خرید در جمعه سیاه و حراج بلک فرایدی توسط پرداختینو

جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday) و یا به زبان ما ایرانیان، حراجمعه روزی است که عده بسیاری در خانه نمانده و برای خرید در حراجی‌های بسیار بزرگ و مناسب به سمت فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. با توجه به اینکه خرید در جمعه سیاه از طریق فروشگاه‌های اینترنتی امکانپذیر است، در این مقاله میخواهیم روش خرید حراج بلک فرایدی توسط پرداختینو را به شما عزیزان آموزش دهیم. 

بیشتر بدانید:

جمعه سیاه

جمعه سیاه یا بلک فرایدی چیست؟

جمعه سیاه نامی غیر رسمی است که برای روز جمعه پس از روز شکرگزاری، چهارمین پنجشنبه نوامبر، در ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده است. این روز بعد از روز شکرگزاری، از سال 1952 به عنوان آغاز فصل خرید کریسمس آمریکا در نظر گرفته شده است.

در این روز بسیاری از فروشگاه‌ها در ساعات ابتدایی روز مغازه را باز کرده و با تبلیغات گسترده‌ای که از روزهای قبل انجام داده‌اند، مردم را به خرید در جمعه سیاه، دعوت می‌کنند. جمعه سیاه یک تعطیلات رسمی نیست، اما کالیفرنیا و برخی ایالت‌های دیگر "روز بعد از شکرگزاری" را به عنوان یک تعطیلات برای کارمندان دولتی ایالت، و گاهی اوقات به جای تعطیلات دیگر قرار داده‌اند.

به همین دلیل، روز شکرگزاری به همراه جمعه سیاه و شنبه و یکشنبه، به عنوان یک تعطیلات 4 روزه برای بسیاری از افراد در نظر گرفته می‌شود. که همین مسئله موجب افزایش میزان خرید در جمعه سیاه می‌شود. طبق آمار بدست آمده، از سال 2005، جمعه سیاه به طور معمول شلوغ‌ترین روز خرید در سال، در ایالات متحده آمریکا بوده است. این شلوغی‌ها در روز جمعه سیاه اغلب به حدی می‌رسد که موجب بروز تلفات در بین مردم و حتی ایجاد خشونت می‌شود. به گونه‌ای که بر اساس اخبار و داده‌های موجود، تابحال چندین نفر در اثر شلوغی و یا اقدام به خشونت مجروح شده یا جان خود را از دست داده‌اند.

 

ساعت کار فروشگاه ها در جمعه سیاه

سال‌ها بود که فروشندگان در بلک فرایدی از ساعت 6 صبح فروشگاه خود را برای حراج باز می‌کردند. اما در اواخر دهه 2000 بسیاری از فروشگاه‌ها کار خود را از ساعت 5:00 یا 4:00 شروع کردند. این شرایط در سال 2011 به وضعیت جدیدی رسید، هنگامی که چندین فروشگاه برای اولین بار در نیمه شب شروع به کار کردند. در سال 2012، فروشگاه والمارت (Walmart) و چند فروشگاه دیگر اعلام کردند که فروشگاه‌های خود را در ساعت 8 بعد از ظهر باز می‌کنند.

این تفاوت در ساعات شروع به کار فروشگاه‌های مختلف، منجر به ایجاد اعتراضات مردمی شد. از این رو، قانونی به نام قانون آبی "Blue Law" روی کار آمد و برخی از فروشگاه‌ها جهت شروع کار خود به آن عمل کردند. این لایحه مبنی بر باز کردن فروشگاه‌ها در روز شکرگذاری بود.

 

فروشگاه های حراج جمعه سیاه

از آنجا که خرید حضوری در این روزها و فقط در آمریکا، محدودیت‌هایی را هم برای آمریکایی‌ها و هم برای سایر کشورها، به همراه دارد، امروزه فروشگاه‌های آنلاین نیز در جمعه سیاه حراج‌های بزرگی را ارائه می‌دهند.

فروشگاه‌های آنلاین بسیاری از جمله Amazon، Walmart، hotukdeals، shopping.myus، eBay، Target و... کالاهای متنوعی را در سایت‌های خود به صورت آنلاین به حراج می‌گذارند. در ایران سایت‌هایی مثل دیجی کالا ، نیز این حراجمعه را برگزار می‌کنند.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی در سال 2019، روز 29ام نوامبر مصادف با 8 آذر 98 می‌باشد.

جمعه سیاه

چگونه در جمعه سیاه و حراج بلک فرایدی خرید کنیم؟

برای خرید در جمعه سیاه از سایت‌های خارجی، باید از یکی از روش‌های پرداخت ارزی بین المللی استفاده کنید. به عبارت دیگر، شما باید از طریق یکی از روش‌های پرداختی که توسط سایت تعیین شده‌اند، نسبت به خرید در حراج بلک فرایدی اقدام نمایید. اغلب فروشگاه‌ها امکان پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری مانند خرید با ویزا کارت و خرید با مسترکارت، گیفت کارت، و یا از طریق پی پال فراهم کرده‌اند.

جهت پرداخت هزینه خرید کالای خود در این روز، هیچ نگرانی نداشته باشید. چراکه پرداختینو در کنار شماست تا پرداختی راحت را در این سایت تجربه کنید. چه برای پرداخت از طریق کارت اعتباری و چه پی پال، کار را به ما بسپارید.

 

پرداخت هزینه خرید از طریق پی پال

 

پرداخت هزینه خرید از طریق کارت های اعتباری

 

چنانچه دارای حساب پی پال و کارت اعتباری نیستید، به سادگی سفارش پرداخت خود را به ما تیکت زده و تنها با یک کارت بانکی از طریق دکمه زیر از ما بخواهید که پرداخت را برای شما انجام دهیم.

پرداخت هزینه خرید از طریق سفارش پرداختینو

 

آیا شما تجربه خرید در جمعه سیاه را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام یک از فروشگاه‌های آنلاین برای خرید در حراج بلک فرایدی مناسب هستند؟

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت