجام می‌دهد. زمانی که فریلنسر (freelancer) با موفقیت کار خود را تمام و ارسال کرد ، کارفرما مبلغ پرداختی Escrow را آزاد می‌کند. یک بازار کار فریلنسری غیرسنتی به این روش کار می‌کند. نمونه ای از آن وب سایت Fiverr.com است.

سخن آخر

شغل فریلنسری یک فرصت بسیار عالی برای افرادی است که بنا بر موقعیت خود نیاز به فعالیت به صورت آزاد و با انعطاف بیشتری دارند. آن‌ها می‌توانند آزادانه مهارت‌های خود را به نمایش گذاشته و با برنامه ریزی و تنظیم ساعات خود در طی شبانه روز آزادانه کار کنند و در قبال آن به درآمد برسند.

فریلنسرها باید توجه داشته باشند که بایستی کارایی که به آن‌ها محول شده است را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و نظم و انضباط را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده تا به این ترتیب اعتماد و رضایت کارفرمایان را به خود جلب کنند و بتوانند به یک فریلنسر موفق تبدیل شوند.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت