مهاجرت به ترکیه | چگونه به ترکیه مهاجرت کنیم؟

اگر شما دوست عزیز قصد دارید برای اقامت در ترکیه به این کشور مهاجرت کنید و کار و فعالیت خود را در این کشور آغاز نمائید یا ملکی را در ترکیه خریداری کنید، نیاز به یکسری مقدمات می باشد، از جمله این که لازم است برای  Residence Permi یا مجوز اقامت اپلای کنید. برای آگاهی از چگونگی مهاجرت به ترکیه ، پرداختینو در این مقاله مطالب مفیدی را برای شما ارائه کرده است. لطفا با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : 

خرید از سایت های ترکیه با کارت شتاب

خرید از سایت ترندیول ترکیه

آشنایی مختصر با کشور ترکیه

ترکیه دارای یک موقعیت استراتژیکی می باشد که بین اروپا و آسیا و همچنین سه دریا قرار گرفته است که به این ترتیب یک تقاطع تاریخی بین فرهنگ ها و تمدن های شرقی و غربی به وجود آورده است. این کشور قلمرو و محل زندگی چندین تمدن بزرگ مانند امپراتوری پارس ، یونان باستان ، امپراتوری روم ، امپراتوری بیزانس و عثمانی بوده است.

چطور به ترکیه مهاجرت کنیم

80 میلیون نفر در این كشور سكونت دارند. پایتخت آن آنکارا است ، اگرچه پرجمعیت ترین شهر آن و همچنین مرکز مالی ، فرهنگی و تجاری آن استانبول است. زبان رسمی آن ترکی و واحد پول رسمی آن لیره ترکیه (TRY) است.

آنچه لازم است  در مورد مهاجرت به ترکیه بدانید

برای مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشوز نیاز به سرمایه گذاری حداقل وجود ندارد و تنها لازم است ثابت کنید که توانایی خرید ملک شخصی در این کشور را دارید و یا قصد دارید کسب و کاری را راه اندازی کنید و به طور کلی از استطاعت مالی کافی برای زندگی در کشور ترکیه برخوردارید.

پس از اینکه شما مجوز اقامت خود را دریافت کردید، می توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اپلای دهید، تا آن ها نیز بتوانند به ترکیه مهاجرت کرده و مقیم این کشور شوند.

Residence Permitیا مجوز اقامت چند سال اعتبار دارد؟

این مجوز حداکثر برای دو سال صادر می شود و قابل تمدید می باشد، مشروط بر اینکه شما همچنان در حال اداره کسب وکار خود یا مالکیت ملکی که در ترکی خریداری کرده اید باشید؛ همچنین از درآمد کافی برای تأمین هزینه خود و افراد تحت تکفل خود برخوردار باشید.

پس از 8 سال اقامت قانونی ، شما می توانید برای اقامت طولانی مدت اپلای کنید، که از آن به بعد شما می توانید برای مدت نامحدود در این کشور زندگی کنید.

توجه کنید که، برای واجد شرایط بودن جهت اقامت دائم، لازم است که در 3 سال گذشته قبل از اپلای، هیچ گونه کمک اجتماعی از موسسات دولتی دریافت نکرده باشید، منابع مالی کافی و پایدار داشته و سابقه کیفری نیز نداشته باشید.

به جای اجازه اقامت دائم ، پس از 5 سال اقامت قانونی با وقفه کمتر از شش ماه ، می توانید درخواست تابعیت نیز بدهید. برای این منظور شما نباید به هیچ جرمی محکوم شده باشید ، بیماری جدی نداشته باشید و درآمد کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود نیز داشته باشید. علاوه بر این ، لازم است که در مصاحبه شرکت کنید و توانایی خود را در صحبت کردن به زبان ترکی نشان دهید.

مهاجرت به ترکیه

ملزومات درخواست اقامت در کشور ترکیه

  • تائیدیه مربوط به منابع مالی کافی و پایدار برای مدت اقامت
  • سند رسمی ملکی از محل اقامت متقاضی در صورتی که مالک باشد.
  • دعوتنامه یا مدارکی از این دست که توسط شخص یا شرکت هایی فرستاده شده است که باید با آن ها تماس گرفته شود (در صورت وجود).
  • بیمه درمانی معتبر توسط سندی که خدمات درمانی در ترکیه را در چارچوب توافق نامه های تأمین اجتماعی دو جانبه تسهیل می کند ، یا ارائه سندی که توسط موسسه تأمین اجتماعی صادر شده است و یا یا سندی درمورد تقاضانامه ای که به موسسه تأمین اجتماعی ارائه می شود و تحت پوشش بیمه عمومی بهداشت یا بیمه درمانی خصوصی قرار می گیرد.

مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه

  • اصل وکپی گذرنامه
  • گوهی اثبات استطاعت مالی
  • چهار قطعه عکس با سایز مناسب گذرنامه
  • مدارک لازم برای خرید ملک (در صورت وجود)
  • دعوت نامه از یک شرکت یا موسسه(در صورت وجود)
  • مدارک بیمه درمانی
  • نسخه اصلی یا کپی از گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • نسخه اصلی یا کپی گواهی تولد (در صورت وجود)

عزیزان! لازم است که قبل از هر اقدامی ابتدا مدارک خود را به درستی آماده نمائید تا با مشکلاتی در ارتباط با مدارک و ملزومات گفته شده برای مهاجرت به ترکیه و دریافت مجوز اقامت در این کشور مواجه نشوید.

از همراهی شما گرامیان تا پایان این مقاله سپاسگزاریم.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت