با آزمون تافل (TOEFL) آشنا شوید- قسمت اول

دوستان عزیز، آیا شما تا کنون برای پرداخت هزینه‌ی خرید از فروشگاه‌های آنلاین نظیر KOODING ، دچار مشکل شده‌اید؟ برای شرکت در آزمون‌های بین المللی و پرداخت هزینه‌ی ثبت نام چطور؟ شارژ اکانت حساب‌های بین المللی خود را از چه طریق انجام می‌دهید؟ ما در شرکت خدمات پرداخت‌های ارزی پرداختینو انجام کلیه‌ی خدمات پرداخت ارزی بین المللی شما را به عهده گرفته‌ایم؛ شما می‌توانید با خیال راحت این کار را به ما بسپارید. داوطلبان عزیزی که قصد شرکت در آزمون تافل (TOEFL) را دارید، آیا با نکات مربوط به این آزمون و هزینه‌ی ثبت نام آگاه هستید؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با آزمون تافل آشنا کنیم.

آزمون تافل (TOEFL) چیست؟

تافل مخفف Test of English as a Foreign Language می‌باشد و یکی از معروف‌ترین آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی می‌باشد که برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، آمریکا و تعداد زیادی از دانشگاه‌های خارج از کشور مورد قبول می‌باشد.

در آزمون تافل، دانشجویان بین المللی از لحاظ به کارگیری زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می‌گیرند و مهارت‌های گفتاری، نوشتاری، شنیداری و توانایی خواندن متون انگلیسی در این افراد ارزیابی می‌شود.

تافل (TOEFL)

ETS یا مجموعه‌ی خدمات سنجش تحصیلی، آزمون تافل (TOEFL) را مدیریت و کنترل می‌کند و مسئول طرح سوالات آزمون، برگزاری آن و اعلام نمرات می‌باشد. دانش آموزانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، می‌توانند در یکی از تاریخ‌های مشخص شده برای این آزمون و در یکی از کشورهای مربوطه شرکت کنند.

چرا در آزمون تافل (TOEFL) شرکت کنیم؟

بیشتر دانش آموزانی که قصد دارند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند، در آزمون تافل شرکت می‌کنند. در دست داشتن مدرک تافل (TOEFL) نیز برای دانشجویان این امکان را فراهم می‌کند تا واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی بشوند، به علاوه فرایند دریافت ویزا و یافتن شغل در آن کشور را آسان‌تر خواهد کرد.

مدرک تافل در بیش از 10 هزار دانشگاه در سراسر دنیا از جمله دانشگاه‌های استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلیس، ایالات متحده و سراسر اروپا و آسیا قابل قبول می‌باشد. در حقیقت تافل یکی از آزمون‌هایی است که برای تحصیل در خارج از کشور دارای ارجحیت بیشتری می‌باشد.

آزمون تافل (TOEFL) در سال 2020

در این بخش از مقاله به ذکر آخرین تغییرات آزمون تافل در سال 2019-2020 پرداخته‌ایم.

  • ETS ، مدت زمان آزمون را به مدت 30 دقیقه کاهش داده است
  • کاهش تعداد سوالات مربوط به بخش ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ. مدت زمان آزمون در سال‌های گذشته 3 ساعت و 30 دقیقه بود و اکنون به 3 ساعت کاهش یافته است.
  • ETS همچنین نمره‌ای به نام "بهترین نمره من" در نظر گرفته است که بهترین نمره را در هر بخش برای داوطلب مشخص می‌کند.

این‌ها از مهم‌ترین موارد مربوط به آزمون تافل است که نسبت به سال‌های گذشته تغییر یافته است.

آیا می‌دانید آزمون تافل انواع مختلفی دارد؟ در این بخش شما را با انواع آزمون تافل آشنا خواهیم کرد.

انواع آزمون تافل (TOEFL) 

داوطلبان شرکت در آزمون تافل باید بدانند که تافل دو نوع است، تافل iBT و تافل PBT. آزمون تافل iBT رایج تر از نوع PBT است. در حالی که آزمون تافل PBT تنها در مکان‌هایی که امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد برگزار می‌شود. بنابراین برای برگزاری آزمون تافل PBT به دلیل نبود امکانات کافی مهارت اسپیکینگ در آزمون لحاظ نمی‌شود. در ادامه‌ی این بخش، نکات بیشتری را در مورد این دو نوع آزمون ذکر خواهیم کرد.

تافل (TOEFL)

  • آزمون تافل iBT : همانطور که گفته شد، این نوع ازمون مبتنی بر اینترنت است و بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند در آزمون تافل iBT شرکت کنند چرا که دارای منابع کمتر بوده و راحت‌تر است.
  • آزمون تافل PBT : این آزمون به صورت کتبی برگزار می‌شود و همانطور که گفتیم در مناظقی شرایط استفاده از اینترنت فراهم نباشد این نوع آزمون تافل برگزار می‌شود.

چه کسانی صلاحیت شرکت در آزمون تافل را دارند؟

به طور کلی هر کسی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارد بسته به دانشگاه مورد نظر، باید مدرک تافل (TOEFL) داشته باشد. شرکت در آزمون تافل چندان شرایط سختی ندارد، این شرایط عبارتند از :

  • شرایط سنی : خوشبخانه برای شرکت در آزمون تافل شرایط سنی وجود ندارد.
  • شرایط تحصیلی : افرادی که دوره‌ی دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند در آزمون تافل شرکت کنند.

بیشتر بدانید : پرداخت هزینه اکانت Alexa

در این مقاله نکات اصلی جهت آشنایی شما با آزمون تافل (TOEFL) مطرح شد. در مقالات آتی مطالبی را در مورد ثبت نام و پرداخت هزینه‌ی ثبت نام آزمون تافل برای شما عزیزان عنوان خواهیم کرد.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت