کارت اعتباری چیست؟

حتما تا کنون برای شما اتفاق افتاده است که از کارت هدیه برای خرید از فروشگاه ها استفاده کرده باشید، به خصوص اگر شما از آن دسته افرادی باشید که به خرید از فروشگاه های آنلاین معتبر خارجی مثل دبنهامز و ... علاقه مند باشید. دسته ای دیگر از کارت ها که با استفاده از آن ها می توانید با آن ها از فروشگاه های خارجی خرید کنید کارت های اعتباری هستند. آیا می دانید کارت اعتباری چیست؟

لطفا با پرداختینو همراه شوید تا با کارت های اعتباری آشنا شوید.

بیشتربدانید :  خرید از دبنهامز با کارت شتاب

آیا می دانید کارت اعتباری چیست؟

کارت های اعتباری نیز دقیقا مانند سایر کارت های بانکی یک قطعه ی چهارگوش پلاستیکی است که توسط شرکت های مالی صادر می شود. اما تفاوتی که با سایر کارت های بانکی دارد این است که شما مبلغی را به عنوان قرض یا وام در آن کارت شارژ می کنید و پس از انجام خرید های خود، در موعد مقرر شده آن مبلغ را پرداخت می کنید.

البته شرکت صادر کننده ی کارت اعتباری قوانینی را برای این کار در نظر گرفته است، از جمله اینکه بازپرداخت با سود آن انجام میشود و دیگر موارد.

کارت اعتباری چیست

از امکاناتی که شرکت های صادرکننده ی کارت های اعتباری برای دارندگان آن در نظر گرفته اند این است که  یک خط اعتباری (LOC) را به دارندگان کارت اعطا می کند ، و این امکان را برای آن ها فراهم می کند تا بتوانند به صورت پیش پرداخت و نقدی وام بگیرند. صادرکنندگان ، براساس اعتبار فرد ، محدودیت های وام را از قبل تعیین کرده اند.

به طور کلی اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها برای مشتریان این امکان را فراهم می کنند تا با کارتهای اعتباری خرید خود را انجام دهند و این روش یکی از روشهای پرداخت محبوب برای خرید کالاها و خدمات می باشد.

در ادامه به معرفی انواع کارت های اعتباری برای شما پرداخته ایم، همچنان با ما همراه باشید.

انواع کارت های اعتباری کدام است؟

بیشتر کارت های اعتباری معتبر، از قبیل : ویزا کارت، مسترکارت، دیسکاور، امریکن اکسپرس توسط بانک ها، موسسات اعتباری یا دیگر مراکز مالی صادر می شود. 

چرا استفاده از کارت های اعتباری نسبت به گذشته بیشتر شده است؟

بسیاری از شرکت های صادر کننده ی کارت های اعتباری امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است که آن ها را برای استفاده از این نوع کارت ها تشویق کرده اند، از جمله : استفاده از این کارت ها برای رزرو بلیط هواپیمایی، رزرو هتل، امکان بازپرداخت بعد از انجام خرید از خرده فروشان و ...

کارت های اعتباری فروشگاه ها

همچنین برای جلب اعتماد مشتری و تبدیل کردن آن ها به مشتری وفادار، بسیاری از فروشگاه ها و موسسات خرده فروشی، اقدام به صدور برخی از انواع کارت های اعتباری نموده اند با با برند خودشان و آن ها را به مشتریان می دهند تا با استفاده از آن ها از همان فروشگاه خرید کنند.

همچنین برای ترغیب بیشتر مشتریان، شرایط فروش ویژه با در نظر گرفتن یکسری تخفیفات نیز برای آن ها در نظر می شود.

انواع کارت اعتبار بین المللی

کارت های اعتباری امن

کارت های اعتباری امن نوعی دیگر از انواع کارت های اعتباری می باشد. صاحبان این نوع کارت ها با سپرده های امن، امنیت کارت خود را تضمین می کنند. به این معنا که، استفاده از این کارت دارای محدودیت می باشد تا مبلغ سپرده ی امن همواره در حساب دارنده ی کارت باقی بماند. این کارت ها معمولا برای افراد با سابقه ی و اعتبار کمتر، صادر می شود.

ملاحظه کردید که با وجود انواع کارت های اعتباری دیگر نیاز به پرداخت پول در لحظه ی خرید نمی باشد و شما تا مدت زمان مقرر شده برای آن، فرصت دارید که مبلغ مربوطه را پرداخت کنید. همچنین با در دست داشتن کارت های اعتباری، دیگر با مشکلات مربوط به حمل کردن پول نقد با خود مواجه نخواهید شد.  

اما باید توجه داشته باشید که هر کدام از شرکت های صادر کننده کارت های اعتباری، شرایط خاص خود را دارند و قوانین مربوط به هر کدام با دیگری متفاوت است. همچنین هزینه های در نظر گرفته شده برای این کارت های اعتباری مختلف، متفاوت است.

بیشتر بخوانید : کاربرد کارت های اعتباری و دبیت کارت ها

بنابراین توصیه می شود قبل از اینکه برای دریافت کارت اعتباری اقدام کنید، ابتدا تمامی قوانین و شرایط مربوط به آن را به دقت مطالعه کنید، همچنین از هزینه های در نظر گرفته شده برای آن ها اطلاعات کافی به دست آورید. هزینه هایی از قبیل سود بازپرداخت، هزینه ی انجام تراکنش ها و ... سپس با اطلاعات کافی در مورد هر کدام، به انتخاب صحیح بپردازید.

دوستان، شما می توانید هرگونه سوال یا مشکل خود را با تماس با پرداختینو، با همکاران ما در میان بگذارید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت