تحصیل در خارج از کشور چه مزیت هایی دارد؟ مزیت های تحصیل در خارج از کشور

افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند. آن‌ها دلایل مختلفی برای این کار دارند و هر کدام با هدفی مشخص تصمیم می‌گیرند که به کشوری دیگر مهاجرت کنند. برای آن دسته از افرادی که امکان مهاجرت به هر دلیل وجود ندارد نیز امکان تحصیل آنلاین و غیرحضوری وجود دارد. اما آیا می‌دانید تحصیل در خارج از کشور چه مزایایی دارد؟ بیائید با هم به بررسی مزیت های تحصیل در خارج از کشور بپردازیم. با پرداختینو همراه شوید.

با مزیت های تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید

برای والدین ممکن است قدری سخت باشد که فرزندان خود را بدون هیچ همراهی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستید ، اما تحقیقات نشان می‌دهد فواید زیادی برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد. سپری کردن یک دوره طولانی زندگی در یک کشور دیگر نه تنها می‌تواند باعث قدرت و اعتماد به نفس بیشتر در آن‌ها شود بلکه می‌تواند آن‌ها را در مسیر شغلی مناسب قرار دهد. در این بخش از مقاله مهم ترین مزیت های تحصیل در خارج از کشور را برای شما خواهیم گفت.

مزیت های تحصیل در خارج از کشور

افزایش اعتماد به نفس ، استقلال و قدرت فردی

یکی از مزیت های تحصیل در خارج از کشور افزایش اعتماد به نفس و قدرت فرد است. وقتی فرزند شما وارد کشور جدیدی می‌شود ، باید تلاش کند تا با شرایط جدید خود را وفق دهد و سازگار شود. سازگاری با فرهنگ جدید می‌تواند اندکی طاقت فرسا باشد، زیرا وظایفی که به عهده‌ی خود آن‌ها است و توسط خودشان باید  انجام شود ، مانند مراجعه به پزشک یا سفارش غذا ، اندکی چالش برانگیز تر می‌شود. اما ، غلبه بر این چالش‌ها در نهایت به تقویت اعتماد به نفس و مقاومت آن‌ها کمک می‌کند.

موسسه آموزش بین المللی دانشجویان ، تأثیر طولانی مدت تحصیل در خارج از کشور بر زندگی شخصی ، حرفه‌ای و دانشگاهی دانش آموزان را بررسی کرده است. نتایج حاصل از آن نشان داده است كه 97٪ از كساني كه در سطح بين المللي تحصيل كرده‌اند معتقدند كه اين امر به آن‌ها كمك مي‌كند تا به بلوغ شخصیتی بيشتري برسند، 96٪ گزارش دادند كه اعتماد به نفس آن‌ها افزايش یافته است و 89٪ اظهار داشتند كه اين امر به آن‌ها در تحمل سختی‌ها و چالش‌ها كمك كرده است و آن‌ها به انسان قوی‌تری تبدیل شده‌اند.

فرصت‌های شغلی بهتر

تیم تحقیقاتی انگلیس به این نتیجه رسیده است که فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های خارج از کشور در چندین زمینه از جمله مهارت‌های بین فردی و ارتباطی ، حل مسئله ، تفکر تحلیلی و خلاقیت دارای برتری‌هایی نسبت به سایر افراد هستند و در این زمینه‌ها بسیار قدرتمندتر عمل می‌کنند.

به همین ترتیب ، سازمان مطالعه بین المللی اراسموس فارغ التحصیلان خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد تا تأثیر تحصیل در خارج از کشور بر زندگی آن‌ها را بفهمد. نتایج نشان داد که 80 درصد فارغ التحصیلان بعد از فارغ التحصیلی در طی سه ماه، اولین کار خود را پیدا کردند که این آمار بیشتر از کسانی است که تحصیلات عالی آن‌ها در خارج از کشور نبوده است.

یک برنامه بین المللی مناسب، می‌تواند مهارت‌هایی را که کارفرمایان به دنبال آن هستند ، از قبیل مهارت‌های قدرتمند رهبری و مدیریت تیم ، ارتباطات قوی ، انعطاف پذیری و آگاهی بین فرهنگی را به فرزندان شما بیاموزد.

مزیت های تحصیل در خارج از کشور

شهریه یا هزینه زندگی ارزان تر

در بسیاری از مناطق قاره اروپا ، آسیا و آمریکای لاتین دانشگاه‌ها و مدارسی وجود دارد که دارای شهریه‌های بسیار کم هستند یا اصلاً هیچ شهریه‌ای برای دانشجویان بین المللی در نظر نگرفته‌اند.

همچنین اگر نیاز به یک ارتباط مستقیم با والدین برای تبادلات مالی با فرزند وجود داشته باشد، راهکارهایی مانند برنامه Western Union می‌تواند به سرعت و با اطمینان به یک دانشجو در خارج از کشور برای دریافت پول کمک کند و نگرانی‌های مربوط به مسائل مالی را برای آن‌ها کاهش دهد.

جهان بینی گسترده‌تر

ناگفته نماند که مزایای تحصیل در خارج از کشور عمدتاً مربوط به تجربه فرهنگ‌های جدید است. تحصیل در خارج از کشور می‌تواند ذهن فرزند شما را به سمت دیدگاه‌ها و سبک‌های جدید زندگی باز کند. زندگی و تحصیل در یک کشور جدید ، چشم فرزند شما را به روش‌های دیگر زندگی باز خواهد کرد. آن‌ها با مسائل جدید بیشتری در زندگی روبرو می‌شوند و ناچارند بیاموزند که چگونه با برخی از تضادها کنار بیایند. تحصیل در خارج از کشور می‌تواند به فرزند شما کمک کند تا مهارت‌های لازم برای رهبری جهت زندگی در دنیای فردا را بدست آورد.

از توجه و همراهی شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت