فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت چیست؟

در دنیایی که تکنولوژی و فناوری اطلاعات سهم بزرگی در زندگی بشر دارد، در انجام بسیاری از امورات روزمره دیگر خبری از مشکلات و سختی‌هایی که در گذشته وجود داشت، نیست. استفاده از انواع کارت‌های بانکی به جای حمل پول نقد، یکی از بارزترین مثال‌های آن می‌باشد. شما قطعا با برخی از این نوع کارت‌ها آشنا هستید و کارت‌های اعتباری، کارت‌های هدیه یا گیفت کارت ها، کارت های پیش پرداخت و ... را می‌شناسید. اما آیا تا کنون از کدام یک از آن‌ها استفاده کرده‌اید؟ آیا تفاوت این کارت‌ها را با یکدیگر می‌دانید؟ آیا مایلید تا در این مورد مطالبی را مطالعه کنید؟ در این مقاله ما در تیم پرداختینو فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت را برای شما خواهیم گفت، لطفا با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید :

تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت

به طور کلی کارت‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و .... همه تقریبا از یک جنس  وبه یک شکل هستند اما نحوه‌ی استفاده از آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند و شرایط، قوانین و هزینه‌هایی که برای آن‌ها مشخص شده است نیز قدری متفاوت است. در ادامه فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت

آیا فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت را می‌دانید؟

عمده تفاوت و فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت این است که کارت‌های پیش پرداخت مجددا قابل شارژ هستند ولی کارت‌های هدیه تنها تازمانی که مبلغ موجودی آن تمام نشده است، قابل استفاده است. اما تفاوت‌های دیگری نیز بین آن‌ها وجود دارد که برای بیان آن‌ها به ذکر ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

کارت‌های پیش پرداخت

کارت‌های پیش پرداخت از لحاظ فنی مانند کارت‌های بدهی می باشد و توسط شرکت‌های مالی مختلف مانند ویزا، مسترکارت و ... صادر می‌شود. کارت‌های پیش پرداخت با مبالغ مشخصی شارژ می‌شود و می‌توان به صورت حضوری و یا آنلاین انواع پرداخت‌های را با آن انجام داد. جالب است بدانید که با استفاده از کارت‌های پیش پرداخت می‌توان از دستگاه‌های خودپرداز پول برداشت کرد.

درست مانند کارت‌های اعتباری، کارت های پیش پرداخت نیز دارای شماره کارت و هم دارای تاریخ انقضا می‌باشد که بر روی کارت نوشته شده است. همچنین ماکزیمم مقداری که کارت پیش پرداخت قابلیت شارژ دارد نیز مشخص شده است. تا زمانی که کارت پیش پرداخت  دارای شارژ باشد می‌توان با آن خرید کرد و مجددا پس از پایان موجودی دوباره آن را شارژ کرد.

تا این بخش از مقاله شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارت‌های پیش پرداخت آشنا کردیم. در ادامه برای مشخص شدن فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت ، ویژگی‌های گیفت کارت را نیز خواهیم گفت. همچنان با ما همراه باشید.

گیفت کارت (کارت هدیه)

کارت هدیه نیز یکی از انواع دبیت کارت است که مبلغی پول روی آن لود می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد. اما این مبلغ تنها یک مبلغ مشخصی است و پس از اتمام این موجودی کارت هدیه عملا بلا استفاده خواهد شد. کارت هدیه نیز دارای تاریخ انقضا می‌باشد و معمولا این تاریخ کمتر از تاریخ انقضای مشخص شده برای کارت پیش پرداخت می‌باشد.

فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت

کارت‌های هدیه می‌تواند توسط فروشگاه‌ها و خرده فروشان صادر شود و تنها به خرید از همان فروشگاه ‌ها محدود شود.

حال که با ویژگی‌ها و امکانات هر کدام از کارت‌های پیش پرداخت و کارت هدیه آشنا شدید، قطعا به به تفاوت و فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت پی برده‌اید. ما نیز در ادامه به طورمختصر برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

مهم‌ترین تفاوت‌ها و فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت

  • کارت پیش پرداخت قابل شارژ است ولی گیفت کارت بعد از اتمام شارژ دیگر قابل استفاده نیست.
  • کارت پیش پرداخت تاریخ انقضای طولانی‌تری نسبت به گیفت کارت دارد.

این دو مورد تفاوت عمده و فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت می‌باشد.

در این مقاله فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت را برای شما عزیزان بیان کردیم و حال که هم با ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو نوع کارت آشنا شدید، چنانچه نیاز داشته باشید که پرداخت‌های خود را با یکی از این دو نوع کارت انجام دهید، می‌توانید با اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، این کار را انجام دهید.

امید است آنچه در قالب مقاله‌ی فوق گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان واقع شده باشد.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت