با آزمون آیلتس (IELTS) آشنا شوید | آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

آزمون‌های بین المللی مختلف با اهداف متفاوتی تنظیم شده است که داوطلبان ادامه تحصیل در کشورهای دیگر لازم است برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی از این مدارک برخوردار باشند. آزمون آیلتس، GRE و ... از جمله آزمون‌های بین المللی هستند که قیل از سفر به خارج از کشور برای تحصیل، لازم است ابتدا برای دریافت این مدارک اقدام کنید. در مقالات قبلی شما را با آزمون تافل و GRE آشنا کردیم. در این مقاله شما را با آزمون آیلتس (IELTS) آشنا خواهیم کرد. با پرداختینو همراه شوید.

بیشتر بدانید : ثبت نام آزمون تافل (TOEFL) 

معرفی آزمون آیلتس (IELTS)

 آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که باید با توجه به کشوری که برای تحصیل انتخاب می‌کنید در صورتی که زبان اصلی در آن انگلیسی باشد ، نیاز است که داوطلبان بین المللی در این آزمون شرکت کنند و مدرک IELTS را دریافت کنند. کشورهایی که برای پذیرش در دانشگاه‌های آن نیاز به مدرک IELTS  می‌باشد عبارتند از : انگلیس ، استرالیا ، نیوزلند ، ایالات متحده و کانادا.

آیلتس (IELTS)

طی آزمون آیلتس امتحان عمدتاً توانایی متقاضیان آزمون برای برقراری ارتباط در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی :  گوش دادن ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن را اندازه گیری می‌کند. آزمون آیلتس مشترکاً توسط IDP Training استرالیا ، شورای بریتانیا و سازمان ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج انجام می‌شود.

تغییرات آزمون آیلتس (IELTS) در سال 2020

با افزایش تعداد متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس (IELTS) که به رکورد 3.5 میلیون در سال 2018  رسید، این آزمون به عنوان یکی از مهم‌ترین آزمون‌های موسسات آموزش عالی بین المللی شناخته شده است و مدرک آن در همه‌ی دانشگاه‌های انگلیس و استرالیا پذیرفته می‌شود؛ همچنین در بیش از 3500 موسسه در ایالات متحده و هزاران موسسه در کشورهای انگلیسی زبان نیز مدرک آیلتس (IELTS) پذیرفته می‌شود.

چرا در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت کنیم؟

آیا می‌دانید ضرورت دریافت آزمون آیلتس چیست؟ اصلا چرا در این آزمون بین المللی شرکت کنیم؟ در این بخش از مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

امتحان آیلتس 2020 برای مهاجرت و همچنین با اهدف علمی برای سفر به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا ، انگلیس ، نیوزلند ، ایالات متحده و کانادا لازم است. این تنها تست زبان انگلیسی است که توسط متقاضیان ویزا و مهاجرت UK   (UKVI)مورد تأیید واقع شده است.

بسیاری از دانشجویان در مورد اینکه چرا به مدرک آیلتس نیاز است ، دچار سردرگمی شده‌اند. و سوالی که دارند این است که چرا مدرک آیلتس بگیریم. جواب این سوال ساده در این باره این است که دانشگاه‌های خارجی و مقامات صادر کننده‌ی ویزا باید اطمینان داشته باشند که هنگام اقامت در کشور جدید، در مورد مسائل ارتباطی با مشکل حادی روبرو نخواهید شد. شما باید یک درک خوب و قوی از زبان انگلیسی داشته باشید و به همین دلیل است که نمره کلی IELTS شما بسیار مهم است.

سوال دیگری که برای دانشجویان وجود دارد این است که آیا آیلتس یک امتحان اجباری است؟ پاسخ این سوال نیز بسیار ساده است، خیر! برای همه‌ی دانشگاه‌های خارج از کشور جهت پذیرش، نیازی به مدرک آیلتس نیست و بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش نیازی به نمره IELTS ندارند. اما به یاد داشته باشید که اگر IELTS را ارائه ندهید ، شانس شما برای گرفتن ویزای دانشجویی کم می‌شود زیرا ممکن است مسئولان صدور ویزا از مهارت انگلیسی شما بدون داشتن امتیاز IELTS مطمئن نشوند. بنابراین بهتر است که در آزمون آیلتس شرکت کنید.

انواع آزمون آیلتس (IELTS)

به طور کلی دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد:

  • آموزش آکادمیک آیلتس
  • آموزش عمومی آیلتس.

بخش‌های شنیداری و صحبت کردن برای هر دو آزمون یکسان است، اما موضوع بخش‌های مربوط به نوشتن و خواندن بسته به نوع آزمون متفاوت است.

آیلتس (IELTS)

بخش‌های خواندن ، نوشتن و گوش دادن از آزمون‌های IELTS در همان روز از آزمون انجام می‌شوند و هیچ گونه وقفه‌ای بین آن‌ها وجود ندارد. بخش Speaking می‌تواند یک هفته قبل یا بعد از تاریخ سایر آزمون‌ها برگزار شود. این اطلاعات را می‌توان از مرکز آزمون دریافت کرد.

آزمون آکادمیک آیلتس

آیلتس آکادمیک از افراد متقاضی تحصیلات عالی یا ثبت نام حرفه ای در خارج از کشور به عمل می آید.

بیشتر بدانید : پرداخت هزینه ی ثبت نام آزمون GRE

آزمون عمومی آیلتس

آزمون عمومی آیلتس از افرادی که مایل به مهاجرت به کشورهای مهم انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و انگلیس هستند ، به عمل می‌آید. این آزمون همچنین از کسانی که می‌خواهند در برنامه‌های آموزشی ثبت نام کنند یا می‌خواهند در کشوری که انگلیسی زبان است برای برقراری ارتباط جهت کسب سابقه کار استفاده کنند، گرفته می‌شود.

در این مقاله شما را با یکی دیگر از انواع آزمون‌های بین المللی به نام آزمون آیلتس (IELTS) آشنا کردیم. جهت آشنایی با نحوه‌ی ثبت نام این آزمون و پرداخت هزینه‌ی ثبت نام آزمون آیلتس ما را در مقالات آتی دنبال کنید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت