انواع ویزا ، ملزومات و مشاغل مناسب در ترکیه

هر فرد داوطلب برای مهاجرت به ترکیه که قصد کار و زندگی در این کشور را داشته باشد لازم است که ابتدا اطلاعات کافی در مورد هزینه های زندگی در ترکیه ، شرایط زندگی در این کشور و چگونگی دریافت ویزا و ... به دست آورد.

در این مقاله پرداختینو مطالبی را در مورد هر آنچه لازم برای مهاجرت به ترکیه بدانید برای شما آورده است. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد زندگی در ترکیه ، هزینه ها و کار در ترکیه به دست آورید.

بیشتر بدانید : 

خرید از سایت های ترکیه با کارت شتاب

خرید از سایت ترندیول ترکیه

زندگی در ترکیه ، کار در ترکیه

با وجودی که ترکیه جز کشورهای اروپایی محسوب می شود، اما تمامی آنچه از قوانین و شرایط زندگی در کشورهای اروپایی قابل دستیابی است، در ترکیه عملیاتی و قابل اجرا نیست. بنابراین قبل از عزیمت به ترکیه لازم است که با شرایط زندگی در ترکیه و کار در این کشور آشنا شوید.

زندگی و کار در ترکیه

کار در ترکیه در این مشاغل امکان پذیر است :

1. آموزش زبان انگلیسی: آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در ترکیه بسیار محبوب است. به دلیل اینکه انگلیسی در حال تبدیل شدن به یک زبان جهانی است ، بیشتر اوقات تقاضای مدرس زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد.

علاوه بر این در عصر اینترنت، انگلیسی محبوب ترین زبان اینترنت گرا است که همه می خواهند آن را یاد بگیرند ، از این رو تقاضای زیاد برای یادگیری زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد. برای موفقیت به عنوان یک معلم انگلیسی در ترکیه ، به مدارک TESOL نیاز دارید.

2. متخصصان فن آوری اطلاعات : همانطور که می دانید تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و اکثر کسب و کارها دیجیتالی شده اند و متخصصانی مانند طراحان وب ، مهندسان نرم افزار و طراحان گرافیکی می توانند بدون استرس مشغول به کار در ترکیه بشوند.

3. مشاغل فریلنسری : وبلاگ نویسی ، نوشتن برای روزنامه های آنلاین  و ... مشاغلی هستند که می تواند برای افرادی که دانش کافی دارند درآمد مناسبی داشته باشد. فریلنسرهای باهوشی که مرتبا در حال جستجو در اینترنت هستند می توانند جهت کسبدرآمد برای هزینه های زندگی در ترکیه به راحتی از این طریق به درآمد برسند.

4. بخش املاک و مستغلات : به طور کلی کار در ترکیه در بخش املاک و مستغلات مجاز است. شما می توانید برای کسب درآمد از این راه، با مشاوران املاک و آژانس های املاک و مستعلات مشارکت کنید.

انواع ویزای ترکیه

در تلاش برای زندگی و کار در ترکیه ، به ویژه برای داوطلبان مهاجرت از کشورهای در حال توسعه ، دو گزینه ممکن وجود دارد که می توانند برای مهاجرت به ترکیه استفاده کنند.

  • مهاجرت برای کار (دریافت ویزای کار در ترکیه)
  • مهاجرت برای تحصیل (دریافت ویزای تحصیل)

همچنین خوب است بدانید ، شرایط مهاجرت به ترکیه بسیار آسان تر از مهاجرت به بسیاری از کشورهای اروپای غربی است.

زندگی در ترکیه

ملزومات دریافت ویزای ترکیه

جهت دریافت ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور برای زندگی در ترکیه ، کار یا تحصیل لازم است که این مدارک را تهیه کنید.

  1. فرم درخواست ویزای دانشجویی که لازم است آن را با دقت کامل کنید و به طور صحیح توسط خود شما امضا شود
  2. گذرنامه بین المللی شما با حداقل 6 ماه اعتبار
  3. پیشنهاد پذیرش از دانشگاه منتخب خود در ترکیه
  4. مدارک پرداخت شهریه دانشگاه (بخشی یا کل پرداخت)
  5. نامه ضامن (در صورت وجود) و بیانیه حساب بانکی حامی مالی
  6. صورتحساب بانکی 6 ماه گذشته که توسط بانک تأیید شده است
  7. کلیه مدارک مورد استفاده در پردازش پیشنهاد پذیرش دانشگاه
  8. دو عکس جدید با اندازه مناسب برای گذرنامه با پس زمینه سفید
  9. کپی صفحه اطلاعات گذرنامه بین المللی شما
  10. اثبات رزرو پرواز
  11. مدارک و اسناد محل اقامت
  12. مدارک بیمه درمانی
  13. گواهی بهداشت ، که کارت زرد نامیده می شود
  14. cv به همراه توصیه نامه که اخیراً تهیه شده است

هزینه زندگی در ترکیه

در تلاش برای زندگی و کار در ترکیه ، شما باید مسئله هزینه زندگی در کشور ترکیه را نیز مد نظر داشته باشید. هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با اکثر کشورهای اروپای غربی ارزان تر است، به شرطی که از زندگی در شهر بزرگی مانند استانبول اجتناب کنید.

سخن پایانی

بدون شک ، بزرگترین مزیت در انتخاب کشور ترکیه برای زندگی و کار این است که به طور کلی ، ترکیه کشوری کاملا سازگار با مردمی خوش برخورد و مهربان است که کاملا آماده استقبال از اتباع خارجی می باشند که به طور قانونی وارد این کشور شده اند. بنابراین شما می توانید بدون اضطراب در مورد مسائلی از قبیل تبعیض  و عدم رعایت حقوق افراد در جامعه و ... به زندگی در ترکیه و انجام کارهای روزمره و تحصیل در ترکیه بپردازید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت