کارت هدیه (Gift Card) و کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت

امرزوه با پیشرفت فناوری کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت بسیار شده است. در این مقاله با پرداختینو درباره موارد کاربرد گیفت کارت بیشتر مطالعه بفرمایید.

گیفت کارت (Gift Card)

کارت هدیه ممکن است شبیه به یک کارت اعتباری و دبیت کارت باشد یا تم خاصی را روی کارتی به اندازه کارت اعتباری نمایش دهد. این کارت توسط یک شماره یا کد مانند بقیه کارت‌ها مشخص می‌شود و معمولاً با یک نام خاص نیست، بنابراین می‌تواند توسط هر کسی استفاده شود. آن‌ها برای داشتن مجوز توسط یک سیستم الکترونیکی آنلاین پشتیبانی می‌شوند. برخی از کارت‌های هدیه را می‌توان با پرداخت مجدد پر کرد و از این طریق می‌توان چندین بار استفاده کرد.

کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت

کارت‌ها ممکن است دارای بارکد یا نوار مغناطیسی باشند که توسط دستگاه کارت اعتباری الکترونیکی خوانده می‌شود. بسیاری از کارت‌ها تا زمانی که فروخته نشوند هیچ ارزشی ندارند. کارت‌های هدیه معمولاً کارت‌های دارای ارزش برای ذخیره پول نیستند. برای اجتناب و جلوگیری از جعل کارت، اطلاعات رمزگذاری می‌شود. نوار مغناطیسی نیز اغلب متفاوت از کارت‌های اعتباری قرار می‌گیرد، بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با تجهیزات استاندارد خواند یا نوشت.

از دیدگاه خریدار، گیفت کارت یک هدیه است که هنگامی که ممکن است دادن پول به عنوان هدیه از نظر اجتماعی نامناسب تلقی شود، از آن برای دادن هدیه استفاده می‌شود. اما هر فردی می‌تواند با توجه به نیازهایش، این کارت را برای خود نیز خریداری کند. یکی از آن نیازها کاربرد این کارت برای پرداخت های اینترنتی است.

 

کاربردهای گیفت کارت

همانطور که احتمالا می‌دانید گیفت کارت‌ها، کارت های هدیه‌ای هستند که اعتبار و موجودی آن‌ها پیش پرداخت شده است و معمولاً توسط یک خرده فروش یا بانک صادر می‌شود. کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت بسیارند. این کارت به عنوان گزینه دیگری برای پول نقد، خرید در فروشگاه و موارد دیگری که ذکر خواهیم کرد استفاده می‌شود. کارت‌های هدیه همچنین توسط کارفرمایان یا سازمان‌ها به عنوان پاداش یا هدایا اهدا می‌شوند. آن‌ها همچنین ممکن است توسط خرده فروشان و بازاریابان به عنوان بخشی از یک استراتژی تبلیغاتی توزیع شوند تا گیرنده را برای ورود یا بازگشت به فروشگاه مجذوب خود کند. در بعضی مواقع به این کارت‌ها کارت‌های نقدی گفته می‌شود. این نوع کارت‌های هدیه یا همان گیفت کارت‌ها عموما قابل تعویض و نقد شدن نیستند.

گیفت کارت‌ها می‌توانند متناسب با نیازهای خاص تهیه شوند. با اضافه کردن یک پیام یا نام سفارشی روی کارت، می‌توان یک هدیه یا انگیزه شخصی را برای یک کارمند ایجاد کرد تا نشان دهد چه قدر از شخص مورد نظر قدردانی می‌شود.

کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت

کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت

اما جدای از کاربردهای کلی گیفت کارت‌ها، احتمالا استفاده از این کارت‌ها را در دنیای مجازی و اینترنت بیشتر مشاهده کرده اید و مسلما امروزه کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت متفاوت و بسیار است. برای پرداخت در سایت‌های مختلف، پرداخت هزینه برای بازی‌های اینترنتی، پرداخت در فروشگاه‌های اینترنتی و بسیاری از پرداخت‌های اینترنتی دیگر، شما به سادگی می‌توانید از این کارت‌های هدیه استفاده کنید. این گیفت کارت‌ها و انواع کاربردی آن‌ها در اینترنت، تنوع زیادی دارند.

در پرداختینو شما می‌توانید بسته به نیاز خود هر یک از این گیفت کارت ها را سفارش دهید. چندین نوع از این کارت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آمازون گیفت کارت (Amazon Gift Card): این نوع گیفت کارت همانطور که از نامش پیداست، برای خرید محصولات از سایت آمازون گزینه بسیار مناسبی است.
  • گیفت کارت گوگل پلی (Google Play Gifts): کارت هدیه گوگل پلی استور برای خرید محصولات و نرم افزارهای غیر رایگان اندرویدی و گاهاً برای پرداخت درون برنامه‌ای بازی‌ها و نرم افزارها کاربرد دارد.
  • گیفت کارت آی تیونز (iTunes Gift Cards): خرید محصولات از اپ استور شرکت اپل به وسیله این کارت امکان پذیر است.
  • پلی استیشن گیفت کارت (PlayStation Gift Card): با استفاده از این گیفت کارت می‌توانید بازی و قابلیت‌های جدید را از فروشگاه سونی تهیه و خریداری نمایید.
  • ایگس باکس گیفت کارت (Xbox Gift Cards): این کارت هدیه نیز جهت خرید بازی‌ها و سرگرمی‌ها از فروشگاه مایکروسافت طراحی شده است.
  • گیفت کارت مایکروسافت (Microsoft Gift Card): جهت خرید از فروشگاه اینترنتی مایکروسافت، مثل گوشی‌ها و دستگاه‌های با سیستم عامل ویندوز، این گیفت کارت‌ها مناسبند.

اکنون پس از آشنایی با کاربردهای گیفت کارت در دنیای اینترنت، کاربران گرامی می‌توانند در پرداختینو هر یک از این کارت‌ها را از طریق تیکت به ما سفارش داده و خریداری کنند.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت