آموزش نحوه دریافت رمز پویا

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هزینه های خود را به صورت الکترونیکی پرداخت می کنید، حتما پیام هایی مبنی بر پرداخت با رمز پویا را دریافت کرده اید. اما رمز پویا چیست و نحوه استفاده و فعالی کردن آن به چه صورت است؟ شاید این سوالی است که در ذهن خیلی از افراد مطرح می شود. به همین منظور امروز تصمیم گرفتیم که در به تمامی ابهامات ایجاد شده در مورد رمز پویا در این مقاله پاسخ دهیم. در ادامه با پرداختینو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه دریافت رمز پویا کسب کنید.

 

دریافت رمز پویا

 

دریافت رمز پویا

همانطور که می دانید رمز پویا یا رمز یک بار مصرف یک عدد چند رقمی است که تنها برای 60 ثانیه یا 1 دقیقه اعتبار دارد. بنابراین برای هر تراکنش باید یک رمز پویا دریافت کنید. تصمیم برای استفاده از رمز دوم به دلیل کاهش کلاهبرداری و افزایش امنیت تراکنش‌های مالی صورت گرفته است. فعالسازی رمز پویا متناسب با هر نوع بانکی متفاوت است، اما به طور کلی از 3 روش امکان پذیر می باشد. شما می توانید از طریق پیامک، کد USSD یا از طریق اپلیکیشن های بانک ها رمز دوم پویا خود را فعال کنید. بنابراین در صورتیکه گوشی هوشمند هم ندارید به راحتی قادر به دریافت رمز پویا از طریق کد دستوری ارائه شده توسط هر بانک نسبت به دریافت رمز پویا خود اقدام نمایید. در ادامه به روش های دریافت رمز پویا اشاره شده است.

 

بانک ملی

در صورتیکه یکی از کاربران بانک ملی می باشید می توانید از طریق اپلیکیشن 60 یا رمزبان یا از طریق کد USSD، رمز پویا دریافت کنید.  در صورتیکه تلفن هوشمند ندارید، می توانید به راحتی از طریق کد دستوری *۷۳۷*۶۰# دریافت رمز پویا خود را فعال کنید.

در صورتیکه تمایل به استفاده از اپلیکیشن دارید می توانید به راحتی از طریق سامانه بانک ملی اپلیکیشن 60 یا رمزبان را دانلود کنید و روی نمایه رمز یک بار مصرف کلیک کنید. شماره تلفن خود را وارد کنید، در مرحله بعد رمز ورود به برنامه را به صورت عددي يا الگو وارد کنید. سپس کد امنیتی پیامک شده را وارد نمایید، در این مرحله می توانید پس از وارد کردن صحیح  کد امنیتی می توانید از یکی از روش های مراجعه به سامانه بام، استفاده از دستگاه خود پرداز یا مراجعه به دستگاه های کیوسک ادامه فرآیند فعالسازی رمز پویا خود را انجام دهید.

 

بانک ملت

 

برای دریافت رمز پویا بانک ملت می توانید از طریق نصب اپلیکیشن ویژه ملت و نسخه پیامکی اقدام نمایید. 

برای استفاده از اپلیکیشن این بانک ملت از طریق سامانه این بانک اقدام نمایید. سپس به دستگاه خود پرداز بانک ملت مراجعه کنید و از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت-نسخه اپلیکیشن را انتخاب کنید. پس از ارسال کد فعال سازی قادر به ورود به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن می باشید. بعد از تعیین رمز عبور می توانید کارت های بانک ملت خود را در سامانه وارد کنید و در آخر رمز پویا را دریافت کنید.

در صورتیکه تمایل به استفاده از روش پیامکی دارید می توانید به یکی از دستگاه های خود پرداز مراجعه کنید و از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی را انتخاب کنید. سپس شماره تلفن همراه تان در صفحه ظاهر می شود که در صورت درست بودن آن باید دکمه تأیید را بزنید. پس از تایید شماره همراه، پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت برای تان ارسال می شود.  در آخر برای هر بار استفاده، چهار رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا ارسال کنید تا رمز 7 رقمی یک بار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat برای تان ارسال شود.

 

دریافت رمز پویا

 

 بانک سپه

 

در صورتیکه از خدمات بانک سپه استفاده می کنید، می توانید اپلیکیشن دریافت رمز پویا سپه را از طریق سامانه سایت سپه دریافت کنید. برای فعال سازی برنامه ابتدا روی گزینه ساخت کاربر جدید کلیک کنید، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و نام کاربری و رمز عبور دلخواهی را انتخاب کنید. پس از اتمام فعال سازی برنامه، وارد اپلیکیشن شوید و روی گزینه دریافت رمز کلیک کنید. در نهایت رمز یک بار مصرف به شما نشان داده می شود که تنها 30 ثانیه اعتبار خواهد داشت.

 

در آخر باید بگوییم که نسبت به دریافت رمز پویا خود سریعا اقدام کنید؛ چرا که زمان زیادی تا پایان مهلت داده شده از طرف بانک مرکزی نیست. از این رو در صورتیکه بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهید، با دریافت رمز پویا، امنیت و اطمینان خود را بالا ببرید.

 

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت