چگونه یک مترجم آزاد موفق و دورکار حرفه ای شویم؟

اگر به کسب درآمد از طریق مشاغل فریلنسری علاقه مند هستید، و در زمینه ترجمه ی متون مختلف از مهارت کافی برخوردارید، می توانید با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله پرداختینو برای شما خواهد گفت، به یک مترجم آزاد موفق تبدیل شوید و به این ترتیب با تبدیل شدن به یک دورکار حرفه ای ، در خانه بمانید و پول به دست آورید. پس با ما همراه شوید!

حتما بخوانید :

 معرفی بهترین سایت های فریلنسر خارجی

استفاده از پی پال جهت دریافت پول فریلنسرها

عده ای معتقدند که یک مترجم آزاد لازم است حداقل به طور کامل به دو زبان دیگر غیر از زبان مادری خود مسلط بوده؛ و با اصطلاحات موجود در هر زبان نیز آشنا باشد. در حقیقت می توان گفت، یک مترجم بی شباهت به یک روزنامه نگار نیست و ساعات اولیه که برای ترجمه متن آماده می شود، معمولاً غرق در موضوعی ناآشناست.

از طرفی مخاطب و خواننده ی متنی که شما ترجمه کرده اید، نباید احساس کند که در حال خواندن ترجمه است و متن باید بسیار روان نوشته شود.

مترجم آزاد کار یا فریلنسر

آنچه لازم است بدانید تا به یک مترجم آزاد موفق و دورکار حرفه ای تبدیل شوید!

هر شغلی ، فارغ از اینکه به کدام صنعت تعلق دارد ، بدون استعدادهای لازم و دانش عمومی فرد، نمی تواند به درستی انجام شود و نتیجه بخش باشد. این حقیقت در مورد صنعت ترجمه نیز صادق است. پس شما باید از مهارت های کافی برای مترجمی برخوردار باشید.

برای ارائه خدمات ترجمه با کیفیت بالا ، و تبدیل شدن  به یک مترجم آزاد موفق شما باید این مطالب را مد نظر داشته باشید.

1. تسلط عالی به زبان مادری خود

برای تبدیل شدن به یک مترجم آزاد  موفق ، شما باید یک نویسنده عالی با دانش گسترده از دستور زبان و سبک های مختلف نوشتن باشید و البته زبان منبع را بدانید. به خاطر داشته باشید که متن ترجمه شده شما توسط افراد بومی و باتجربه خوانده می شود ، بنابراین اگر نتوانید به آن سطح از دانش برسید ، ممکن است برای مشتریان خود دردسر ایجاد کنید.

2. تسلط عالی به زبان دوم

ترجمه یک متن، به معنای جایگزینی لغت به لغت و تحت الفظی نیست؛ چرا که این دقیقا همان کاری است که ماشین ترجمه انجام می دهد و نتیجه آن یک ترجمه بی کیفیت است. برای اینکه بتوانید از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید ، باید به زبان دوم هم به خوبی مسلط باشید و بتوانید متنی را که ترجمه می کنید، ابتدا خودتان آن را درک کنید، تا خواننده هم بتواند آن را درک کند.

3. برخورداری از دانش فرهنگی گسترده در هر دو زبان

یک مترجم آزاد موفق باید با تفاوت های فرهنگی بین کشورها به خوبی آشنا باشد. اگر فقط کلمات را ترجمه می کنید تا معنی جمله را حفظ کنید و به متن وفادار باشید، ممکن است کار خوبی به مشتری تحویل ندهید. فکر می کنید اگر برخی از متن ها در فرهنگ هدف نامناسب باشد، چه می شود؟

برخی اشتباهات ترجمه وجود دارد که به دلیل عدم انطباق ترجمه با فرهنگ محلی ، نتیجه ای فاجعه بار برای برخی از شرکت ها به بار آورده است.

کسب درآمد ارزی از مترجمی

4. مشتاقانه تحقیق کنید و بیاموزید

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، لازم است که تحقیقات زیادی برای تأمین کیفیت کار خود انجام دهید. اصطلاحات ، کلمات تخصصی ، مفاهیم محلی و ... مواردی هستند که شما لازم است برای استفاده از آن ها در ترجمه خود، جستجو کنید و دانش خود را در این موارد توسعه دهید تا به یک مترجم آزاد موفق و دورکار حرفه ای تبدیل شوید.

5. برخورداری از مهارت های کامپیوتری مورد نیاز

یک مترجم آزاد موفق و دورکار حرفه ای لازم است که از مهارت ها و توانایی های کافی در استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری داشته باشید.مهارت تایپ سریع و توانایی درک چگونگی کار با ابزارهای مختلف برای شما یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

  • سری نرم افزارهای آفیس ، بخصوص Word یکی از نرم افزارهایی مهم برای مترجمان آزاد کار یا فریلنسر به حساب می آید.
  • Grammarly نیز یکی از ابزارهای مناسب و یک دستیار خوب برای اصلاح متون بخصوص در زبان انگلیسی است.

6. مهارت های لازم در ارائه خدمات به مشتری

یک یک مترجم آزاد موفق و دورکار حرفه ای باید مشتری گرا باشد و  همیشه با مشتریان خود در مورد نیازهای آن ها ارتباط برقرار کند. شما باید آماده پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان خود در طول انجام پروژه و پس از آن باشید.

7. در دسترس بودن و ارائه قیمت های مقرون به صرفه

یک مترجم آزاد موفق باید همیشه قیمت های مقرون به صرفه برای مشتریان خود ارائه دهد؛ به علاوه لازم است که به راحتی در دسترس آن ها باشد.

حال که با نکات مهم برای تبدیل شدن به یک مترجم آزاد موفق و دور کار حرفه ای آشنا شدید، می توانید با در نظر گرفتن این نکات کار خود را آغاز نمائید و با موفقیت به درآمد خوبی برسید.

برای نقد کردن درآمد ارزی خود هم هیچ نگران نباشید. شما می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را به پرداختینو اعلام کنید و در اسرع وقت، معادل ریالی درآمد تا ن را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

برای درخواست نقدکردن درآمد ، کلیک کنید!

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت