معرفی سایت Proz.com | کاربرد proz بعنوان یک فریلنسر مترجم

احتمالا با سایت‌های فریلنسری زیادی آشنایی دارید. سایت‌هایی که غالبا شامل ارائه خدمات برای شغل‌های الکترونیکی و آنلاین هستند. سایت proz.com نیز از این قبیل است. حرفه مترجمی به صورت آنلاین نیز یکی از کارهای فریلنسری است که مورد استقبال بسیاری از مترجمان قرار گرفته است و سایت proz.com این حرفه را مورد حمایت قرار می‌دهد. در ادامه با پرداختینو این سایت را بیشتر شناخته و از کاربردهای آن به عنوان یک فریلنسر مترجم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سایت Proz.com

معرفی سایت proz.com

سایت proz.com وب سایتی مبتنی بر عضویت است که مترجمان فریلنسر هدف اصلی این سایت هستند. این وب سایت در سال 1999 تأسیس شد و بیشتر برای پاسخ به پیشنهادات شغلی ترجمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از 20 اکتبر 2018، سایت ProZ.com بیش از 960،000 کاربر ثبت نام شده داشته که بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

این سایت در بیش از 45 زبان در دسترس است و در حال بومی سازی و ساپورت 35 زبان دیگر نیز هست. این وب سایت محدود به مترجمان حرفه‌ای نیست و میزبان تعدادی از مترجمان نیمه حرفه‌ای و آماتور نیز می‌باشد. این حرفه بدون هرگونه اثبات صلاحیت و یا ثبت قانونی، برای همه باز است و هرکسی می‌تواند در این سایت یک فریلنسر مترجم باشد.

سایت proz.com دارای یک جامعه مجازی از مترجمان است و منابع گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. کاربران ثبت نام شده می‌توانند هویت حرفه‌ای خود را به عنوان مترجمان در اینترنت پخش کرده و از طریق پست‌های مختلف با زبان‌های مختلف، پیشنهادات شغلی را از طریق ایمیل دریافت کنند. برای بیشتر خدمات ثبت نام لازم است. این سایت، همچنین انجمن‌های گفتگو و واژه نامه‌های آنلاین را برای استفاده مترجمان ارائه می‌دهد. اگرچه برای استفاده بیشتر از وب سایت نیاز به عضویت پولی دارید و وب سایت درآمد حاصل از تبلیغات پولی را دریافت می‌کند، اما این سایت با کمک داوطلبان و فریلنسرهای با عضویت عادی و رایگان ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه، سؤالات اصطلاحی و واژگانی آن است که توسط کاربران پرسیده و و توسط مترجمان پاسخ داده می‌شود. تاکنون به بیش از 2 میلیون سؤال ترجمه از طریق سایت پاسخ داده شده است.

مجله‌ای معتبر، این سرویس را به عنوان "یک منبع مفید برای پروژه‌های کوچک ترجمه" ارزیابی می‌کند، اما به دلیل اینکه فقط اعضای ویژه یا کسانی که عضویت پولی داشتند، می‌توانستند نرخ‌ها را ببینند، "کاربرانی که عضو نبودند ممکن بود در تشخیص میزان ارائه هزینه‌ها دچار مشکل شوند." (این اطلاعات از آن زمان به بعد عمومی شده و برای همه قابل مشاهده است.)

مقاله ای در وبلاگ Guardian که در آوریل 2012 منتشر شد، از ProZ.com به عنوان "بزرگترین سازمان مترجمی جهان" یاد شد.

بیشتر بدانید:

سایت Proz.com

خدمات سایت proz.com

ProZ.com با ارائه خدمات به بزرگترین جامعه مترجمان جهان، شبکه‌ای جامع از خدمات اساسی، منابع و تجربیات ارائه می‌دهد که باعث پیشرفت زندگی اعضای آن می‌شود.

ProZ.com متخصصان و مترجمان زبان را برای این اقدامات قادر می‌سازد:

  • پذیرش پیشنهادات و ترجمه آن ها
  • ملاقات رو در رو در کنفرانس های محلی و ProZ.com Powwows face
  • آموزش دیدن و آموزش دادن در صنعت مهارت‌های خاص
  • و بسیار موارد دیگر

ProZ.com همچنین دارای TM-Town، به معنای پلتفورمی با فناوری جدید و منحصر به فرد برای تطبیق مشتریان با مترجمان حرفه‌ای با تجربه و ترجمه موضوعات خاص مورد نیاز مشتری است.

در تاریخ 30 سپتامبر 2009، این سایت یک کنفرانس مجازی برگزار کرد که توجه تعداد زیادی از شرکت کنندگان و مخاطبان را به خود جلب کرد. کنفرانس‌های سالانه ترجمه مجازی زیادی از آن زمان برگزار شده و شرکت در آن برای همه افرادی که مشخصات ثبت شده در سایت دارند، آزاد است.

مأموریت و یا به نوعی هدف ProZ.com فراهم آوردن ابزارها و فرصت‌هایی است كه مترجمان، شركت‌های ترجمه و سایر افراد در صنعت زبان می‌توانند از آن‌ها استفاده كنند. ابزارها و فرصت‌هایی مثل: گسترش شغل خود، بهبود كار، تجربه لذت بیشتر در مسیر تلاش‌های حرفه‌ای خود و... .

تمرکز روی افراد (مترجم‌های فریلنسر) و کارهایی که انجام می‌دهند، ProZ.com را به مکانی منحصر به فرد و مؤثر برای دیدار با فریلنسرهای مترجم و شرکت‌های ترجمه تبدیل می‌کند.

آیا شما هم یک مترجم هستید که نیاز به یک شغل فریلنسری دارید؟ آیا به دنبال کاری هستید که حرفه ترجمه خود را در خانه یا هرکجای دنیا که هستید انجام داده و کسب درآمد کنید؟ proz این امکان را برای شما فراهم کرده است. هرچه زودتر اقدام کنید تا یک فریلنسر مترجم حرفه‌ای شوید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت