نکات مربوط به تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر

توجه کرده اید که این روزها تا چه حد خرید آنلاین رونق پیدا کرده است و بیشتر افراد و کاربران اینترنتی ترجیح می دهند که خرید مایحتاج خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند. اما در میان افراد عده ای نیز هستند که هنوز نمی دانند به کدام فرئشگاه های اینترنتی می توانند اعتماد کنند تا بتوانند به راحتی و به صورت آنلاین خرید نمایند. برای رفع مشکل این دسته از عزیزان این مقاله را تهیه کرده ایم تا به شما عززان آموزش دهیم که چگونه به تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر بپردازید. پس تا پایان این مقاله با پرداختینو همراه شوید.

چگونگی تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر

در این بخش از مقاله به ذکر نکاتی پرداخته ایم که با در نظر گرفتن این نکات می توانید به تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر بپردازید. پس این نکات را به دقت مطالعه کنید.

توجه به آدرس بار در مرورگر

اگر در نوار آدرس ، آدرس سایت(URL) با https شروع شده باشد، این نشان دهنده ی یک سایت معتبر است. در غیر این صورت ممکن است وب سایت، یک سایت جعلی باشد.

پس یکی از راه های تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر از طریق آدرس آن سایت می باشد.

تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر

توجه به آیکون قفل در پائین صفحه سایت

در نواری در بخش پائینی مرورگرها شما می توانید یک ایکون قفل را ببینید. در مرورگرهای مختلف ممکن است این آیکون در مکان های مختلفی باشد. اما به هر حال این آیکون باید وجود داشته باشد و یک آیکون واقعی بوده و تنها یک عکس نباشد.

می پرسید از کجا متوجه شویم؟ پاسخ این است که اگر با کلیک بر روی آیکون قفل گزینه های آن برای شما نشان داده شد، یعنی آیکون قفل واقعی است و تنها یک عکس نیست.

چک کردن دامنه ی سایت

یکی دیگر از راه های تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر بررسی دامنه ی آن سایت می باشد. مثلا در آدرس www.amazon.com دامنه ی سایت عبارتست از : amazon.com که شما باید به این آدرس دقت کافی داشته باشید.گاهی اوقات برخی از کلاهبرداران سایبری آدرس هایی مشابه با آدرس وب سایت های معتبر و معروف ایجاد می کنند و کاربر متوجه تفاوت آن با آدرس سایت اصلی نخواهد شد. به این ترتیب که مثلا سایتی با آدرس amaz0n.com را راه اندازی می کنند و برای وب سایت خود گواهینامه ی دی وی نیز دریافت می کنند و سعی می کنند کاربران را ترغیب به خرید از آن سایت جعلی نمایند.

پس حتما به نام آدرس و دامنه ی سایتی که می خواهید از آن خرید کنید توجه کافی داشته باشید.

علاوه بر نکاتی که گفته شد، شما می توانید از روش سطوح اعتبارسنجی سایت ها نیز استفاده کنید.

اعتبارسنجی سایت ها برای تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر

سطوح مختلفی برای اعتبارسنجی سایت ها وجود دارد :

بالاترین سطح اعتبارسنجی، اعتبارسنجی گسترده EV است. که امن ترین و گسترده ترین نوع اعتبارسنجی است. در حقیقت شرکت درخواست دهند باید هویت و مشروعیت خود را به عنوان یک شرکت صاحب کسب و کار معتبر، ثابت کند.

تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر

ساده ترین سطح اعتبارسنجی، اعتبار دامنه DV می باشد. این نوع اعتبارسنجی تنها به سادگی مالکیت دامنه را تائید می کند و به هیچ عنوان مشروعیت سازمان درخواست دامنه را تائید نمی کند.

شاید بپرسید چگونه می توانیم متوجه شویم که یک وب سایت دارای گواهینامه ی EV می باشد یا نه!

شما به سادگی با نگاه کردن به مرورگر خود می توانید سطح اعتبار سایت را تشخیص دهید.

اگر وب سایت دارای گواهی EV باشد، در مرورگر یک نوارسبز با یک آیکون قفل وجود دارد.

به این ترتیب شما می توانید با استفاده از نکات و روش هایی که گفته شد، به تشخیص سایت معتبر از سایت غیر معتبر بپردازید و پس از آن با خیال راحت از سایت مورد نظرتان خرید کنید.

دوستان عزیز، در صورتی که به هر دلیل، قادر به پرداخت هزینه ی خرید از وب سایت های آنلاین خارجی نیستید، یا برای ثبت نام و شرکت در آزمون های بین المللی با مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید. شما می توایند با خیال راحت پرداخت هزینه را به ما بسپارید. کافیست لینک پرداخت را برای ما ارسال نمائید و معادل ریالی آن را به حساب ما واریز نمائید. ما در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت هزینه را برای شما انجام خواهیم داد.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.  

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت