آموزش کامل پی پال : نکات و ترفند ها به صورت گام به گام و تصویری

PayPal  یک شرکت آمریکایی است که نقل و انتقالات آنلاین پول در سراسر جهان را ارائه می دهد و جایگزین دیجیتالی مناسبی بجای فرآیند های سنتی مانند چک و سفارش نقدی می باشد. در اصل، این یک سرویس مالی آنلاین است که به شما این امکان را می دهد تا کالاهای مورد نیاز را با یک حساب وب مطمئن خریداری کنید.

بنابراین، در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از پی پال به صورت آنلاین به امور مالی خود بپردازید. برای آموزش کامل پی پال با ما همراه شوید.

تاریخچه مختصری از PayPal

پی پال از سال 1998 با نام Confinity و به عنوان یک واحد پول بین المللی توسط پیتر تیل و مکس لوچین ایجاد شد. پی پال علی رغم مشکلاتی که در مراحل اولیه به علت ناآگاهی مردم از این موضوع و سوء استفاده مجرمان اقتصادی با آن روبرو شد، ولی پس از مدتی توانست خریداران و فروشندگان زیادی را به خود جذب کند.

امنیتی که استفاده از PayPal  برای آنها ایجاد می کرد و همچنین راحتی استفاده از آن نسبت به ویزاکارت و مسترکارت، توانست روز به روز به محبوبیت آن بیافزاید. به گونه ای که در حال حاضر پی پال در بیش از 100 کشور دنیا و به 26 واحد پولی ارائه خدمات می نماید.

در سال 2000 eBay- که بعنوان بزرگترین وبسایت خرید و فروش اینترنتی بود با بکارگیری پی پال توانست سهم چشمگری در روند رو به رشد آن داشته باشد. در سال 2002 پی پال وارد بازار بورس شد و در همین زمان eBay  با خرید عمده سهام پی پال آن را به مالکیت خود درآورد. و آن را با خدمات وبسایت خود تلفیق کرد. با آموزش کامل پی پال همراه باشید.

اعتبار پی پال (PayPal Credit) چیست؟

اعتبار پی پال نوعی کارت اعتباری "مجازی" است. دقت کنید که کارت اعتباری پی پال (در قسمتی از همین مقاله آموزش کامل پی پال به آن پرداخته شده است) با اعتبار پی پال یکسان نمیباشد.

این سرویس بدون کاغذ و بدون کارت است و مستقیما به کیف پول پی پال شما اضافه میشود. شما میتوانید از اعتبار پی پال خود در همه کسب و کار هایی که استاندارد های خرید با پی پال را می پذیرند استفاده کنید.

دقت کنید که از اعتبار پی پال برای خرید اسلحه، موارد مربوط به بزرگسالان (+18) ، مشروبات الکلی و ماشین آلات نمیتوان استفاده کرد.

در آموزش کامل پی پال چندتا از فروشگاه آنلاین بزرگ که سیستم پرداخت پی پال را می پذیرند معرفی میکنیم:

فروشنده نوع محصول  
آدیداس(Adidas) ورزشی خرید
Airbnb سفر خرید
Aeria Games سرگرمی خرید
Beauty.com آرایشی خرید
Calvin Klein مد و فشن خرید
eBay تخصصی خرید
Puma ورزشی خرید
Uber سفر  
Skype سرگرمی  
Facebook سرگرمی  

این لیست بسیار کوچکی از فروشندگانی است که استاندار های پی پال رامی پذیرند. هم اکنون، هزاران فروشگاه آنلاین وجود دارند که پرداخت های پی پال را حمایت میکنند. با آموزش کامل پی پال همراه باشید.

چگونه از paypal استفاده کنیم؟

با paypal  فقط کافی است اطلاعات کارت بانکی، اعتبار و کارت بدهی را اضافه کنید و می توانید هنگام پرداخت، آن کارتها یا حسابهایی را انتخاب کنید. سپس می توانید یکی را به عنوان روش پرداخت پیش فرض خود تنظیم کرده و بدون انتخاب روش پرداخت دیگر، از آن استفاده کنید. شما می توانید با داشتن یک برنامه عالی انتقال وجه نقد paypal، محصولات را در طیف گسترده ای به صورت آنلاین از همه جای دنیا خریداری کنید.

علاوه بر این، می توانید از طریق paypal پول دریافت کنید. از هر پولی که می گیرید می توانید در حساب PayPal استفاده کنید و مانده از طریق کارت یا حساب بانکی از طریق پی پال پرداخت می شود. همچنین شما  می توانید وجوه را به یکی از حسابهای بانکی یا کارتهای خود که به شما اختصاص داده شده است ، انتقال دهید.

انواع تراکنش ها در پی پال

در پی پال می توان تراکنش هایی متنوعی انجام داد:

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب های پی پال
  • دریافت پول از سایر اکانت های پی پل
  • پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی بال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش
  •  ثبت نام در دانشگاه های خارجی
  • ثبت نام گرین کارت آمریکا
  • شارژ اکانت بازی در سایت ها‌ی مختلف WOW و ...
  • ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی مانند IELTS، تافل، GRE و … (مربوط به سایت ایی‌تی‌اس
  • شارژ اکانت های متفاوت
  • و....

انواع حساب کاربری در پی پال:

پی پال امروزه، انواع مختلفی از حساب های کاربری را به کاربران ارائه میکند که تفاوت های جزئی بایکدیگر دارند. هر چند این حساب های کاربری بسیار به یکدیگر شبیه هستند، اما دانستن این تفاوت های جزئی و ساده به شما کمک میکند تا حساب پی پال مناسب کار خود را پیدا کنید.

چهار نوع حساب کاربری پی پال وجود دارد که بسته به نیاز میتواند هر یک از انواع:

  • شخصی (Personal)
  • تجاری(Business)
  • اولیه (Premier)
  • دانش آموز (student)

باشد.

آموزش کامل پی پال

حساب پی پال شخصی(Personal):

همانطور که از نام آن پیداست برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع حساب نسبت به دو نوع دیگر محدودیت هایی دارد و نمیتوان با آن حجم زیادی از تراکنش ها را در یک بازه زمانی انجام داد. لازم به ذکر است که شما در هر زمانی میتوانید حساب خود از نوع شخصی به دو نوع دیگر تجاری و اولیه تغییر دهید.

حساب پی پال تجاری(Business):

این نوع حساب برای کمپانی های بزرگی که خواهان انجام حجم زیادی از تراکنش ها یا تراکنش هایی با مبالغ بالا در یک بازه زمانی هستند مناسب است.

حساب پی پال اولیه(Premier):

این نوع حساب نیز همچون حساب تجاری برای افراد و تجارت های بزرگی مناسب است که تعداد زیادی از تراکنش ها، یا تراکنش هایی با مبالغ بالا را مدریت میکنند. ام بین این دو نوع حساب تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

حساب پی پال دانش آموز(student):

این نوع حساب پی پال، یک حساب محدود است که در واقع برای آشنا شدن دانش آموزان با مفهوم مدیریت پول در نظر گرفته شده است. دانش آموزان هر جایی که مستر کارت قابل قبول باشد میتوانند با داشتن یک کارت اعتباری از حساب پی پال خود استفاده کنند.

هر حساب پی پال دانش آموز به یک "حساب مادر" (که میتواند هر یک از انواع شخصی، تجاری و اولیه باشد)وصل میشود. این حساب مادر میتواند همه فعالیت های این حساب را ببیند و محدودیت هایی بر روی آن اعمال کند.

آموزش کامل پی پال

تفاوت حساب اولیه(Premier account) و حساب تجاری(Business account):

بزرگترین تفاوت این دو نوع در سیستم پرداخت است. درواقع، با یک حساب پی پال تجاری شما میتوانید حجم انبوهی از تراکنش ها را به طور همزمان فقط با یک کلیک انجام دهید. در حالی که در حساب اولیه شما باید هر کدام از پرداخت ها را به صورت جداگانه انجام دهید.

برای مثال، یک شرکت بزرگ در هنگام پرداخت حقوق کارکنانش نیازمند سیستمی است که بتواند تنها با یک کلیک پول را به حساب تمام کارکنان واریز کند. در این حالت پرداخت تک به تک حقوق ها کاری وقت گیر خواهد بود. یک حساب تجاری بر خلاف حساب اولیه این امکان را به کارفرمایان میدهد.

پی پال به همه صاحبان کسب و کار های بزرگ توصیه میکند که از حساب های تجاری(Business) استفاده کنند. و حساب اولیه(Premier) را به فروشندگان معمولی و صاحبان کسب و کار های کوچک توصیه میکند. شما بسته به وسعت کسب و کار انلاین خود میتوانید یکی از این دو نوع حساب را انتخاب کنید.

افتتاح حساب کاربری در پی پال

افتتاح حساب پی پال برای هریک از انواع آن (شخصی، تجاری) تفاوت هایی دارد. با آموزش کامل پی پال همراه باشید تا نحوه باز کردن هر کدام را به تفکیک اموزش دهیم.

چگونه می توانم یک حساب PayPal شخصی باز کنم؟ (اینفوگرافیک آموزش افتتاح حساب گذاشته شود )

در اینجا نحوه ثبت نام در یک حساب شخصی PayPalرا به شما آموزش می دهیم. با آموزش کامل پی پال همراه باشید.

در مرحله اول ، شما باید روی  گزینه "ثبت نام" برای یک حساب PayPal کلیک کنید.

در مرحله دوم ، کاری که شما باید انجام دهید انتخاب یک حساب شخصی PayPal است و سپس "شروع کار" را فشار دهید.

با رفتن به مرحله سوم ، نام حقوقی ، نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید.

در قسمت بعد شما باید یک سوال امنیتی را انتخاب کنید که می تواند شامل نام شهر ندگی، ورزش مورد علاقه و یا هر چیز دیگر باشد.

در مرحله بعدی در قسمت شناسه شما باید ایمیل خود و بعد از آن گذر واژه را وارد کنید. گذرواژه نباید کمتر از ده کارکتر باشد. و سپس روی "بعدی" کلیک کنید.

در آخر شما می توانید اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، تاریخ انقضا و CCV ثبت شده روی کارت هست، را وارد نمایید.

علاوه بر این، می توانید مستقیماً حساب شخصی پی پال را به حساب بانکی خود پیوند دهید. Paypal   از فناوری رمزگذاری نیروی امنیتی برای حفاظت از اطلاعات حساب شما استفاده می کند، بنابراین از دادن اطلاعات خود نترسید.

پی پال ایمیلی را برای تایید ثبت نام برای شما ارسال می کند (اطلاعات کارت اعتباری یا حساب پی پال را بررسی کنید). سپس آدرس پست الکترونیکی خود را بررسی کنید. بنابراین  با این روش، شما با یک حساب شخصی پی پال وارد سیستم شده اید.

آموزش کامل پی پال

چگونه می توانم یک حساب PayPal Business باز کنم؟.

در مرحله اول ، کاری که باید انجام دهید ثبت نام در یک حساب کاربری Business است.

در محله بعدی  شما  باید نام و نام خانوادگی قانونی خود و سپس نام تجاری قانونی وارد کنید. و بعد از آن شماره تلفن و آدرس شغلی خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

پس از افزودن این اطلاعات، باید تأیید خود را درباره برنامه تحویل ارتباطات الکترونیکی پی پال ، توافق نامه کاربر و خط مشی رازداری نیز تأیید کنید.

سپس آدرس ایمیل خود را تأیید می کنید، به حساب بانکی خود وصل می شوید و گزینه های پردازش پرداخت را انجام می دهید.

از آن جایی که سیستم PayPal ایران را تحریم کرده است شما نیازمند یک واسطه هستید تا بتوانید حساب پی پال خورد را تائید( verify) کنید. پرداختی نو این امکان را برای شما فراهم میکند تا در کمترین زمان بتوانید حساب پی پال خود را داشته باشید. فرصت را از دست ندهید و همین الان به ساخت حساب پی پال سر بزنید و حساب خود را بسازید.

در ادامه مقاله آموزش کامل پی پال به نکات بیشتری در مورد پی پال می پردازیم.

آموزش کامل پی پال

چگونه می توانید از طریق پی پال پول ارسال کنید؟

برای ارسال پول فقط به آدرس ایمیل گیرنده نیاز دارید. اگر گیرنده حساب PayPal نداشته باشد ، می تواند پس از دریافت پیام ایمیل انتقال یافته با پول ، یک حساب ایجاد کند.

1.شروع پرداخت

اگر یک پیام یا درخواست پول دریافت کردید، کافی است روی دکمه «اکنون پرداخت کنید» کلیک کنید. اگر می خواهید پرداخت خود را شروع کنید، ابتدا وارد سیستم شوید و روی دکمه Send ضربه بزنید.

2. نوع پرداخت را انتخاب کنید.

دو گزینه در دسترس است: امکان پرداخت شخصی یا پرداخت شغلی وجود دارد. هنگامی که به شریک، خانواده، یا خارج از کشور پول می پردازید یا انتقال می دهید، باید نوع مشاغل را انتخاب کنید. شما باید نوع معامله را تأیید کنید .در صورت پرداخت کالاها یا خدمات و یا انتقال پول به یک دوست یا عضو خانواده یا خارج از کشورهزینه ها متفاوت است ، بنابراین لطفاً از داده های صحیح اطمینان حاصل کنید.

3. اطلاعات گیرنده را پر کنید.

در این قسمت شما باید آدرس ایمیل یا شماره تلفن گیرنده را وارد نمایید.

4. از پول و مبلغ ارز اطمینان حاصل کنید

دوباره جزئیات را بررسی کنید: مبلغ مناسب پول و ارز. (پی پال به پرداختها اجازه می دهد فقط تعدادی از ارزهای مختلف را انتخاب کنید).

5.اطلاعات را تأیید کنید و نحوه بازپرداخت را انتخاب کنید.

شما در این قسمت می توانید با استفاده از مانده اعتبار، کارت بانکی، مانده حساب peypal یا ..پرداخت خود را انجام دهید.

6. صندوق پستی خود را برای دریافت بررسی کنید.

پس از تایید نهایی و پرداخت، صندوق پستی خود را بررسی و از دریافت رسید اطمینال حاصل کنید.

آموزش کامل پی پال

کارت اعتباری پی پال (PayPal Debit MasterCard)چیست؟(عکس یک کارت اعتباری پیپیال اضافه شود)

کارت اعتباری پی پال تنها به حساب های تجاری و اولیه تعلق میگیرد. برای دریافت این مسترکارت شما باید درخواست بدهید و اگر تراکنش های زیادی با حساب خود انجام میدهید به شدت توصیه میشود که برای دریافت آن اقدام کنید. این کارت اعتباری به شما این قابلیت را میدهد که هر کجا که هستید چه به صورت انلاین و چه به صورت حضوری از باقیمانده حساب خود خرید کنید.

مزایای استفاده از کارت اعتباری پی پال عبارت اند از:

  • فاقد هزینه سالیانه
  • امکان دریافت وجه از تمامی ATM ها
  • قابلیت وصل شدن به یک حساب بانکی برای مواقع ضروری
  • یک درصد بازپرداخت (بدون سقف مبلغ) در تمامی خرید ها
  • فاقد هر گونه تراکنش های کلاهبردارانه

توجه داشته باشید که در انجام تراکنش های با کارت اعتباری محدودیت هایی وجود دارد. به این صورت که شما قادر به دریافت وجه از ATM تا سقف 400 دلار در روز و انجام خرید تا سقف 3000 دلار در روز خواهید بود.

PayPal Extras MasterCard چیست؟

نوع دیگری از کارت اعتباری پی پال به نام PayPal Extras MasterCard" " وجود دارد که توسط "بانک های Synchrony" تهیه میشود. این نوع کارت پی پال این امکان را به شما می دهد به جای خرید معمولی(مبلغ مستقیما از حساب شما کسر میشود) بتوانید به صورت اعتباری خرید کنید. به این صورت که شما میتوانید خرید کرده و هزینه آن را در آینده پرداخت کنید. برای دریافت این نوع کارت اعتباری پی پال درخواست داده و درصورتی که مشمول این طرح بشوید برای شما کارت صادر میشود.

فواید استفاده از PayPal Extras MasterCard:

  • فاقد هزینه سالیانه
  • امتیاز هدیه به ازای هر خرید
  • 2 برابر امتیاز هدیه برای خرید های PayPal و eBay
  • 3 برابر امتیاز هدیه برای خرید از رستوران ها و پمپ بنزین
  • فاقد هرگونه تراکنش های کلاهبردارانه
  • هدایا شامل کارت هدیه، کالا، بازپرداخت و حتی سفرهای رایگان میباشد.

 چگونه می توانم بدون حساب کاربری از طریق پی پال پول ارسال کنم؟

برای ارسال پول از طریق پی پال و بدون حساب، به کسی نیاز دارید که یک فاکتور یا یک برنامه نقدی برای شما ارسال کند. باید یک دکمه "پرداخت اکنون" برای شما ارسال شود که در اینصورت می توانید بدون ورود به سیستم، پرداخت را انجام دهید.

  1. در ابتدا آنچه شما باید انجام دهید این است که فقط دکمه "پرداخت اکنون" را انتخاب کنید.
  2. در مرحله دوم ، شما فقط جزئیات کارت خود را مشخص می کنید.

پی پال برای پرداخت باز می شود. اگر دوست ندارید، فقط جزئیات را وارد کنید و گزینه کارت اعتباری یا بدهی را انتخاب کنید. اما یک چیز وجود دارد پرداختهای بدون حساب پی پال به مراتب هزینه بیشتری نسبت به پرداختهای پی پال دارند.

  1. پرداخت را تأیید کنید.

 

پیام های خطایی که ممکن در پرداخت paypal با آن روبرو شوید:

در بعضی مواقع ممکن است شما هنگام پرداخت آنلاین با پی پال با مشکلاتی روبرو شوید. در حالی که برخی از این موارد شامل ورود نادرست جزئیات کارت اعتباری یا مشکلات مربوط به حساب PayPal پرداخت کننده است ، اختلاف با حساب PayPal شما بعضی اوقات می تواند منجر به خطاهای پرداخت شود.

لیست زیر برخی از پیام های خطای متداول برگشت یافته توسط PayPal و همچنین رایج ترین دلایل اساسی آنها را شرح می دهد:

پیام نوع 1:

  • این پرداخت با استفاده از کارت وارد شده قابل انجام نمی باشد. کارت اعتباری یا بدهی دیگری وارد کنید.
  • دلایل ذکر شده در زیر نشان می دهد که این نوع پیام های خطا در PayPal نشان داده می شود.
  1. یک حساب پی پال با کارت اعتباری مرتبط نیست.
  2. کارت اعتباری قبلاً توسط PayPal در حساب بسته شده به آن اختصاص داده شده است
  3. کارت اعتباری غیر عضو از محدودیت PayPal استفاده می کنید.

پیام نوع 2:

فقط پرداخت های رمزگذاری شده توسط فروشنده پذیرفته می شوند. دکمه های رمزگذاری نشده اجازه نمی دهند که به فروشنده بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر با فروشنده تماس بگیرید. هنگامی که پیام خطایی را از مشتریان دریافت می کنید ، می توانید ویژگی پرداختهای وب سایت رمزگذاری شده PayPal را در نمایه حساب PayPal خود غیرفعال کنید.

پیام نوع 3:

"این نمی تواند پرداخت شما را کامل کند. لطفاً به وب سایت برگردید و دوباره امتحان کنید "

پشتیبانی فنی PayPal راه حل زیر را بر اساس پیام خطای فوق به شما  پیشنهاد می کند

اگر خطای PayPal فوق را دریافت کردید وPayPal Standard شخصی ، تجاری یا حق بیمه) هستید، شما ممکن است مجبور شوید این اقدامات را برای اصلاح وضعیت انجام دهید:

  1. برای دریافت راه حل این مشکل، کاری که ابتدا باید انجام دهید ورود به حساب پی پال خود است.
  2. در مرحله دوم ، شما باید روی برگه "پروفایل" فشار دهید.
  3. در مرحله سوم ، باید روی برگه گزینه More ”کلیک کنید.
  4. پس از آن ، باید گزینه "ابزار فروش من" را انتخاب کرده و گزینه "مسدود کردن" پرداخت را کلیک کنید.
  5. لطفاً به بخش "مسدود کردن پرداخت از طرف کاربرانی" که در قسمت اولویت های دریافتی پرداخت مراجعه کنید
  6. گزینه را بردارید. پرداخت ها از زیر برگه Send Money Register شروع می شوند و بر روی دکمه "ذخیره" کلیک کنید.

آیا پی پال بی خطر است؟ نکاتی درباره خرید، فروش و ارسال آنلاین در آموزش کامل پی پال

پی پال ابزاری مورد علاقه برای ارسال و دریافت پول به صورت آنلاین است. اما هر وقت حساب های مالی خود را به یک سرویس آنلاین پیوند می دهید، امنیت باید مهمترین مسئله در ذهن شما باشد.

Paypal   چقدر ایمن است؟

در اکثر موارد استفاده از خدمات و پیوند دادن حساب های کاربری با پی پال بی خطر است. خریداران دریافته اند که استفاده از paypal  روشی آسان و مطمئن برای خرید است. و فروشندگان نیز می توانند با استفاده از paypal  از سود مورد نظر بهره مند شوند.

آیا paypal  برای خریداران بی خطر است؟

در بیشتر موارد برای ارسال پول، پی پال ایمن است ولی در کل هیچ کاری عاری از ریسک نیست و نقص داده ها در هر نقطه انکان پذیر است. اما پی پال یک شرکت معتبر  با امنیت کافی و محافظت از مصرف کننده است تا بتواند  محیط ایمن آنلاین خود را حفظ کند.

نکاتی برای خرید ایمن در آموزش کامل پی پال

برای اطمینان از ایمن ماندن اطلاعات شخصی و مالی خود، اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

  1. بروزرسانی نرم افزار نصب شده روی رایانه یا گوشی همراه خود به ویژه نرم افزار امنیتی.
  2.  عدم استفاده از Wi-Fi  عمومی برای معاملات مالی از جمله مدیریت و یا حتی مشاهده حساب paypal .
  3. استفاده از کارت اعتباری به عنوان روش تامین اعتبار به جای کارت بدهی یا انتقال مستقیم از حساب بانکی
  4. ایمیل خود را چک کنید  با آن در ارتباط باشد. کلاهبرداری های فیشینگ ممکن است دارای پیام هایی باشد که به نظر می رسد از طریق paypal آمده اما در واقع به سایت هایی که حساب شما را سرقت می کنند، پیوند دارد.

برای حفظ امنیت بیشتر بهتر است که بجای استفاده مستقیماز حساب بانکی، خرید های paypal را با کارت اعتباری انجام دهید. در اینصورت اگر مجبور به لغو درخواست خود شوید. پول پرداختی شما به کارت اعتباریان برگشت داده خواهد شد. از این گذشته کارت اعتباری مستقیما به حساب بانکی شما پیوند ندارد و این ایمنی حساب شما را بیشتر حفظ می کند.

آموزش کامل پی پال

آیا paypal  برای فروشندگان بی خطر است؟

شما به طور طبیعی می خواهید که هر معامله ای منجر به سود متقابل شود، اما آنچه برای خریداران خوب است همیشه برای فروشندگان خوب نیست. اگر شغلی را مدیریت می کنید دریافت هزینه برای محصولات  و خدماتی که ارائه  می دهید مهم است. بنابراین آیا می توان برای پردازش پرداخت مشتری به پی پال اعتماد کرد؟ با آموزش کامل پی پال همراه باشید.

خطر اصلی فروشندگان سهولت در اعتراض مشتریان است. مشتریان می توانند ادعا کنند که کالاها هرگز به آنها تحویل داده نشده است. و به نظر می رسد که پی پال فرض می کند که مشتری همیشه درست می گوید. شما می توانید پرونده خود را مطرح کنید اما برای اثبات این موضوع به اثبات محکمی نیاز دارید.

مشتریان همچنین می توانند براحتی هزینه کارت اعتباری خود را معکوس کنند  و این خطر مختص paypal  نیست.

مشتریان می توانند به دلایل مختلف نسبت به خرید خود اعتراض داشته باشند، برای مثال حساب مشتری هک شده باشد. و یا مشتری از محصول دریافتی ناراضی باشد.

اقداماتی که فروشندگان برای محافظت از خود  در این باره می توانند انجام دهند:

  • حمل و نقل فقط به آدرس هاس تایید شده صورت بگیرد. بهتر است اثبات تحویل از UPS یا یک حمل کننده مشابه را داشته باشد.
  • برای محصولات گران قیمت، حتما امضاء تحویل گیرنده را لحاظ کنید.
  • با مشتریان ناراضی، سریع و مودب ارتباط برقرار کنید.
  • ارتباطات خود را حتما مستند کنید تا  در صورت بروز اختلافات، بتوانید اثبات کننده ای برای پی پال باشید.

آشنایی با مزایا ومعایب استفاده از پی پال در آموزش کامل پی پال

پی پال سایتی محبوب  با کاربردی آسان برای انتقال پول بین افراد و مشاغل بصورت آنلاین است ، شما می توانید برای خرید اقلام از صدها فروشگاه آنلاین و دریافت یا انتقال پول ، از حساب پی پال استفاده کنید.

مزایای پی پال

*پی پال  یکی از امن ترین راه ها برای خرید آنلاین می باشد. زیرا بدون نیاز به وارد کردن تمام اطلاعات مالی تان می توانید از طریق پی پال پرداختی داشته باشید.

*با استفاده از پی پال و محیط کارایی ساده آن شما براحتی می توانید از فروشگاه های سراسر دنیا محصولات مورد نیاز خود را انتخاب و در سبد خرید قرار دهید و همچنین با انتخاب گزینه مشاهده سبد خرید می توانید از انتخاب خود اطمینال حاصل کرده  و سپس روی گزینه پرداخت کلیک کنید.

*یکی دیگر از مزایای پی پال را می توان امکان استفاده از آن در گوشی موبایل دانست.که به شما این امکان را می دهد که هر کجا که هستید تنها با استفاده از تلفن همراه خود براحتی خدمات پرداختی، خرید و .. را انجام دهید.

*انتقال وجه رایگان و بدون کارمزد از حساب کاربری به حساب های دیگر از جمله دوستان و خانواده را نیز می توان از دیگر مزایای استفاده از پی پال دانست.

*پی پال به شما این امکان را می دهد که با یک کلیک ساده براحتی به تمامی تراکنش های پرداختی و دریافتی داخلی و برون مرزی خود دسترسی پیدا کنید.

*یکی از بهترین دلایل استفاده از پی پال رایگان بودن آن است. شما با استفاده از پی پال نیاز به پرداخت عضویت سالانه و همچنین هزینه های پردازشی و حق سرویس نیستید .خریداران با استفاده از پی پال تمام مزایای قدرتمند مرتبط با این سرویس را کسب می کنند.

*از دیگر مزایای پی پال تخفیفات ویژه ای است که به مشتریان وفادار خود می دهد.

*وقتی برای حساب کاربری PayPal ثبت نام می کنید ، کارتهای اعتباری و حسابهای بانکی را که می خواهید برای خریدهای خود یک بار در سیستم امن PayPal استفاده کنید تایپ می کنید ، پس از اتمام این کار، اطلاعات شما  ذخیره می شود ودیگر مجبور نیستید اطلاعات کارت اعتباری خود را بصورت آنلاین افشا کنید. با پرداخت با پی پال ، اطلاعات کارت اعتباری خود را به صورت خصوصی حفظ می کنید ومی توانید بدون نگرانی از هک شدن حساب های خود ، خرید کنید.

*هنگامی که می خواهید کالا و خدمات را بصورت آنلاین خریداری کنید و کارت اعتباری در دسترس ندارید می توانید  از حساب بانکی ، کارت های بدهی و کارتهای اعتباری که برای تأمین اعتبار حساب PayPal خود تنظیم کرده اید ،  استفاده کرده و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

معایب پی پال

پی پال را می توان یکی از مشهورترین سیستم های پرداختی دانست که مانند سایر خدمات پرداختی آنلاین علاوه بر مزایایی که برای کاربران ایجاد می کند می تواند معایبی نیز همراه داشته باشد. از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* عدم وجود خدمات خوب به مشتری یکی از معایبی است که در سیستم پرداختی پی پال به چشم می خورد. اگر شما در عملیات پرداختی خود به مشکلی برخورد کنید به سختی می توانید شماره ای برای تماس مستقیم پیدا کنید و تنها راه ارتباطی از طریق ایمیل است که دریافت اینگونه پاسخ ها نیز زمانبر می باشد.

*زمان بر بودن  واریز پول دریافتی به حساب توسط پی پال نیز از دیگر معایب این درگاه پرداختی محسوب می شود. انتقال پول از پی پال به حساب بانکی بین 5 تا 7 روز کاری زمان نیز دارد.

*دریافت وجه با کارمزد نیز یکی دیگر از معایب پی پال به شمار می اید. انجام خدمات شخصی و عضویت در پی پال رایگان است ولی هنگامی که شما با حساب تجاری در پی پال ثبت نام می کنید به ازای هر خرید که از شما صورت می گیرد باید هزینه ای به شرکت پی پال پرداخت نمایید.

* برخی از بانک ها هنگامی که شما  با پی پال به حساب واریز پول داشته باشید، مبلغی را را به عنوان کارمزد از شما دریافت می کند که این مبلغ در بانک های مختلف متفاوت است.

* لیمیت شدن حساب کاربری را هم می تواند از معایب پی پال  دانست .این در صورتی اتفاق می  افتد که الگوریتم های پی پال موردی مشکوک را تشخیص دهد و در این موارد تمام  حساب های شما را با اعتبارات موجود در آن ، مسدود می کند .

دلایل لیمیت اکانت پی پال چیست؟

تغییرات مداوم در آی پی وارد شده به پی پال یکی از دلایل لیمیت اکانت به شمار می آید. کابرانی که در ایران از پی پال استفاده می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که از یک آی پی آدرس مشخص استفاده کنند. زیرا اگر هربار از یک کشور وارد حساب خود شوید، پی پال به این مسئه پی برده و آن را بعنوان یک تهدید امنیتی تلقی کرده و اکانت شما را مسدود می کند.

توصیه ما به شما این است که برای رفع این مشکل از یک واسطه مثل افتتاح حساب پی پال با پرداختی نو کمک بگیرید و حساب پی پال خود را به سهولت بسازید.

تراکنش مالی غیرطبیعی نیز یکی دیگر از دلایل مسدود شدن حساب کاربری است. در این مواقع پی پال در نظر می گیرد که احتمال هک شده حساب شما و یا به سرقت رفتن کارت اعتباری وجود داشته و در این صورت اقدام به محدود کردن اکانت شما می کند.

تغیرات فاحش در الگوی خرید هم یکی از دلایل لیمیت اکانت است که شرایطی اتفاق می افتد که در الگوی خرید شما تغییرات چشم گیری اتفاق بیفتد و خریدی بیش از حد معمول انجام بگیرد زیرا به دلایل امنیتی، پی پال از یک هوش مصنوعی برای بررسی تراکنش های مالی استفاده می کند.

آموزش کامل پی پال

برطرف کردن لیمیت اکانت پی پال

پس از مطلع شدن از محدودیت حساب کاربری خود  شما می توانید با انجام مراحل زیر این  محدودیت را برطرف کنید:

*ارسال درخواست رفع لیمیت برای شکت خدمات ارزی که افتتاح حساب شما را انجام داده است..

*ارائه مدارک هویتی نظیر استیتمنت کارت به پی پال برای اهراز هویت مجدد شما

*پس از بررسی و تایید مدارک توسط پی پالُل، شما می توانید با وارد کردن آدرس ایمیل جدید یک حساب کاربری مجدد افتتاح کنید.

 ریفاند پی پال چیست؟

ریفاند پی پال زمانی اتفاق می اقتد که شما هزینه ای به سایت های خارجی پرداخت کرده باشید و به هر دلیل از خرید خود منصرف شده باشید در اینصورت ریفاند به حساب پی پال یا یکی از کارت های ارزی بین المللی  ویزا کارت یا مستر کارت  شما انجام می شود. این مزیت پی پال می تواند به شما کمک کند تا براحتی هزینه پرداختی خود را مجدد دریافت کنید. دریافت هزینه به دو صورت انجام می شود: یا بخشی از هزینه به حساب شما واریز می شود و یا بصورت کامل هزینه ها به شما برگشت داده می شود.

چگونه می توانیم درخواست ریفاند پی پال را تنظیم کنیم؟

بای انجام ریفاند پی پال معمولا به اطلاعات حساب شما نیازی نیست. ولی هنگام انجام عملیات پرداختی  و ثبت سفارشات از سایت های خارجی با پی پال باید به قوانین آنها برای بازگشت هزینه نیز دقت کنید زیرا برخی از سایت های خارجی تنها مقداری از مبلغ پرداختی شما را ریفاند می کند.

برای درخواست ریفاند پی پال شما ابتدا به قسمت تراکنش های مالی خود رفته و با کلیک بر روی تراکنش مورد نظر آن را کنسل کنید. سپس با ارسال ایمیلی به فروشنده می توانید بازپرداخت مبلغ پرداخت شده را درخواست کنید. از فروشنده بخواهید به صفحه جزئیات  معامله مراجعه کرده و روی صدور بازپرداخت کلیک کنید. می توانید حداکثر 180 روز پس از پرداخت کالای خود درخواست بازپرداخت کنید. و درصورتی که فروشنده با فرایند پی پال موافقت نکرد شما می توانید به صورت مستقیم از طریق کمپانی پی پال اقدام کنید.

پی پال برای نقد کردن درآمد های ارزی در ایران:

در ایران به دلیل تحریم ها نقد کردن درآمدهای ارزی و تبدیل آن ها به ریال کار راحتی نیست. پی پال یکی از راه های دور زدن تحریم هاست. اشخاصی که به هر جهتی در آمد ارزی دارند میتوانند از طریق پی پال آن را به ریال تبدیل کنند. به این صورت که اگر بتوانند درآمد ارزی خود را به صورت اعتبار پی پال دریافت کنند، سایت های بسیاری همچون پرداختی نو با انتقال این اعتبار به حساب های پی پال خود، معادل ریالی آن را به صاحبان اعتبار می پردازند. برای تسریع در انجام عملیات روی لینک کلیک کنید. جهت آشنایی بیشتر با نحوه نقد کردن اعتبار پیپال در ایران روی لینک کلیک کنید. در این مقاله تمام نکات کلیدی مربوط به آموزش کامل پی پال به شما ارائه شده است.

پرسش و پاسخ

    مقالات مرتبط

    عضویت در خبرنامه سایت