گوگل پی (Google pay) چست؟

با پیشرفت سریع تکنولوژی به نظر می‌رسد به زودی زمانی فرا می‌رسد که تلفن‌های همراه یا ساعت هوشمند شما جایگزین کیف پول شما شود و به جای تلاش برای یافتن کارت بانکی یا کارت‌های اعتباری خود برای پرداخت اقلام و آیتم‌هایی که خریده‌اید، در همان روز ، فقط به دستگاه موبایل خود و یک پایانه‌ی فروش در فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین نیاز دارید تا پرداخت هزینه را انجام دهید. دراین زمینه گوگل پی (Google pay) می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. ما در گروه پرداختینو به معرفی این پلتفرم برای شما پرداخته‌ایم.

بیشتر بدانید : پی پال یا اسکریل : کدام روش پرداخت ارزی بهتر است؟

آشنایی با پلتفرم گوگل پی (Google pay)

مانند Apple Pay در آیفون، گوگل پی (Google pay) یک پلتفرم مبتنی بر Android است که برای کاربر این امکان را فراهم می‌کند تا با اتصال کارت اعتباری خود یا منابع پرداخت دیگر به حساب Google شان ، محصولات و خدمات را خریداری کنند.

گوگل پی (Google pay)

 برنامه گوگل پی (Google pay) بر روی تلفن‌های جدید اندرویدی با قابلیت NFC از قبل نصب شده است و یک سیستم امن برای ارسال پول به دوستان یا خانواده ، خرید اقلام از فروشگاه‌ها ، خرید و رزرو بلیط هواپیما، قطار و ... می‌باشد. بعلاوه ، می‌توانید از طریق رایانه شخصی ، تبلت یا تلفن همراهAndroid 4.4   و بعد از آن ، یا iOS 7 و بعد از آن، وجوه شخصی را از طریق Google Pay بطور کامل ارسال یا دریافت کنید.

گوگل پی (Google pay) که حاصل از تغییر و تحولات پلتفرم تجاری قبلی مانند Android Pay و Google Wallet می‌باشد، اکنون برای شما این امکان را فراهم می‌کند  تا پرداخت هزینه‌ی خرید کالاها را در وب سایت‌ها یا برنامه‌های تجاری مختلف توسط میلیون‌ها فروشگاه خرده فروشی در ایالات متحده و سراسر جهان انجام دهید.

 برای استفاده از گوگل پی (Google pay) در رایانه خود ، باید وارد سیستم pay.google.com شوید. Google Pay یک برنامه‌ی قابل دانلود می‌باشد و نسخه‌ی iOS و Android آن در دسترس است ، اگرچه برای iOS ، شرکت گوگل، استفاده از Google Pay را فقط برای کاربران در ایالات متحده محدود کرده است.

ارسال و دریافت پول با استفاده از Google Pay

در iOS یا Android ، می‌توانید با Google Pay از طریق Gmail برای ارسال پول به هر آدرس ایمیل دیگری، حتی یک ایمیل غیر از گوگل به صورت رایگان در ایالات متحده و انگلستان استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از Gmail ، پول درخواست و یا دریافت کنید و در هر دو حالت اطلاعات شما رمزگذاری می‌شود. در پرداخت یا دریافت با استفاده از گوگل پی این امکان برای کاربران وجود دارد که برای امنیت بیشتر به راحتی دسترسی به حساب Google خود را در هر دستگاه لغو کنند.

در ادامه چگونگی ارسال و دریافت پول با استفاده از Google Pay را برای شما خواهیم گفت.

ارسال پول با Gmail

  • Gmail را بر روی تلفن همراه خود راه اندازی کنید.
  • در پایین صفحه سمت راست، روی نماد Compose ضربه بزنید.
  • در بالا سمت راست ، روی نماد Attach ضربه بزنید.
  • در انتهای صفحه "ارسال پیام" را انتخاب کنید.
  • مبلغ مورد نظر برای ارسال را وارد کنید و روش پرداخت را انتخاب کنید.
  • روی گزینه‌ی Attach money ضربه بزنید.
  • در صورت نیاز یک یادداشت اضافه کنید.
  • گزینه‌ی Done را انتخاب کنید.
  • روی Send ضربه بزنید.

گوگل پی (Google pay)

دریافت پول با Gmail

اگر می‌خواهید از طریق Gmail پولی را دریافت کنید ، ابتدا باید یک کارت اعتباری را به حساب Google خود متصل کنید تا مبلغ واریز شده را دریافت کنید. به این ترتیب هر گاه شخصی از طریق Gmail به شما پول ارسال کند ، به طور خودکار آن مبلغ به حساب شما اضافه می‌شود. جهت دریافت وجوهی که برای اولین بار برایتان ارسال شده است ، به ترتیب زیر عمل کنید.

  • Gmail را بر روی تلفن همراه خود راه اندازی کنید.
  • پیام حاوی مبلغ پیوست شده را باز کنید.
  • بر روی گزینه‌ی" انتقال به بانک" ضربه بزنید و اطلاعات کارت اعتباری و جزئیات دریافت را اضافه کنید.
  • روی گزینه‌ی دریافت  (Claim) پول ضربه بزنید.

بیشتر بدانید : پرداخت در سایت ebay

کلام آخر

گوگل پی (Google Pay) یکی از قوی‌ترین پلتفرم‌های ارسال و دریافت پول از طریق جیمیل است که قابل استفاده بر روی تلفن‌های همراه و ساعت‌های مچی هوشمند می‌باشد. کافیست فایل آن را دانلود کنید و بر روی سیستم خود نصب نمائید و با مواردی که به شما آموزش داده شد، ارسال و دریافت پول را به راحتی از طریق آن انجام دهید.

در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت