تاثیر آشفتگی جهانی بر قیمت طلا | پیش بینی قیمت طلا

این روزها که جهان به گونه ای دچار آشفتگی شده است و با نوسانات قیمت ها روبرو هستیم، افراد مایل هستند که بدانند در آینده چه خواد شد، به خصوص در مورد دلار، طلا و ... همه در پی پاسخ این سوال هستند که آیا با افزایش قیمت مواجه هستیم یا نه، قیمت ها کاهش می یابد. حقیقت این است که به طور دقیق و قطعی نمی توان این نوسانات را پیش بینی کرد. اما تحلیلگرانی هستند که با توجه به افزایش و کاهش قیمت ها در گذشته و از طریق نمودارهای تحلیل قیمت، پیش بینی هایی آنجام داده اند که در این مقاله به بیان یکی از این تحلیل ها که در وب سایت خبری رویترز منتشر شده است پرداخته ایم. لطفا با پرداختینو همراه شوید تا از مطالبی در مورد پیش بینی قیمت طلا مطلع شوید.

شرکت پرداخت های ارزی پرداختینو، در حوزه ی انجام پرداخت های ارزی بین المللی، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی، پرداخت هزینه خرید از فروشگاه های آنلاین خارجی، انتقال حوالجات ارزی، خرید و فروش دلار پی پال، دلار وب مانی، دلار پرفکت مانی و ... مشغول به فعالیت می باشد. جهت آشنایی هر چه بیشتر با پرداختینو و بهره مندی از خدمات ما از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

خدمات شرکت پرداخت های ارزی پرداختینو

خبر گزاری بین المللی رویترز در یک نظرسنجی اعلام کرده است که قیمت طلا، به بالاتر از 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید؛ این در حالیست که قیمت نقره شروع به افزایش خواهد کرد.

قیمت طلا

طلا ، سرمایه ی سنتی پر بازده

طلا ، یک دارایی سنتی است که به عنوان ذخیره ای با ارزش در هر زمان و به خصوص در مواقع آشفتگی جهان به شمار می رود و هنگامی که دارایی های دیگر با بازده کمی مواجه می شوند، طلا، از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود.

به طور کلی قیمت ها در سال گذشته 18٪ افزایش یافته است، که این بزرگترین سود سالانه از سال 2010 تا کنون می باشد و علت آن کاهش رشد اقتصادی جهانی و بانک های مرکزی است که با کاهش سیاست های پولی واکنش نشان داده اند.

پیش بینی قیمت طلا

قیمت طلا این فلز باارزش به سمت 1600 دلار پیش می رود و به بالاترین میزان خود از سال 2013 می رسد و علت آن نیز شیوع ویروس کرونا و مختل شدن فعالیت های اقتصادی جهان می باشد.

طبق نظرسنجی که از 36 تحلیلگر و معامله گر به عمل آمده است، که عمدتا مربوط به قبل از شیوع کرونا ویروس می باشد، پیش بینی قیمت طلا  به میانگین 1.546 دلار در هر اونس در سال 2020 و 1600 دلار در سال 2021 می باشد. اما پیش بینی برای سال 2020 ، حدود 34 دلار بیشتر از نظرسنجی مشابهی است که سه ماه پیش انجام شده است.

قیمت نقره

نقره سال گذشته 15٪ افزایش یافته است و بزرگترین سود سالانه خود را در سه سال گذشته تجربخ کرده است . نظرسنجی سه ماه پیش پیش بینی می کرد که قیمت ها به طور میانگین 18.13 دلار در سال 2020 باشد.

در حالی که طلا به عنوان یک دارایی امن برای همگان محسوب می شود، از نقش نقره نیز نباید غافل بود. نقره نیز علاوه بر اینکه به عنوان یک دارای و سرمایه امن محسوب می شود، در صنایعی مانند الکترونیک و پانل های خورشیدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت طلا

البته ناگفته نماند که رشد ضعیف اقتصادی و فعالیت های صنعتی سال گذشته رشد نقره را کند کرد و طلا نسبت به سال گذشته، رشد بیشتری نسبت به نقره داشته است.

کارولین بین ، تحلیلگر اقتصاد سرمایه گفت : "ما پیش بینی می کنیم که رشد کند صنعتی جهانی ، هرگونه فشار صعودی بر تقاضای نقره را تقویت خواهد کرد."

به هر ترتیب با وجود پیش بینی های مختلف که در مورد قیمت طلا انجام شده است، باز هم ممکن است که برای خرید طلا دچار تردید شوید و هنوز برای سرمایه گذاری سردرگم باشید. علت هم این است که قیمت نفت و دلار و طلا از یکیدیگر تاثیر پذیرند و با نوسانات شدید قیمت و آشفتگی وضعیت اقتصاد جهان، واقعا پیش بینی دقیق قیمت ها سخت شده است.

دوستان عزیز، از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما بسیار ممنون و سپاسگزار هستیم. امید است مطالبی که در این مقاله برای شما ذکر کردیم، برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت