آزمون SAT چیست؟ | Scholastic Assessment Test

در مقالات قبلی شما را با برخی از انواع آزمون های بین المللی آشنا کردیم. آزمون هایی از قبیل : PMP، آیلتس، تافل و ... . همانطور که می دانید برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به چنین مدارکی نیاز است و شما باید برای آن برنامه ریزی کرده باشید. یکی دیگر از انواع این آزمون های بین المللی، آزمون SAT می باشد. ما در تیم پرداختینو به معرفی آزمون SAT برای شما پرداخته ایم. لطفا با ما همراه شوید.

آشنایی با آزمون SAT

آزمون SAT یک آزمون استاندارد است که توسط College Board  اداره می شود و دانشجویانی که به دنبال پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد هستند باید در این آزمون شرکت کنند و مدرک آن را دریافت نمایند.

آزمون SAT

 آزمون SAT یا Scholastic Assessment Test ، قبلاً به عنوان آزمون Scholastic Aptitude شناخته می شد. این آزمون برای ارزیابی مهارتهای نوشتاری ، کلامی و ریاضی داوطلبان برگزار می شود. متقاضیانی مایل به ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد ، به ویژه در ایالات متحده و کانادا ، موظف به شرکت در آزمون SAT هستند.

 در صورتی که دانشجویان به دنبال پذیرش در یک دوره خاص باشند ، می توانند برای نشان دادن دانش و درک خود از آن موضوع خاص ، آزمون های SAT را بگذارنند. آزمون های موضوعی SAT در زمینه هایی مانند ادبیات ، تاریخ ، ریاضیات ، علوم و زبان های خارجی نیز برگزار می شود.

آخرین تغییرات و به روزرسانی های آزمون SAT در سال 2020

اخیراً ، College Board  آزمون SAT را در هند معرفی کرده است. دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد در هند هستند، خوشحال می شوند بدانند که در سال 2018 ، College Board  به صورت متحد آموزش عالی هند را با مؤسسات مختلف دانشگاهی به مرحله اجرا گذاشته است.

جالب است بدانید که تمام دانشگاه های وابسته برای پذیرش دانشجویان هندی در سراسر جهان نمرات SAT را می پذیرند. به این ترتیب دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند می توانند در آزمون SAT شرکت کنند.

چرا در آزمون SAT شرکت کنیم؟

دانشجویانی که به دنبال ثبت نام در برنامه های دوره ی کارشناسی در ایالات متحده هستند ، در آزمون SAT شرکت می کنند. بیشتر داوطلبان برای تحصیل در دانشکده های ایالات متحده برای پذیرش در دوره های کارشناسی نیاز به مدرک SAT دارند. علاوه بر این ، بسیاری از دانشگاه ها  و کالج ها  نیز براساس نتایج آزمون SAT ، برای دانشجویان بورسیه تحصیلی SAT ارائه می دهند.

به این دو دلیل، مهم خوب است که داوطلبان ادامه تحصیل در کشورهای خارجی برای دریافت این مدرک در آزمون آن شرکت کنند.

انواع آزمون SAT

به طور کلی دو نوع آزمون SAT وجود دارد. SAT 1 و SAT 2 . SAT 1 یک آزمون عمومی است که برای ارزیابی مهارت های کتبی ، کلامی و ریاضی داوطلبان برگزار می شود.

از طرف دیگر ، SAT 2 یک آزمایش موضوعی است که نیاز به تمرکز بیشتری دارد. دانشجویانی که به دنبال پذیرش در یک دوره خاص هستند موظفند در آزمون SAT  موضوعی شرکت کنند تا دانش خود را در مورد آن موضوع خاص ارائه دهند.

صلاحیت ها برای شرکت در آزمون SAT در سال 2020

به طور کلی College Board ، که بدنه ی آزمون SAT مدیریت می کند، هيچ معيار مشخصي را به عنوان صلاحيت داوطلبان براي شرکت در آزمون SAT ، وضع نکرده است. اما قوانین کلی این آزمون را در ادامه ذکر کرده ایم. با آن ها آشنا شوید.

آزمون SAT

1. محدودیت سنی برای حضور در SAT

در کل حداقل یا حداکثر معیار سنی برای دانشجویانی که مایل به شرکت در آزمون هستند ، مشخص نشده است. تحلیل و آنالیز به عمل آمده  نشان داده است که دانشجویان درگروه سنی 17 تا 19 سال به بالا، افرادی هستند که در آزمون SAT حضور پیدا می کنند.

2. تعداد دفعاتی که داوطلبان می تواند در آزمون  SAT  شرکت کنند، محدود نیست و داوطلبان می توانند هر چند بار که لازم است در آزمون شرکت کنند تا نتیجه ی مطلوب برای آن ها حاصل شود.

معیارهای صلاحیت تحصیلی برای آزمون SAT چیست؟

هیچ معیار صلاحیت تحصیلی خاصی نیز از سوی College Board برای داوطلبان تعیین نشده است، اما داوطلبان باید بدانند که برای شرکت در این آزمون حداقل باید  دوره ی دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

آزمون SAT مربوط به چه مهارت هایی می شود؟

آزمون SAT مهارت های ریاضی ، خواندن و نوشتن داوطلبان را تحلیل می کند. طبق آنچه از سوی College Board  اعلام شده است، توسط این آزمون مهارتهایی را که دانش آموزان در دانشگاه آموخته اند ، مورد آزمایش و ارزیابی قرار می دهند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی دیگر از انواع آزمون های بین المللی برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی آشنا کنیم. از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت