آزمونGRE چیست؟ | ثبت نام آزمون GRE

اگر قصد داشته باشید برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر سفر کنید، برای اینکه دانشگاه مد نظرتان با شما موافقت کند، باید در آزمون‌هایی مثل تافل، GRE و آزمون‌هایی از این قبیل شرکت نمائید، مدارک آن‌ها را دریافت نموده و ارائه دهید. در این مقاله با پرداختینو همراه شوید تا شما را با آزمون GRE آشنا نمائیم و سپس اطلاعات لازم برای ثبت نام در این آزمون را در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بدانید : ثبت نام آزمون تافل

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Record Examination می‌باشد و عبارتست از آزمون سوابق تحصیلی تکمیلی و یکی از آزمون‌های استاندارد بین المللی است که برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای جهان مورد نیاز است. این آزمون سه بار در سال و به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.

آزمون GRE

نکات مهم در مورد آزمون GRE که باید بدانید

  • در آزمون GRE با هدف سنجش و ارزیابی استدلال کلامی و کیفی، تحلیل‌های کتبی و مهارت‌های تفکر انتقادی فرد برگزار می‌شود.  
  • یک داوطلب می‌تواند در 12 ماه سال حداکثر 5 بار در آزمون GRE شرکت کند ولی بین هر 2 بار آزمون GRE باید 21 روز فاصله باشد.
  • متقاضیان آزمون GRE 3 امتیاز جداگانه برای بخش جداگانه دریافت می‌کنند. برای مهارت ریاضی و مهارت‌های کلامی نمراتی بین 130 تا 170. رنج نمره برای تحلیل نوشتاری نیز بین 0 تا 6 می‌باشد.
  • آزمون‌های GRE برای دروسی با عناوین زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، ادبیات، زبان انگلیسی، روانشناسی و فیزیک برگزار می‌شود.
  •  نمره آزمون GRE تا 5 سال معتبر است.
  • آزمون عمومی GRE برای داوطلبانی که به دنبال پذیرش در برنامه‌های کارشناسی ارشد در زمینه‌های مختلف در دانشگاه‌های ایالات متحده و سایر کشورها در سراسر جهان هستند، برگزار می‌شود.
  • این آزمون در بیش از 1000 مرکز آموزشی و در بیش از 160 کشور جهان، هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین برگزار می‌شود.
  • آزمون GRE آنلاین حدود 3 ساعت و 45 و آفلاین حدود 3 ساعت و 30 دقیقه دقیقه طول می‌کشد. توجه داشته باشید که آزمون GRE آفلاین تنها در سه ماه سپتامبر، اکتبر و آوریل برگزار می‌شود.

آزمون GRE برای دانشکده ی بیزینس

نتایج حاصل از برگزاری آزمون GRE بیزینس، از نظر دانشگاه‌های مطرح سراسر دنیا از جمله دانشکده بیزینس‌ هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه HEC پاریس، دانشگاه بیزینس لندن و دانشگاه آکسفورد پذیرفته شده است.

آزمون GRE برای دانشکده حقوق

در حال حاضر رشته‌ی حقوق و فعالیت به عنوان یک وکیل یکی از پردرآمدترین شغل‌ها محسوب می‌شود و داوطلبان زیادی دارد. آزمون GRE برای پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی حقوق نیز برگزار می‌شود.

آزمون GRE

نحوه‌ی برگزاری آزمون GRE

آزمون GRE بیشتر به صورت آنلاین و کامپیوتری انجام می‌شود و کمتر به صورت آفلاین و بر روی کاغذ است. به این ترتیب کلیه‌ی مهارت‌هایی که در بخش‌های قبلی ذکر شد، به صورت کامپیوتری مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد به این صورت که :

  • آزمون شامل دو بخش ریاضی و دو بخش کلامی است
  • دشواری (آسان ، متوسط ، دشوار) بخش دوم برای کلام و ریاضی بر اساس عملکرد داوطلب در بخش اول است.
  • اگر بیشترین سؤالات را در بخش اول پاسخ بدهید از دشواری بخش دوم کسر خواهد شد و دامنه نمره شما بالا می‌رود.
  • اگر در بخش اول بیشتر سؤال‌ها را اشتباه پاسخ بدهید، بخش دوم آسان‌تری خواهید داشت ولی دامنه نمره شما پایین می‌آید.

نمرات در آزمون GRE

با استفاده از گزینه‌ی Scoreselect در آزمون GRE شما می‌توانید نمرات خود را به دانشگاه‌ها اعلام کنید. پس از اینکه نتایج آزمون GRE اعلام شد، شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام یک از نمرات شما برای کدام دانشگاه‌ها ارسال شود. به طور مثال هم می‌توانید همه‌ی نمرات را ارسال کنید و هم می‌توانید فقط نمرات اخیر خود را برای دانشگاه‌های مورد نظرتان بفرستید.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را که باید در مورد آزمون GRE بدانید برای شما عزیزان بیان کنیم. چنانچه شما دوست عزیز نیز قصد دارید در آزمون GRE ثبت نام کنید و مدرک آن را دریافت نمائید، لازم است تا با نحوه‌ی ثبت نام، هزینه‌ی آزمون و چگونگی پرداخت هزینه‌ی آزمون آشنا شوید. برای این منظور ما را در مقالات آتی نیز دنبال کنید. ما برای شما عزیزان نحوه‌ی ثبت نام آزمون GRE را خواهیم گفت.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. 

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت