دبیت کارت (Debit Card) چیست؟

امروزه انواع کارت‌های بانکی انجام تراکنش‌های مالی و پرداخت‌ها را برای کاربران بسیار آسان کرده است و مهم‌ترین علت آن این است که نیازی به حمل پول نقد با خود ندارند، به علاوه تراکنش‌هایی که دارای مبلغ بالا هستند، به راحتی قابل پرداخت می‌باشد.

ما انواع پرداخت‌های خود را با استفاده از انواع کارت‌های بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، کارت‌های هدیه یا همان گیفت کارت ها، دبیت کارت‌ها و ... انجام می‌دهیم. شما تا چه حد با این نوع کارت‌ها آشنایی دارید؟ درباره‌ی دبیت کارت‌ها چه می‌دانید؟

با پرداختینو همراه شوید تا در مورد دبیت کارت (Debit Card) مطالبی را برای شما بیان کنیم.

بیشتر بدانید : 

کارت اعتباری مجازی (Virtual Credit Card)

معرفی بهترین کارت‌های اعتباری مسترکارت (Mastercard)

دبیت کارت (Debit Card) چیست

با دبیت کارت (Debit Card) آشنا شوید

دبیت کارت (Debit Card)  نوعی کارت بانکی است که علاوه بر اینکه پرداخت هزینه‌ها را بسیار آسان کرده است، دارای مزیت‌های دیگری نیز می‌باشد و مهم‌ترین مزیت آن این است که مانند یک کارت اعتباری نیازی نیست که در تاریخ مقرر شده برای آن بدهی خود را بپردازید، به علاوه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین خریدهای خود را انجام دهید و بیشتر بانک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که خریدهای خود را نیز پیگیری نمائید.

جالب است بدانید که شما هیچگاه برای استفاده از دبیت کارت (Debit Card)  بهره پرداخت نمی‌کنید.

هزینه‌های دبیت کارت (Debit Card) چگونه است؟

به طور کلی دبیت کارت‌ها یا رایگان هستند و یا هزینه‌ی بسیار ارزان قیمتی برای استفاده از آن‌ها در نظر گرفته شده است؛ به شرط آنکه بدانید چگونه از آن استفاده کنید. در اینجا به روش‌هایی اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توان از دبیت کارت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد به طوری که هزینه‌ها تا حد امکان کاهش یابد.

هزینه‌های نگهداری حساب : کارت‌های بدهی معمولاً هزینه‌ای برای بررسی حساب‌ها دارد و نگهداری این حساب‌ها ممکن است به هزینه ماهانه تقریباً 10 تا 15 دلار نیاز داشته باشد. در بسیاری از بانک‌ها ، اگر شما حداقل مانده ماهانه معینی را حفظ کرده یا واریز مستقیم را به حساب خود مجاز کنید ، این هزینه‌ها از بین می‌روند. اگر بخواهید مبلغ بیشتری را از آنچه در حساب خود دارید برداشت کنید ، صرف نظر از کارت بدهی خود در این صورت ، می‌توانند از گزینه‌ی پانچ استفاده کنید.

هزینه دستگاه‌های خودپرداز : دبیت کارت‌ها نیز برای استفاده در دستگاه‌های خودپرداز به کار می‌روند. بنابراین می‌توانید حتی در صورت بسته بودن بانک خود از این کارت‌ها برای برداشت وجه نقد استفاده کنید. از مزیت‌های دبیت کارت (Debit Card) این است که تا زمانی که از دستگاه‌های خودپرداز در شبکه بانک خود استفاده می‌کنید ، هیچ هزینه‌ای بابت آن از شما دریافت نخواهد شد.  اگر در خارج از شبکه بخواهید از آن استفاده کنید، برای برداشت پول خود باید هزینه‌ای حدود 4 یا 5 دلار بپردازید.

شرکت پرداختینو پیشرو در ارائه‌ی انواع خدمات پرداخت‌های ارزی از جمله پرداخت هزینه‌ی خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر خارجی، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون‌های بین المللی، ارسال حوالجات ارزی بین المللی و ... آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

استفاده از دبیت کارت (Debit Card) با پرداختینو

هزینه‌ی معاملات : در صورت استفاده از دبیت کارت (Debit Card) خود با پین 4 رقمی یا شماره شناسایی شخصی ، به جای امضا ، می‌بایست مبلغ کمی را برای هر معامله پرداخت کنید و دلیل آن این است که معامله شما به جای هدایت در شبکه ویزا یا Mastercard از طریق شبکه بانکی هدایت می‌شود.

بیشتر بدانید : 

فرق بین گیفت کارت و کارت پیش پرداخت چیست

تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت

سخن آخر

در کل کمتر کسی است که با مزیت‌های دبیت کارت (Debit Card) آشنا نباشد و اکثر افراد استدلالشان این است که دبیت کارت‌ها معاملات روزانه را بسیار ساده‌تر می‌کنند. با وجودی که بسیاری از افراد هنوز هم مایلند تا از روش‌های سنتی پرداخت استفاده کنند، اما استفاده از دبیت کارت‌ها در فروشگاه‌ها یا برای پرداخت آنلاین نیز می‌تواند تمرین بسیار خوبی باشد و مهم‌تر از همه ، شما بدون داشتن صورتحساب ماهانه یا غرق شدن در بدهی ، همه‌ی امکانات کارت‌ها اعتباری را نیز در اختیار داشته باشید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. مشاوران مجرب ما در تیم پرداختینو آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

پرسش و پاسخ

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت