با تفاوت آزمون های تافل و آیلتس آشنا شوید

تافل  و آیلتس دو تا از محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی استاندارد در سراسر جهان هستند که چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای خارجی انگلیسی زبان را برای ادامه تحصیل داشته باشید، باید یکی از این دو مدرک را بسته به کشور مقصد داشته باشید. اما ممکن است ذهن شما درگیر ایت سوال مهم باشد که آیلتس بهتر است یا تافل؟ و از میان دو آزمون آیلتس و تافل در کدام شرکت کنم و مدرک کدام یک را دریافت کنم؟ در این مقاله با پرداختینو همراه شوید تا شما را با نکاتی در مورد آزمون تافل  و آیلتس آشنا نموده و به مقایسه ی این دو بپردازیم.

تافل و آیلتس ، کدام بهتر است؟

به طور کلی از لحاظ ساختار، این دو آزمون تافل و آیلتس تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. هر دو آزمون داوطلبان را در 4 بخش مورد سنجش قرار می دهد که عبارتند از : بخش  نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن زبان انگلیسی.

تافل و آیلتس

آزمون تافل معمولا حدود 4 ساعت طول می کشد، در حالی که آزمون آیلتس معمولا کمتر از 4 ساعت و حدود 2 ساعت و 45 دقیقه است. اکنون در مورد اینکه کدام آزمون به شما مهارت های عملی بهتری را برای زندگی ، کار و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان ارائه می دهد؛ بحث خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

تفاوت بین تافل و آیلتس

همانطور که گفته شد این دو آزمون از لحاظ ساختار تفاوتی ندارند. اما در هر بخش تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در ادامه به تفاوت بین تافل و آیلتس در چهار بخش Reading، Listing، Speaking و Reading خواهیم پرداخت.

Listening

تفاوت اصلی بین آزمون تافل و آیلتس در بخش Listening است. آزمون تافل همیشه مطابق با استاندارد زبان انگلیسی آمریکایی است، در حالی که درآزمون آیلتس، شما می توانید بین زبان های انگلیسی ایرلند، ولز، ایالات متحده آمریکا و استرالیا یکی را انتخاب کنید.

مدت زمان آزمون تافل در بخش Listening بین 40 تا 60 است. بخش Listening  در آزمون آیلتس حدود 30 دقیقه می باشد، که به 4 بخش تقسیم می شود.

Reading

آزمون TOEFL در بخش ریدینگ شامل سوالات چند گزینه ای مانند آزمون های دانشگاهی است.

آزمون IELTS  دارای 15 نوع سؤال از جمله سوالات با پاسخ کوتاه، سوالات درست و غلط، خلاصه متن و سوالات چند گزینه ای می باشد.

Speaking

آزمون شفاهی تافل دارای یک مکالمه 20 دقیقه ای با کامپیوتر می باشد که در یک مرحله انجام می شودسؤالات آن مربوط به دانشگاه و در مورد موضوعات مختلف مانند خانواده و .... می باشد و شما باید نظر خود را در مورد متن موضوع انتخاب شده ارائه دهید.

تافل و آیلتس

آزمون شفاهی آیلتسکمی کوتاه تر است و حدود 12-15 دقیقه طول می کشد. این آزمون به 3 بخش تقسیم شده است. در بخش 1 در طول امتحان IELTS، شما در مورد خانه، مشاغل و مطالعات خود صحبت خواهید کرد و باید در بخش 2 یک مونولوگ 2 دقيقه ای را با يک موضوع مشخص آماده کنيد. در پایان و در بخش 3، شما باید به سوالات بر اساس موضوعی که در ابتدا در بخش 2 گفتگو کرده اید پاسخ دهید.

Writing

آزمون TOEFL در بخش رایتینگ دارای 2 سوال می باشد که به مدت 50 دقیقه طول می کشد و بر روی کامپیوتر تایپ می شود. اولا، شما باید یک متن را بخوانید و به یک سخنرانی حدود 2 دقیقه گوش کنید. بر اساس این اطلاعات، شما باید پاسخ کوتاه به یک سوال خاص را بنویسید. پاسخ بعدی که نیاز به نوشتن دارید نیاز به پاسخ طولانی تری دارد و کلا باید بین 450 تا 600 کلمه باشد.

آیلتس Academic و General Traning در این بخش متفاوت هستند. آزمون آکادمیک برای افرادی که برای رفتن به دانشگاه درخواست می کنند مناسب تر است و دارای 2 قسمت است که حدود 1 ساعت طول می کشد. این پاسخ ها دست نوشته اند. سوال اول شامل تفسیر یک نمودار یا جدول می باشد و سوال بعدی شامل یک پاسخ کوتاه 250 کلمه ای به عنوان یک بحث است. این سوالات کاملا یکسان است،تنها تفاوتی که وجود دارد این است که آیا شما تمایل دارید به صورت دستی بنویسید یا از یک لپتاپ برای تایپ استفاده کنید. در هر صورت، ایده خوبی است که هر دو نوع نوشتن را بدون توجه به روش ارزشیابی که در آن تصمیم می گیرید تمرین کنید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت