نحوه جلوگیری از هک پی پال

امروزه، پی پال (PayPal) یکی از محبوب‌ترین روش‌های انجام معاملات مالی به صورت اینترنتی است. اما متأسفانه، همچنان یکی از ساده‌ترین سیستم‌های نفوذ برای یک هکر نیز هست. به همین دلیل برای هر کاربر پی پال، درک نحوه ایمن نگه داشتن حساب پی پال خود و در واقع جلوگیری از هک پی پال ، امری ضروری است. از این رو در کنار پرداختینو، اقدامات لازم برای جلوگیری از هک حساب پی پال خود را بیاموزید.

چگونه می توانید با جلوگیری از هک پی پال ، حساب خود را ایمن نگه دارید

با انجام اقداماتی که در ادامه مقاله یادآور خواهیم شد، می‌توانید حساب پی پال خود را تا جای ممکن ایمن نگه داشته و از هک آن جلوگیری کنید.

جلوگیری از هک پی پال

تغییر رمز عبور

اگر شخصی غیرمجاز از حساب شما استفاده کرده، به این معنی است که رمز عبور شما را می‌داند. به همین دلیل، تغییر رمز عبور پی پال یکی از اولین کارهایی است جهت افزایش امنیت حساب باید انجام دهید.

برای انجام این مهم، پس از ورود به حساب کاربری خود، می‌توانید به قسمت Security در اکانت خود بروید و رمز ورود (Password) خود را در آنجا تغییر دهید.

برای اطمینان از انتخاب رمز یک عبور ایمن، چند نکته را می‌بایست در نظر داشته باشید:

  • یک گذرواژه طولانی و قدرتمند داشته باشید که حداقل دارای هشت کاراکتر باشد.
  • از ترکیب حروف و اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادهای ویژه استفاده کنید.
  • از رمز عبور حساب پی پال خود برای سایت‌های دیگر استفاده نکنید. 
  • به هیچ عنوان از نام، نام خانوادگی، رقم‌های رند مانند 123 برای تعیین رمز استفاده نکنید. 

بررسی فعالیت PayPal

ساده‌ترین راه برای اطلاع از اینکه هک شده‌اید یا نه و برای جلوگیری از هک پی پال، این است که مرتباً فعالیت حساب کاربری‌تان را بررسی کنید. با انجام این کار می‌توانید از کلیه تراکنش‌هایی که اخیرا توسط حساب شما انجام شده، مطلع شوید. لازم به ذکر است که تراکنش‌هایی که توسط شما انجام نشده‌اند، را باید حتما به پی پال گزارش دهید. 

بررسی حساب های دیگر

آیا هکرها فقط به حساب PayPal شما وارد شده‌اند یا به حساب‌های دیگر نیز رفته‌اند؟ حتماً حساب بانکی خود را بررسی کرده و چک کنید که آیا هنوز هم می‌توانید به حساب‌های دیگر خود دسترسی پیدا کنید یا نه. به ویژه آن‌هایی که رمز عبور مشابه حساب PayPal شما را دارند. اگر متوجه فعالیتی مشکوک در سایر حساب‌ها شدید، به یاد داشته باشید که آن را گزارش کرده و رمز عبور خود را تغییر دهید. در این صورت قدم دیگری برای جلوگیری از هک پی پال خود برداشته‌اید.

احراز هویت دو مرحله ای

اولین قدم برای ایمن‌سازی حساب PayPal، داشتن یک رمز عبور دشوار است. با فعال کردن تأیید هویت دو مرحله‌ای ، دسترسی به حساب کاربری بسیار سختتر خواهد شد. این بدان معناست که افراد نه تنها باید رمز ورود شما را تایپ کنند بلکه لازم است به سوالات امنیتی نیز پاسخ داده یا کد دیگری وارد کنند. برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید چند سوال امنیتی پاسخ دهید یا درخواست کنید که برای هر بار ورود به حساب کاربری، یک کد امنیتی برای تلفن همراهتان ارسال شود. 

جلوگیری از هک پی پال

چک کردن حساب خود برای بدافزارها

وجود انواع بدافزار روی سیستم عامل یا مرورگر، یکی دیگر از مواردی است که امنیت حساب پی پال را به خطر می‌اندازد. متاسفانه حتی با تغییر رمز عبور نیز حساب شما بخاطر وجود بدافزار، قابل هک است. اما خوشبختانه، حذف نرم افزارهای مخرب بسیار آسان است. می‌توانید از یک اسکنر رایگان مانند Malwarebytes استفاده کنید که کامپیوتر شما را اسکن کرده و پرونده‌های مخرب و بدافزارها را حذف کند.

جلوگیری از فیشینگ (Phishing)

تکنیک فیشینگ محبوب ترین روش برای هکرهاست.ساده‌ترین روش جلوگیری از هک پی پال از طریق فیشینگ، این است که هرگز روی پیوند داخل ایمیل پی پال کلیک نکنید. اگر می‌خواهید حساب خود را بررسی کنید، یک پنجره جدید مرورگر را باز کرده، مستقیماً به Paypal رفته و وارد حساب خود شوید.

در حالی که اجتناب از ایمیل‌های مشکوک پی پال شما را از مشکلات عمده هک محافظت می‌کند، هنوز مسئله هکرهای سرسخت وجود دارد. این‌ها کسانی هستند که کمی باهوش‌ترند و به دنبال راه‌هایی برای حدس زدن رمز عبور، جستجوی رایانه برای اطلاعات ورود به سیستم، یا نصب نرم افزار ورود به صفحه کلید در رایانه شخصی شما هستند. گرچه، روش‌هایی برای خنثی کردن همه این تلاش‌ها نیز وجود دارد.

روش های دیگر

گذشته از موارد ذکر شده در بالا، راه‌هایی مثل:

  • استفاده از نرم افزارها و مرورگرهای پرتابل (Portable)
  • استفاده از نرم افزار ضد-رمزنگار (Anti-Keylogger) مثل SnoopFree privacy shield برای امنیت بیشتر

نیز، می‌تواند در محکم‌کاری برای جلوگیری از هک پی پال شما، بسیار موثر باشد.

پیروی از این مراحل به ایمن‌سازی حساب PayPal شما کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که می‌توانید از هک شدن و از دست دادن پول خود، جلوگیری کنید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت