مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری Express Entry

یکی از کشورهایی که تمایل زیادی به پذیرش مهاجر دارد و جز مهاجرپذیرترین کشورها به شمار می آید، کشور کانادا است. همچنین به دلیل شرایط موجود در این کشور، داوطلبان زیادی برای مهاجرت و زندگی در آنجا وجود دارد.

دولت کانادا برنامه های مهاجرتی متنوعی را برای پذیرش مهاجر در نظر گرفته است که یکی از آن ها برنامه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری Express Entry است. در این مقاله پرداختینو هر آنچه لازم است در این مورد بدانید برای شما آورده است. لطفا با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید : 

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا کدام اند ؟

اکسپرس انتری Express Entry چیست؟

اکسپرس انتری Express Entry به معنای ورود سریع می باشد که یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا می باشد که با هدف آسان سازی امر مهاجرت برای داوطلبان و علاقه مندان به زندگی در کانادا در سال 2015 ارائه شده است.

در حقیقت کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری Express Entry افراد دارای مهارت را برای مهاجرت به کشورش جذب می کند. در صورتی که نتایج کار این افراد برای دولت کانادا رضایت بخش بود، اقامت کانادا به آن ها داده می شود.

اکسپرس انتری Express Entry چیست

به علاوه سن افراد، وضعیت تاهل، تحصیلات، شغل، سوابق کاری و ... در رتبه بندی آن ها برای قبول درخواست مهاجرت آن ها تاثیرگذار است.

بنابراین به طور کلی نحوه پذیرش در برنامه مهاجرت اکسپرس انتری Express Entry کانادا ، به این شکل است که بر اساس توانایی های فرد و مهارت زبان انگلیسی او بررسی های لازم انجام شده و امتیاز دهی می شود.

مدارک لازم برای درخواست مهاجرت از طریق اکسپرس انتری

قطعا می دانید که برای درخواست پذیرش و مهاجرت به کانادا لازم است که مدارک خواسته شده در برنامه اکسپرس انتری را تهیه نمائید. این مدارک عبارتند :

  • مدارک مربوط به سوابق و ارزیابی های تحصیلی
  • پیشنهادات شغلی و مهارت ها
  • مدارک مربوط به دارایی های شما و استطاعت مالی
  • سوابق پزشکی و گواهی سلامت
  • مدارک مربوط به دانش و مهارت های زبان انگلیسی

مراحل درخواست برای مهاجرت از طریق برنامه ی اکسپرس انتری Express Entry

Express Entry یک سیستم آنلاین است که برای مدیریت برنامه های اقامت دائم نیروهای کار ماهر در نظر گرفته است. نحوه ی عملکرد این سیستم در مراحل زیر خلاصه می شود.

مرحله اول : بررسی اینکه آیا فرد داوطلب واجد شرایط می باشد یا نه؟!

برای این که متوجه شوید شما واجد شرایط درخواست برای مهاجرت به کاناد از طریق اکسپرس انتری هستید یا نه! دو روش وجود دارد. این دو روش عبارتند از :

  • به چند سوال موجود پاسخ دهید تا مشخص شود از حداقل نیازمندی های این برنامه برخوردار هستید یا نه!
  • جزئیات مربوط به ملزومات هر برنامه را با دقت مطالعه کنید.

مرحله دوم : مدارک خود را آماده کنید

  • مدارک خواسته شده را تهیه کنید
  • مدارک اثبات صلاحت و مهارت های زبان انگلیسی را آماده کنید

توجه داشته باشید، از آنجا که برخی از مدارک از جمله مدارک زبان انگلیسی مدتی زمان می برد تا آماده شود، لازم است که از چند ماه قبل این مدارک را آماده کنید.

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری Express Entry

مرحله سوم : پروفایل خود را ارسال کنید

  • پروفایل اکسپرس انتری Express Entry شما، حاوی اطلاعاتی است درباره خودتان. پس از ارسال پروفایل خود، اطلاعات شما مطالعه می شود و در صورتی که واجد شرایط باشید در گروه کاندیداهای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری قرار خواهید گرفت که این کار از طریق یک سیستم مبتنی بر امتیاز انجام می شود و برای شما رتبه ای در نظر گرفته می شود.

مرحله چهارم : دریافت دعوتنامه و اقامت دائم

برای داوطلبانی که پس از بررسی های انجام شده بالاترین امتیاز را دریافت می کنند، دعوتنامه ارسال می شود. پس از دریافت دعوتنامه شما 90 روز فرصت دارید تا برای اقامت دائم درخواست دهید.

خبرخوب این است که در سال 2021 کانادا متعد شده است که 400 هزار مهاجر جدید بپذیرد و این چشم اندازی بسیار امیدوار کننده پیش روی داوطلبان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری گشوده است و انتظار می رود که بیشتر افرادی که در سال 2021 اقامت دائم دریافت خواهند کرد از طریق برنامه اکسپرس انتری باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با برنامه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری Express Entry آشنا کردیم. هر کدام از مراحل درخواست برای مهاجرت به کانادا که نیاز به پرداخت هزینه آنلاین داشته باشد، شما می توانید از طریق کارت های اعتباری پرداخت هزینه را انجام دهید.

در صورتی که امکان پرداخت هزینه از این طریق برای شما وجود ندارد، می توانید این کار را به ما بسپارید. پرداختینو پرداخت های ارزی بین المللی را برای شما عزیزان برعهده گرفته است. کافیست از طریق لینک زیر درخواست خود را به ما اعلام کنید.

برای درخواست پرداخت هزینه ، کلیک کنید!

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت