وب مانی پاسپورت | انواع پاسپورت وب مانی

در مقالات پیشین یادآور شدیم که درگاه‌ها و سیستم‌های پرداخت آنلاین و الکترونیکی برای خدمات پرداختی به صورت آنلاین بسیار باعث تسهیل در امور می‌شوند. یکی از این درگاه‌ها سیستم وب مانی است که دارای خدمات بسیاری از جمله انواع پاسپورت‌ها است. از آنجا که با سیستم وب مانی (WebMoney) آشنایی دارید، بر آن شدیم که در پرداختینو درباره انواع پاسپورت وب مانی در این مقاله برای شما توضیحاتی مطرح کرده و با چندین نوع از این پاسپورت‌ها شما را آشنا کنیم. برای استفاده بیشتر از امکانات وب مانی، داشتن یک پاسپورت وب مانی گزینه‌ای مناسب است. با ما همراه باشید.

انواع پاسپورت وب مانی

در استفاده از وب مانی حرفه ای شوید:

آموزش نصب وب مانی کیپر و نحوه تغییر شماره تلفن را در پرداختینو بیاموزید.

انواع پاسپورت وب مانی

هر عضو این سیستم انتقال باید دارای پاسپورت وب مانی (WM Passport) باشد.
یک کاربر وب مانی می‌تواند پاسپورت یا گذرنامه وب مانی خود را از هر یک از انواع زیر انتخاب کند:

 

الیاس پاسپورت (Alias Passport):

این پاسپورت به صورت خودکار پس از ثبت نام در سیستم (پس از دریافت WMID شما) به طور رایگان به هر عضو سیستم وب مانی، صادر می‌شود.

یک کاربر دارای گذرنامه الیاس ​​که کیف‌ پول‌های خود را با استفاده از WM Keeper WinPro یا WM Keeper WebPro مدیریت می‌کند، نمی‌تواند انتقال وجه انجام دهد.

اعضای سیستم وب مانی که با استفاده از WM Keeper Standard کیف پول‌های خود را مدیریت می‌کنند، محدودیت مالی دارند و به همین دلیل توصیه می‌شود که فرمال پاسپورت دریافت کنید؛ و همچنین با WM Keeper WinPro یا WM Keeper WebPro کیف‌های خود را مدیریت کنید.

 

فرمال پاسپورت (Formal Passport):

یکی دیگر از انوع پاسپورت وب مانی، فرمال پاسپورت است. صدور گذرنامه فرمال نیز مثل گذرنامه الیاس رایگان است.

برای دارندگان فرمال پاسپورت وب مانی با WM Keeper Standard یا WM Keeper Mobile نیز، با وجود امکانات بیشتر، هنوز محدودیت‌های مالی وجود دارد.

 

 اینیشیال پاسپورت (Initial Passport):

اینیشیال پاسپورت برای اعضای سیستم وب مانی، که این پاسپورت را پس از تأیید اطلاعات شخصی (گذرنامه) خود دریافت کرده اند، صادر می‌شود.

گذرنامه‌های اینیشیال برای کاربرانی که قبلاً گذرنامه اینیشیال یا گذرنامه شخصی دریافت کرده اند صادر نمی‌شود.

 

در حال حاضر دو راه برای دریافت گذرنامه اینیشیال وجود دارد:

  • از طریق یکی از افراد عضو مرکز تأیید سایت ترنسفر وب مانی (هزینه گذرنامه و شرایط صدور گذرنامه به تأییدکننده بستگی دارد).
  • دریافت گذرنامه اینیشیال پس از ضبط و بررسی VideoID. (این روش اخذ گذرنامه اینیشیال بدون محدودیت در اختیار کلیه شرکت کنندگان سیستم انتقال وب مانی قرار می گیرد.)

 

پرسونال پاسپورت (Personal Passport):

از مهم‌ترین و دیگر انواع پاسپورت وب مانی گذرنامه پرسونال است. پرسونال پاسپورت، گذرنامه اصلی و اساسی سیستم وب مانی است. گذرنامه پرسونال برای کاربری صادر می‌شود كه پس از تأیید اطلاعات شخصی (گذرنامه) خود توسط یكی از ثبت كنندگان عضو طرح شریک مركز تأیید، گذرنامه فرمال یا اینیشیال دریافت كرده است. گرفتن پرسونال پاسپورت برای دومین بار با همان پاسپورت غیرممکن است. هر دو گزینه هزینه گذرنامه و شرایط صدور آن به ثبت نام کننده بستگی دارد.

 

پاسپورت بازرگان یا تاجر (Merchant Passport):

پاسپورت بازرگان یا تاجر وب مانی به شما امکان می‌دهد از طریق مداخله تاجر بطور خودکار وجوه را بپذیرید. گذرنامه بازرگان به صورت رایگان برای اعضای وب مانی که در حال حاضر گذرنامه پرسونال دارند صادر می‌شود. برای دریافت پاسپورت بازرگان، کافی است در وب سایتی ثبت نام کنید که در آن وب مانی در فروشگاه Megastock قابل پذیرش باشد.

گذرنامه بازرگان نوعی گذرنامه پرسونال است و کلیه ویژگی‌های اینگونه گذرنامه‌ها را بدون محدودیت در اختیار دارد.

انواع پاسپورت وب مانی

بیشتر بدانید:
شارژ حساب وب مانی | چگونه به حساب وب کانی پول بریزیم؟

 

پاسپورت‌های دیگری نیز در سیستم وب مانی وجود دارد که همانطور که مطالعه کردید زمینه همه آن‌ها و شرط داشتن شان، پاسپورت پرسونال است. اینکه کدامیک از این پاسپورت‌ها به کار شما بیاید بستگی به  نیاز شما دارد. پس به دقت به مشخصات پاسپورت‌ها توجه کرده تا برحسب نیاز خود از امکانات آن‌ها در سیستم وب مانی برخوردار شوید. برخی از دیگر پاسپورت‌های وب مانی از این قبیل اند:

  • پاسپورت سرمایه‌دار (Capitaller Passport)
  • پاسپورت توسعه دهنده (Developer Passport)
  • پاسپورت ثبت‌کننده (Registrar  WM-Passport)
  • پاسپورت سرویس (Service Passport)
  • پاسپورت ضامن (Guarantor Passport)
  • پاسپورت اپراتور (Operator Passport)

اکنون با انواع پاسپورت وب مانی به حدی آشنایی پیدا کردید.

از این پس نیز پرداختینو در راستای تسهیل در امر خدمات پرداخت آنلاین کاربران عزیز، در کنار شما خواهد بود و پاسخگوی نیازهای پرداختی شما به صورت الکترونیکی است.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت