آشنایی با حواله T/T : حواله T/T چیست؟

بسیاری از افرادی که به کسب و کارها و انجام معاملات بین المللی مشغول هستند، با سیستم پرداخت های ارزی کاملا آشنایی دارند. اما به دلیل وجود تحریم های موجود در کشور معامله گران زیادی هستند که ترجیح می دهند برای پرداخت های خود از حواله T/T یا نقل و انتقالات تلگرافی استفاده کنند. شما تا چه اندازه با این نوع حواله ارزی آشنا هستید؟ اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و تنها با نام آن آشنا هستید، لطفا در این مقاله تا پایان با ما در پرداختینو همراه شوید. ما نکات مهمی را در مورد حواله T/T برای شما ذکر کرده ایم.

بیشتر بدانید :

ارسال حواله وسترن یونیون

تفاوت حواله وسترن یونیون و حواله سوئیفت چیست؟

حواله T/T چیست؟

 T/T مخفف عبارت telegraphic transfer است و به معنای نقل و انتقالات پول از طریق تلکس می باشد. نقل و انتقال از طریق تلکس یک روش انتقال پول قدیمی است که از طریق کابل های قدیمی خط تلفن و یا سیستم رادیو انجام می شود.

حواله T/T

ارسال پول از طریق telegraphic transfer یا همان حواله T/T معمولا دو الی سه روز کاری طول می کشد که نسبت به روش های معمولی انتقال ارز ، بسیار سریع تر می باشد.

از مهم ترین ویژگی های ارسال پول از طریق حواله T/T این است که شما می توانید همراه با ارسال پول، برای فرد گیرنده پیام نیز ارسال کنید.

سیستم حواله T/T ، برای ارسال ارز چگونه کار می کند؟

در یک سیستم عادی و معمولی ارسال حواله T/T که به صورت تلکس یا تلگرافیک می باشد، فرستنده ابتدا به بانکی که در آن حساب دارد اطلاع می دهد که قصد دارد مبلغی را از طریق حواله T/T ارسال کند. پس از آن بانک، بنابر قوانین و سیاست های کاری خود برای انتقال ارز از طریق حواله T/T ، در یکی از شعب خود، نقل و انتقالات مربوطه را انجام می دهد.

به علاوه، در صورتی که نیاز باشد، بانک مقصد به درخواست گیرنده یا فرستنده تبدیل واحد ارزی را هم انجام می دهد.

نحوه ی خرید آنلاین از سایت های خارجی با حواله T/T

خرید آنلاین از سایت های خارجی و پرداخت هزینه آن از طریق حواله T/T ، به این ترتیب است که، شما پس از انتخاب آیتم مورد نظر خود باید 10 الی 50 درصد هزینه ی مربوط به آن را به عنوان پیش پرداخت، ارسال کنید تا آن فروشگاه آنلاین اقدامات لازم را جهت بسته بندی و ارسال کالای خریداری شده انجام دهد. پس از آن شما باید مجددا باقی مانده هزینه را نیز ارسال کنید تا آیتم خریداری شده برای شما ارسال شود.

به همین دلیل ممکن است خرید با استفاده از حواله T/T از سایت های خارجی اندکی با ریسک همراه باشد. بنابر این توصیه می شود که قبل از خرید با استفاده از حواله T/T ، ابتدا از میزان اعتبار شرکتی که از آن خرید می کنید، اطمینان حاصل کنید.

یررسی هزینه ها در سیستم انتقال حواله T/T

آیا می دانید زمانی که شما بخواهید واحدهای ارزی را انتقال دهید در طول مسیر انتقال از مبدا به مقصد در بانک های مختلف، تبدیل واحدهای ارزی انجام می شود که هر کدام از این ها هزینه بردار است.

حواله T/T

به منظور کاهش این هزینه ها می توانید از سیستم انتقال ارز به روش انتقال حواله T/T استفاده کنید، چرا که در سیستم انتقال حواله T/T هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

پس یکی دیگر از مزیت های سیستم انتقال حواله T/T این است که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و این می تواند برای افرادی که نقل و انتقالات ارزی، جزئی از کار آن ها است و دائما باید واحدهای ارزی را به صورت بین المللی انتقال دهند می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در مورد حواله T/T را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همچنین شما را با مزایای این سیستم انتقال ارز بین المللی آشنا کردیم. امید است با مطالعه ی این مقاله پاسخ سوالات خود را در مورد حواله T/T دریافت کرده باشید.

در صورتی که در خلال مطالعه ی مقالات ما با سوالات و یا مشکلی مواجه می شوید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران و مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات و سوالات شما را بررسی نموده و به کلیه ی سوالاتتان با کمال میل پاسخگو خواهند بود.

پرسش و پاسخ

    مقالات مرتبط

    عضویت در خبرنامه سایت