استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها

کسب درآمد دلاری و ارزی خواسته بسیاری از افراد است. خصوصاً این روزها که اختلاف زیادی بین ارزش دلار و ریال وجود دارد. یکی از بهترین روها جهت افزایش درآمد و کسب درآمد ارزی، کار به عنوان فریلنسر در بسیاری از سایت‌های خارجی نظیر فریلنسر دات کام و یا آپ ورک می‌باشد. اما سؤالی که اکنون برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توانند درآمد خود را از سایت‌های خارجی دریافت کرده و در ایران به ریال تبدیل کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در این مقاله با موضوع استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها همراه ما باشید.

نحوه استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، ثبت‌نام و شروع کار در یکی از پلتفرم‌های فریلنسری خارجی می‌تواند خیلی سریع شما را به درآمد دلخواهتان برساند. البته اگر با شرایط و قوانین انجام این کار به خوبی آشنایی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از شروع کار به عنوان یک فریلنسر خارجی باید در نظر داشته باشید این است که چگونه حقوقتان را از کارفرما دریافت نمایید.

به طور کلی روش‌های مختلفی برای دریافت حقوق فریلنسرها وجود دارد که یکی از آن‌ها حساب الکترونیکی پی پال می‌باشد. اما همان‌طور که حتماً می‌دانید، با توجه به اینکه پی پال یک کمپانی آمریکایی می‌باشد و تحریم‌های شدیدی از سوی این کشور به ایران اعمال شده، افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، به سختی قادر به استفاده از مزایای این حساب الکترونیکی می‌باشند. اگر چه روش‌های مختلفی جهت دور زدن تحریم‌ها وجود دارد. و شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی شرکت‌های واسط نظیر پرداختینو، نسبت به ساخت و افتتاح حساب پی پال در ایران اقدام نمایید.

استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها

اما مسئله‌ای که اخیراً به عنوان یک خبر خوش برای اکثر فریلنسرها در نظر گرفته می‌شود، ارائه یک پلتفرم خاص برای فریلنسرهایی است که در ایران زندگی می‌کنند. چرا که با معرفی این پلتفرم جدید، استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها را بسیار راحت‌تر کرده است.

بر اساس اخباری که از طرف کمپانی ی پال اعلام شده است، به منظور تسهیل استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها ، پی پال پلتفرمی به نام FIRC راه‌اندازی کرده است. که در این پلتفرم تمامی عملیات پرداخت از سیستم NEFT انجام می‌گیرد.

قبل از اینکه این پلتفرم شروع به کار کند، استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها تقریباً بسیار پیچیده و مشکل بود. چرا که فریلنسرهایی که در ایران زندگی می‌کردند، باید از برای دریافت FIRC به یکی از بانک‌هایی که ذینفع و البته مورد تائید پی پال بود مراجعه می‌کرده و درخواست خود را به صورت کتبی اعلام می‌کردند. مشخص است که برای ارسال درخواست رسمی و اداری FIRC فرد باید چه مراحل پیچیده و زمان‌بری را پشت سر بگذارد. که برای یک فریلنسر قطعاً آزار دهنده خواهد بود.

اما اخیراً شرایط برای استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها بسیار آسان‌تر شده است. چرا که فریلنسرها می‌توانند به وب سایت رسمی پی پال مراجعه کرده و درخواست خود را برای FIRC به صورت آنلاین ثبت نمایند.

بعد از آن پی پال درخواست شما را بررسی کرده و مدارک لازم را در اختیار بانک Citibank قرار می‌دهد. سپس با توجه به اطلاعاتی که در اختیار فریلنسر قرار داده می‌شود، وی می‌تواند در این اپلیکیشن ثبت‌نام کرده و درآمد بین‌المللی‌اش را دریافت نماید.

توجه: لازم به ذکر است که استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها تنها راه پیش رو برای کسب درآمد ارزی نیست. شما می‌توانید از طریق روش‌های دیگر مانند کارت‌های اعتباری ویزا کارت یا مسترکات نیز حقوقتان را دریافت کنید. اما استفاده از این روش مسلماً برای افرادی که در حال حاضر حساب پی پال دارند به صرفه‌تر است. چرا که دیگر نیازی به خرید ویزا کارت یا خرید مسترکارت نمی‌باشد.

استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها

نقد کردن درآمد ارزی

بعد از آن که موفق به دریافت حقوق و دستمزدتان شدید، باید به دنبال روشی جهت تبدیل دلار پی پال به ریال باشید. چرا که شما نمی‌توانید از دلار پی پال در ایران استفاده کنید. مگر آنکه قصد خرید از سایت‌های خارجی و یا انتقال ارز به کشورهای خارجی را داشته باشید.

شما می‌توانید برای نقد کردن درآمد ارزی و یا تبدیل دلار پی پال به ریال، از خدمات ارزی شرکت پرداختینو استفاده نمایید. با ثبت‌نام در سایت و ثبت درخواست می‌توانید ظرف 2 ساعت کاری، معادل ریال مبلغ دریافتی را در حساب بانکی خود داشته باشید.

نتیجه‌گیری

استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها به افرادی توصیه می‌شود که در حال حاضر دارای حساب پی پال هستند و قصد دارند از طریق اپلیکیشن FIRC حقوق و دستمزد خود را دریافت نمایند. چرا که با وجود حساب پی پال دیگر نیازی به خرید یکی از کارت‌های اعتباری جهت دریافت حقوق نمی‌باشد. به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید از طریق خدمات ارزی پرداختینو، دلار پی پال را به ریال تبدیل نمایید.

 

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت