کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card) چیست؟

این روزها با ارائه‌ی انواع کارت های اعتباری، خرید برای صاحبان این کارت‌ها بسیار آسان شده است؛ به خصوص اینکه کاربردهای این نوع کارت‌ها هم متنوع تر می‌باشد. نوع دیگری از کارت‌های اعتباری نیز ارائه شده است به نام کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card) . بیائید در این مقاله به بررسی این نوع کارت‌های اعتباری بپردازیم. با پرداختینو همراه شوید.

بیشتر بخوانید : کاربرد کارت اعتباری و دبیت کارت ها

هنگام انجام تراکنش‌های آنلاین از طریق کارت‌های اعتباری ، اطلاعات شما با سایت فروشگاهی به اشتراک گذاشته می‌شود و احتمال اینکه از این اطلاعات سوءاستفاده شود وجود دارد؛ گرچه تدابیر امنیتی در این زمینه اندیشیده شده است، اما مواردی نیز مشاهده شده است که حریم خصوصی کاربران حین استفاده از کارت‌های اعتباری نقض شده است. اینجاست که صحبت از کارت‌های اعتباری مجازی به میان می‌آید.

کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card)

آشنایی با کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card)

با وجودی که بسیاری از ویژگی‌های کارت های اعتباری مشابه کارت‌های اعتبری مجازی است، این کارت‌ها فرم فیزیکی ندارند و اندکی محدودیت نیز برای آن‌ها وجود دارد.

البته این محدودیت‌ها به همراه ویژگی‌هایی که برای کارت‌های اعتباری مجازی در نظر گرفته شده است، استفاده از این نوع کارت‌ها را بسیار امن‌تر کرده است. یکی از بهترین ویژگی‌های این کارت‌ها استفاده رایگان و عدم نیاز به پرداخت هزینه‌ی سالانه برای آن‌ها می‌باشد.

به عنوان مثال ، اگر  بخواهید محصولی را به صورت آنلاین خریداری کنید که ارزش آن 9،600 روپیه باشد ، می‌توانید کارت اعتباری مجازی خود را برای 10،000 روپیه شارژ کرده و سپس خرید خود را با آن انجام دهید. باقی مانده‌ی شارژ به حساب اصلی شما واریز خواهد شد. اگر کارت اعتباری فیزیکی مرتبط با کارت اعتباری مجازی خود داشته باشید ، معاملات انجام شده بر روی کارت مجازی در صورت‌حساب کارت اعتباری اولیه شما قابل مشاهده خواهد بود.

حال که تا حدودی با کارت اعتباری مجازی آشنا شدید، یک تعریف کلی از آن برای شما ارائه خواهیم داد.

تعریف کلی کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card)

کارت اعتباری مجازی (VCC) در درجه اول یک کارت اعتباری اضافی است که کلیه‌ی جزئیات مربوط به کارت اعتباری معمولی از جمله شماره کارت، تاریخ انقضا و شماره CVV  و .. می‌باشد. با این وجود مانند سایر کارت‌های اعتباری وجود فیزیکی ندارد. VCC فقط یک بار قابل استفاده است و معمولاً طی 48 ساعت منقضی می‌شود.

کاربرد کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card)

شما می توانید VCC را به عنوان یک شماره کارت اعتباری موقت در نظر بگیرید و سپس از آن برای خرید آنلاین استفاده کنید.

شماره موقت کارت اعتباری مجازی از طریق بانکداری اینترنتی تولید می‌شود. از آنجا که کارت‌های اعتباری مجازی غیر فیزیکی هستند ، باز کردن قفل آن تقریبا غیرممکن است ، و این باعث می‌شود که کلیه معاملات آنلاین با آن بسیار ایمن انجام شود.

کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card)

بسیاری از بانک‌ها، کارت‌های اعتباری فوری ارائه می‌دهند، این کارت‌ها همان کارت‌های اعتباری مجازی هستند که در عرض چند دقیقه صادر می‌شوند تا مشتری بتواند قبل از رسیدن کارت اعتباری فیزیکی ، رای خرید از طریق آن‌ها اقدام کند؛ البته این نوع کارت‌ها فقط برای مشتریان از پیش تأیید شده ارائه می‌شود.

سخن آخر

با وجودی که کارت‌های اعتباری مجازی دارای امنیت بیشتری نسبت به کارت‌های اعتباری فیزیکی هستند، اما دارای محدودیت‌هایی نیز می‌باشد که یکی از آن‌ها میزان اعتبارشان می‌باشد که تنها 48 ساعت است و در اصل این نوع کارت‌ها، کارت‌های اعتباری یک بار مصرف هستند؛ به علاوه شما می‌توانید از این نوع کارت‌ها فقط برای معاملات آنلاین استفاده کنید، یعنی در مؤسسات تجاری آفلاین قابل استفاده نیستند.

صدور کارت‌های اعتباری مجازی توسط پرداختینو

شما دوستان عزیز که مایل به دریافت کارت‌های اعتباری مجازی هستید، می‌توانید کارت مجازی خود را توسط شرکت پرداخت‌های ارزی پرداختینو تهیه نمائید.

برای تهیه‌ی کارت اعتباری مجازی توسط پرداختیو ابتدا به وب سایت ما به آدرس pardakhtino.com مراجعه کنید و پس از ایجاد اکانت و احراز هویت، از بخش خدمات سایت، زیر منوی افتتاح حساب و صدور کارت، گزینه‌ی صدور مسترکارت مجازی را انتخاب کنید. به این ترتیب شما می‌توانید کارت اعتباری مجازی سفارش دهید.

شرکت پرداخت‌های ارزی پرداختینو ارائه دهنده‌ی کلیه ی خدمات پرداخت بین المللی، آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. لطفا با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره‌ای ما نیز بهره‌مند شوید. مشاران مجرب و کارآزموده‌ی پرداختینو با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد. لطفا با ما در تماس باشید.

پرسش و پاسخ

    مقالات مرتبط

    عضویت در خبرنامه سایت