گیفت کارت چیست؟| انواع گیفت کارت و آموزش استفاده از آن

شاید تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمان زیادی را صرف خرید هدیه کنید و در آخرهدیه خریداری شده مورد استقبال قرار نگرفته باشد؟! بسیاری از افراد برای پیشگیری از این نوع اتفاقات، به جای خرید هدیه؛ پول آن را به طرف مقابل می دهند تا مطابق با سلیقه ی خود خرید کند. اما پول به عنوان هدیه، ظاهر زیبایی ندارد. از این رو کارت هایی به نام گیفت کارت یا کارت هدیه ایجاد شد تا بتواند جایگزین مناسبی برای پول نقد باشد. گیفت کارت همانند کارت های دبیت است و اشکال مختلفی روی آن چاپ شده است. به منظور آشنایی بیشتر با گیفت کارت و انواع آن به عنوان هدیه به عزیزانتان با پرداختینو در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

گیفت کارت

 

گيفت کارت


گيفت كارت یا کارت هدیه نوعی کارت دبيت پیش پرداخت است که شامل مقدار مشخصی پول براي انواع خريدها است. به طور کلی دو نوع کارت هدیه حلقه بسته (closed loop) و حلقه باز (open loop) وجود دارد که هر دو نوع به طور معمول می توانند به صورت آنلاین و حضوری مورد استفاده قرار گیرند. بسیاری از کارتهای هدیه حداقل و حداکثر مقدار وجه اولیه ای دارند. حداقل وجه موجود در کارت 10 دلار و حداکثر 500 دلار است. در برخی شرایط ، می توان از آنها برای پرداخت بخشی از خرید یا پرداخت باقیمانده حساب استفاده کرد.

با استفاده از کارت های هدیه حلقه باز می توان در بسیاری از فروشگاه ها مانند کارتهای دبیت معمولی خرید کرد؛ اما با استفاده از کارتهای هدیه حلقه بسته فقط قادر به خرید در برخی از فروشگاه ها خواهید بود.

به عنوان یک احتیاط برای کاهش خطر خسارت احتمالی، بسیاری از کارتهای هدیه قابل ثبت به صورت آنلاین می باشند؛ روشی که اجازه می دهد در صورت گم شدن یا سرقت کارت، قادر به ردیابی و مسدود کردن مانده حساب خود باشید. به این ترتیب برخی از کارتهای هدیه از پول نقد ایمن تر هستند.

 

کارتهای هدیه حلقه بسته


کارتهای هدیه حلقه بسته اغلب توسط فروشگاه ها به بازار عرضه می شوند و به دارنده کارت اجازه می دهد تا چیزی را از آن فروشگاه مشخص خریداری کند. کارتهای حلقه بسته فقط می توانند توسط یک فروشگاه به صورت آنلاین و حضوری مورد استفاده قرار گیرند. در صورتیکه یک شرکت صاحب چندین فروشگاه مختلف باشد، ممکن است کارتهای هدیه صادر شده در هر یک از این فروشگاه ها قابل استفاده باشند. شرکت گپ (GPS) یکی از این شرکتهاست که کارتهای آن معمولاً در هر فروشگاه وابسته به Gap از جمله Gap، Banana Republic، Old Navy و Athleta قابل استفاده می باشند.

کارتهای هدیه حلقه بسته معمولاً به هیچ هزینه فعال سازی احتیاج ندارند. این کارتهای هدیه همچنین دارای هیچ لوگویی از شرکت خدمات پردازنده (شرکت خدمات مالی که در واقع مکانیک تراکنش ها را بر عهده دارد) را شامل نمی شوند، در واقع این کارت ها به عنوان نوعی تبلیغ برای فروشگاه به حساب می آیند.

کارتهای هدیه حلقه بسته معمولاً قابل شارژ (reloadable) نمی باشند، بنابراین پس از اتمام موجودی حساب، دیگر کاربردی ندارند. وجوه موجود در کارت هدیه حلقه بسته ممکن است تاریخ انقضا مشخص نیز داشته باشد که کاربر را ملزم به استفاده از کارت در یک بازه زمانی خاص می کند. کارتهای حلقه بسته هدایای محبوب برای هدیه جشن عروسی و تولد کودک نیز به شمار می روند. بسیاری از فروشگاه ها نیز به افرادی که در سایت شان ثبت نام کنند از این نوع کارت به عنوان پاداش ارائه می دهند.

 

کارت های هدیه حلقه باز


کارتهای حلقه باز معادل پول نقد یا به صورت دقیق تر، کارت اعتباری یا دبیتی هستند که می توان از آنها در هر فروشگاهی که در آن کارت پذیرفته می شود، خرید کرد. از این نوع کارت ها همچنین می توان برای خرید آنلاین نیز استفاده کرد. بسیاری از صادرکنندگان / پردازنده های اصلی کارت شارژ یا کارت اعتباری، مانند American Express ،Visa ،Discover و MasterCard کارتهای هدیه حلقه باز ارائه می دهند. روی این کارت ها همچنین لوگوی شرکت  خدمات پردازنده نیز نشان داده شده است.

کارتهای هدیه حلقه باز همچنین از مزایای کارت پیش پرداخت استاندارد نیز برخوردار است. این کارتها معمولاً قابل شارژ (reloadable ) هستند و به کاربر امکان می دهند در صورت اتمام موجودی دوباره آن را شارژ کنند. کارتهای حلقه باز گاهی اوقات به حدود 5 دلار فعال سازی نیاز دارند که باید در زمان خرید کارت پرداخت شود.

 

گیفت کارت

 

خرید کارت هدیه

در صورتیکه تمایل به خرید گیفت کارت از طریق پرداختینو را دارید ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام باید در پنل کاربری خود فرم مربوط به خرید کارت هدیه را انتخاب کرده و آن را پر کنید. پس از انتقال معادل وجه ریالی کارت هدیه به حساب پرداختینو، متخصصان ما در اسرع وقت کارت مورد نظر شما خریداری کرده و کد مربوط به آن کارت برای شما ارسال می شود. تصویر اسکن گیفت کارت نیز از طریق ایمیل وارد شده در فرم درخواست ارسال می گردد.

 

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت